Coraz więcej firm przenosi swoje usługi do internetu. Rynek e-commerce rozrasta się coraz szybciej, w związku z czym rośnie również konkurencja. Istnieje wiele sposobów na zainteresowanie potencjalnego klienta swoją firmą, ale najtańszym i najszybszym z nich jest blog firmowy. Blogi w ostatnim czasie stają się równie popularne, jak fora internetowe czy tradycyjne gazety. Przekonaj się jak łatwo i skutecznie można prowadzić firmowego bloga!
Niedługo wielkie zainteresowanie wzbudzi strategia Inbound Marketing – czyli podejmowanie odpowiednich działań w internecie, aby potencjalni klienci sami znaleźli to, czego szukają. I tutaj bardzo dobrym pomysłem są między innymi blogi firmowe — doskonała forma kampanii marketingowej oraz idealny sposób na generowanie ruchu na stronie.
Poznaj zalety firmowego bloga
Nie wystarczy tylko założyć bloga, trzeba również poświęcać mu dużo czasu. Regularnie prowadzony i aktualizowany będzie szybko zauważony przez Google. To ile artykułów będziesz wstawiać miesięcznie, zależy tylko od ciebie, ale należy pamiętać, że np. 2 wpisy w miesiącu wystarczą, aby zwiększyć sprzedaż o ok. 67%, a 15 postów miesięcznie może zwiększyć ruch na stronie nawet 5-krotnie.
Blog firmowy jest idealnym miejscem na budowanie relacji z klientami. W tym przypadku trzeba poznać potencjalnego klienta, stać się nim, podążać za jego tokiem myślenia i zastanowić się, jakie treści jego przyciągną i zatrzymają na stronie.
Blog firmowy pomaga również w gromadzeniu opinii klientów na temat oferowanych usług lub produktów. Zapewne każdy chciałby zbierać tylko pozytywne opinie, ale tych negatywnych nie trzeba się bać, ponieważ pomagają one w naprawieniu ewentualnych niedociągnięć twojej oferty. Ponadto udział w dyskusji może być przyczyną nawiązania wielu ciekawych biznesowych kontaktów.
Blog w biznesie pozwala stać się ekspertem w swoje dziedzinie. Jest to dobre miejsce na przekazanie informacji, porad, na zdobycie zaufania klientów. Teksty muszą być warte uwagi, muszą być fachowe, profesjonalne i muszą przyciągnąć zainteresowanie oraz wzbudzić chęć do skorzystania z oferowanych usług lub do zakupu produktów. Zamieszczając teksty systematycznie, będziesz uważany za osobę z dużym doświadczeniem, dzięki czemu zyskasz większe zaufanie.
Blog a linkowanie
Jeżeli zainteresujesz klienta swoją marką, to na pewno chętnie podzieli się on wartościową treścią z innymi. I tutaj pojawia się możliwość pozyskania zewnętrznych linków do strony. Zadowoleni klienci udostępniają twoje treści w social media oraz linkują na swoich stronach, co pomaga w strategii link buildingu i daje mocny sygnał do Google, aby podnieść pozycję.
Dzięki prowadzeniu bloga firmowego otwiera się również furtka dla linków wewnętrznych. W tekstach można bez problemu zamieszczać odnośniki do strony głównej i podstron. Takie linkowanie podnosi indeksowanie witryny oraz przenosi klientów w głąb strony.
Blog pomaga również w pozycjonowaniu na długi ogon – naturalne umieszczenie dłuższych fraz kluczowych w tekście pomaga znaleźć odbiorców.
Blog biznesowy pozwala także na stworzenie odpowiedniego wizerunku marki. Dobór kolorów, zdjęć, czcionki, poprawny język, rodzaj treści – to wszystko wpływa na odczucia klienta. Dlatego trzeba zastanowić się nad tym, w jakim stylu będzie prowadzona strona. W tym celu potrzebna jest znajomość grypy docelowej, do której chce się dotrzeć, ponieważ wartościowy tekst połączony z odpowiednim marketingiem będzie pozwalał na zdobycie nowych klientów.
Strzał w dziesiątkę
Jak widać, blog firmowy ma wiele zalet i jest najtańszym sposobem przyciągnięcia potencjalnego klienta. Oczywiście pod warunkiem, że ciągle będzie rozbudowywany. A co najważniejsze – czasem wystarczy jeden dobry artykuł, aby zyskać wieloletniego i lojalnego odbiorcę.
Sprawdź, co nasza agencja interaktywna może dla Ciebie zrobić!