Jeśli chcemy uruchomić sklep internetowy, musimy wybrać CMS e-commerce, który będzie odpowiadał naszym wymogom. Systemy zarządzania treścią mają różne zalety. Nie każdy pasuje do konkretnego typu sklepu, który planujemy otworzyć. Warto poznać wszystkie CMS-y, by wybrać ten odpowiedni.
CMS dla sklepu internetowego. Na co zwrócić uwagę?
Wybierając odpowiedni system zarządzania treścią musimy zwrócić uwagę na kilka aspektów, które później ułatwią nam pracę. Przede wszystkim CMS e-commerce musi być łatwy w obsłudze, a także w administracji. Musimy dowiedzieć się, czy będzie potrzebna przynajmniej podstawowa wiedza programistyczna, by zarządzać danym oprogramowaniem. Powinniśmy sprawdzić ilość modułów i dodatków, a także możliwości integracji z zewnętrznymi systemami takimi jak obsługa kuriera, czy sprzedaży zewnętrznej. Ważną cechą musi być także szybkie działanie, obsługa wielu języków, poprawki wprowadzane na bieżąco oraz wsparcie techniczne. Dobry CMS dla sklepu internetowego musi być zoptymalizowany pod względem pozycjonowania, a także powinien być elastyczny w kwestii wprowadzenia zmian graficznych. Jeśli oprogramowanie, które chcemy użyć będzie płatne, warto dokładnie sprawdzić jaka jest cena początkowa, a także (jeśli taka jest) miesięczna. Powinniśmy wiedzieć za co płacimy, dlatego dostawca systemu e-commerce musi dokładnie przedstawić usługi, które oferuje. Przejdźmy do prezentacji najpopularniejszych CMS-ów dla sklepów internetowych.
IAI-Shop – dziś IdoShell Shop
IAI-Shop to polski system do e-handlu, który działa w oparciu o model SaaS. To oznacza, że nie musimy martwić się o hosting, a także o rozwój oprogramowania. To jednak wiąże się z kosztem początkowym, a także abonamentem, który musimy płacić dostawcy usługi przez cały czas trwania współpracy. Atutem systemu jest to, że programiści każdego dnia pracują nad wprowadzaniem nowych rozwiązań. Producent chwali się, że oprogramowanie pozwala na prowadzenie sklepu internetowego także za granicą, ponieważ możliwa jest sprzedaż zarówno w różnych językach, jak i walutach. Niestety wykorzystanie IdoShell Shop wiąże się z opłatą aktywacyjną oraz wyborem comiesięcznego planu abonamentowego.
Shoper
Shoper jest kolejnym CMS-em e-commerce, który działa w formie SaaS. Jeśli planujecie sprzedaż również np. na Allegro, czy Facebooku musicie wybrać droższy z pakietów, co może być dla niektórych osób kłopotliwe. Ograniczenia dotyczą także ilości produktów, które możemy jednocześnie sprzedawać. Atutem tego systemu jest przede wszystkim to, że mogą z niego korzystać osoby, które zupełnie nie znają się na programowaniu. W przypadku, gdy będziemy mieli jakiekolwiek problemy techniczne, z konfiguracją pomoże dostawca usługi. Otrzymujemy bowiem poradniki oferujące wskazówki krok po kroku, jak używać oprogramowania.
SOTE
System e-commerce o nazwie Sote jest doceniany przez sprzedawców głównie za sprawą dobrej optymalizacji. Jest to rozwiązanie płatne, które opiera się o model SaaS, ale i nie tylko. Możemy wykupić licencję, bądź wybrać opcję wynajmu. Atutem tego rozwiązania jest oczywiście stałe wsparcie. Otrzymujemy więc aktualizacje oraz możliwość pracy CMS-a w “chmurze”. Oprogramowanie oferuje integrację z firmami kurierskimi, a także z tak dużymi systemami jak Allegro, Homebook czy Domodi. Sklep internetowy oparty o to rozwiązanie jest przejrzysty, a także prosty w obsłudze zarówno dla sprzedawcy, jak i kupującego. Atutem Sote jest również dobra optymalizacja pod kątem SEO. TO znacznie ułatwia pozycjonowanie sklepu. Co ciekawe, część dodatków, które oferuje ten system jest darmowa. Panel administracyjny umożliwia konfigurację naszego sklepu internetowego według konkretnych wymogów.
RedCart
RedCart jest kolejnym systemem e-commerce, który pochodzi z Polski. Działa on w oparciu o model SaaS. Możemy wybrać jeden z pakietów abonamentowych. Różnice są przede wszystkim w ilości produktów, jakie możemy jednocześnie sprzedawać, a także w ilości osób pracujących nad rozwojem naszego sklepu. W wersji najbogatszej będziemy mogli również ingerować w kod CMS-a, by dopasować go do własnych wymogów. Niezależnie od pakietu, jaki wybierzemy producent dostarcza wiele gotowych szablonów. Atutem systemu RedCart jest to, że sklep internetowy przygotowany na tej platformie może być obsługiwany nawet przez laika. Dostawca nie tylko oferuje nam hosting (sklep pracuje w chmurze), lecz także otrzymujemy cały czas aktualizacje i wsparcie techniczne.