Od czasu kiedy mamy nieograniczony dostęp do różnych usług i produktów, konsumenci decydują się na coraz bardziej świadome wybory. Potencjalny klient zanim dokona zakupu, obejrzy produkt kilka razy, wyjdzie ze sklepu i zastanowi się, czy towar, który oferujemy odpowiada w 100% jego oczekiwaniom. Jeśli wymagania zostaną spełnione, spotkamy się ponownie żeby dokonać transakcji.
Z produktami reklamowanymi w Internecie jest bardzo podobnie. Większość klientów nie dokonuje zakupu po pierwszym „kliknięciu” w reklamę. Sprawdza ofertę innych firm, czyta, szuka opinii, analizuje i ponownie wchodzi w interakcję z naszą reklamą. Dlatego bardzo ważne jest żeby klient zdobył świadomość, że produkt istnieje. W zwiększaniu świadomości i wywołaniu potrzeby zakupu, pomogą nam reklamy w Internecie. W zależności od oferowanego produktu, Google Ads umożliwia nam szereg form reklam, które skutecznie dotrą do klienta.
Najpopularniejsze warianty reklam to:
-
Linki sponsorowane w sieci wyszukiwania
Najpopularniejsza forma reklamy dostępna w sieci wyszukiwania Google. Są to tekstowe reklamy, które znajdują się na górze wyników wyszukiwania (ewentualnie można je też znaleźć na dole strony). Zazwyczaj są to trzy lub cztery wyróżnione oferty, przy których znajduje się słowo „reklama”. Dodatkowo ten rodzaj reklamy, może być tak skonfigurowany, żeby trafił do konkretnej grupy docelowej.
-
Banery
Inaczej reklamy graficzne, powinny być jak najbardziej czytelne z prostą grafiką. Ważne żeby znajdował się na nim przycisk do wezwania (call to action) „Sprawdź”, „Kup teraz!” oraz informacja o tym co nas wyróżnia wśród konkurencji. Banery kampanii Google Ads wyświetlają się w sieci partnerskiej Google.
-
Reklama w Gmailu
GSP – Gmail Sponsored Promotions, otrzymują ją użytkownicy poczty Gmail. Wyświetlają się na górze skrzynki odbiorczej w zakładce Społeczności i Oferty. Mogą być one w formie zwiniętej bądź rozwiniętej. Rozwinięte reklamy przypominają rozmiarami e-maila i zawierają filmy bądź obrazy.
-
Reklamy mobilne
Mamy możliwość wyświetlania reklam na urządzeniach mobilnych (komórki, tablety) i docieranie do klientów gdziekolwiek oni są. Reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania na komórkach, w witrynach zoptymalizowanych pod kontem urządzeń mobilnych, w aplikacjach czy też w YouTube. W zależności od typu kampanii możemy używać reklam tekstowych, graficznych, wideo, reklam aplikacji mobilnych czy reklam typu „tylko połączenie”.
-
Reklama produktowa
Reklama w Zakupach Google – jest to oferta Ads skierowana do sklepów internetowych. Są to reklamy, które zawierają więcej informacji o produkcie, jego zdjęcie, cenę i nazwę sklepu.
-
Remarketing
Remarketing (dynamiczny), ułatwia ponowne dotarcie do klientów, którzy odwiedzili naszą witrynę (aplikację) już wcześniej, ale np. nie dokonali w niej żadnego zakupu (konwersji). Mogą im się wyświetlać nasze reklamy, gdy przeglądają witryny z sieci reklamowej Google bądź wpisują hasła związane z naszymi produktami lub usługami.
Nie wiesz czy wybrać kampanię Google Ads czy reklamę w social media – skontaktuj się z nami! Doradzimy Ci najskuteczniejszą dla Ciebie formę reklamy!