24 lipca 2018 r. wprowadzono na rynek Google Marketing Platform. Ta nowatorska platforma dostarcza skuteczniejszych działań marketingowych, chroniąc przy tym prywatność klientów i zapewniając kontrolę nad ich danymi. Korzystałeś dotychczas z Google Analytics i DoubleClick? Pora na nowatorskie zmiany.
Platforma Google Marketing łączy w sobie DoubleClick oraz Analytics 360 Suite: Display & Video 360 (dawniej DoubleClick Bid Manager), Analytics 360, Surveys 360, Search Ads 360 (DoubleClick Search), Data Studio, Tag Manager 360, Optimize 360.
Nowym systemem jest również Google Ad Manager – zastąpił on DoubleClick for Publisher i połączył go z DoubleClick Ad Exchage.
Google Marketing Platform daje możliwość korzystania z najnowszych rozwiązań służących do analizy, raportowania i przetwarzania danych oraz umożliwia lepszą współpracę zespołów marketingowych. Ponadto obsługuje ponad sto integracji z giełdami, rozwiązaniami pomiarowymi i wieloma dostawcami technologii.
Jakie możliwości oferuje Google Marketing Platform
Podstawą tej platformy jest szeroko pojęta i łatwa integracja na wielu płaszczyznach – dane, narzędzia, dostęp.
Ta wyjątkowa analityczna i reklamowa platforma łączy ze sobą zmodernizowane usługi planowania, kupowania, mierzenia i optymalizowania mediów cyfrowych oraz wrażeń klientów. Umożliwia szybsze i bardziej strategiczne działania marketingowe. Lepszą kontrolę inwestycji, dzięki świadomym decyzjom prowadzącym do poprawy skuteczności działań marketingowych. Lepsze zrozumienie odbiorców oraz sprawną wymianę informacji między pracownikami.
Bardzo ważnym elementem jest to, że we wszystkich narzędziach używających danych, pojawiły się odpowiednie ustawienia, pozwalające dopasować charakter i poziom zbieranych informacji do preferencji wyrażonych przez użytkowników danego serwisu.
Zmiany interfejsu?
Funkcje Google Analytics lub Optymalizacja, pozostają takie same. To samo tyczy się wszystkich istniejących integracji usług. A jakie są zmiany?
Strona główna Google Marketing Platform zastąpiła stronę główną Google Analytics 360 i stała się centralnym miejscem zarządzania. Dodatkowo znajduje się tutaj Centrum Integracji, co pozwala na sprawdzanie istniejących powiązań między usługami i wykrycie nowych integracji.
W nagłówku każdej usługi znajduje się przełącznik, który ułatwia nawigację po najczęściej używanych usługach Google Marketing Platform.
Adres URL, używany do tej pory w celu uzyskania dostępu do Strony Głównej, zmienił się automatycznie na marketingplatform.google.com/home (stary: 360suite.google.com). Natomiast adres Centrum Pomocy zmieni się na support.google.com/marketingplatform (stary: support.google.com/360suite).
Na wszystkich kontach nastąpiła również zmiana w nazwach usług Google dla wydawców i reklamodawców. Raporty pozyskiwane w usługach Google Marketing Platform zostały połączone i mają odpowiednio nazwy:
- Display & Video 360 (DoubleClick Bid Manager)
- Search Ads 360 (DoubleClick Search)
- Campaign Manager (DoubleClick Campaign Manager)
- Google Ad Manager (Raporty z sekcji Zachowanie usługi DoubleClick for Publishers).
Google Marketing Platform to rewolucja w platformach marketingowych, która zapewne zwiększy wydajność i skuteczność kampanii o charakterze e-commerce.
Jeżeli potrzebujesz kompleksowej obsługi kampanii Google Ads – trafiłeś we właściwe miejsce.