Czy blog firmowy może być sposobem na zdobycie nowego klienta? Sukcesy wielu blogów internetowych, które teraz są znaczącymi markami i przedsiębiorstwami, a także rozwój marketingu internetowego sprawiły, że tworzeniem blogów zupełnie na poważnie zajęły się firmy. I jest to ważna część ich działań promocyjnych. W jaki sposób prowadzenie bloga firmowego może być sposobem na pozyskiwanie nowych klientów dla przedsiębiorstwa?
Miejsce na nawiązywanie relacji z klientami
Jedną z idei bloga firmowego jest przekazywanie w jego ramach informacji, które dla klientów i potencjalnych klientów naszego przedsiębiorstwa mogą się okazać potrzebne lub interesujące. Zamieszczanie postów z ciekawostkami z danej branży, z radami i poleceniami w danym obszarze, z instruktażem dla wykorzystania lub montowania sprzedawanych przez daną firmę produktów są świetnym sposobem na nawiązanie relacji z odbiorcą, który wkrótce może stać się klientem. Użytkownik internetu regularnie odwiedzający bloga firmowego na przykład sklepu internetowego z akcesoriami do ogrodu, który może się dowiedzieć z niego o sposobach pielęgnacji roślin w określonej porze roku, chętniej może skorzystać z oferty przedsiębiorstwa, na którego bloga firmowego już zaglądał, gdy będzie tego potrzebował.
Budowanie pozycji specjalisty
Z tworzeniem bloga z informacjami z danej branży można powiązać także korzyść nie tylko w postaci kreowania relacji z klientem, ale także budowania pozycji specjalisty w danej dziedzinie. Blog może stać się idealnym miejscem, w którym pokazujemy, że specjalizujemy się w danym zagadnieniu, wiemy o nim dużo, chętnie się tym dzielimy i jesteśmy prawdziwymi ekspertami. Wzbudza to zaufanie klientów i dodatkowo zachęca do skorzystania właśnie z naszej oferty.
Wpływ na pozycjonowanie
Blog firmowy umieszczony w ramach strony internetowej przedsiębiorstwa to kolejne idealnie miejsce do zwiększenia nasycenia słowami kluczowymi, zwiększania ruchu na stronie i systematycznej (jeśli regularnie publikujmy posty) aktualizacji treści w ramach naszej witryny. A to wszystko razem brzmi jak dobre działania zmierzające do poprawy pozycjonowania naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Tym samym blog firmowy uznać można za świetne narzędzie, które możemy pożytkować w kierunku zwiększania popularności naszej witryny, profilowania jej pod konkretne słowa i fazy kluczowe i pozyskiwania coraz większej liczby odwiedzających. A to wszystko wpływa pozytywnie na pozyskiwanie nowych klientów.
Wyróżnik przedsiębiorstwa
Wszyscy znamy te sklepy internetowe, w których mamy produkty podzielone na kategorie, z opisami, z ceną i zakładką koszyka zakupowego. Są branże, w których takich sklepów jest mnóstwo (na przykład branża sklepów z elektroniką) i klient często nie potrafi ich od siebie odróżnić. Blog firmowy może stać się w tym przypadku świetną możliwością do wyróżnienia się na tle konkurencji – gdzie obok standardowego wyglądu sklepu internetowego pojawi się na przykład sekcja na blogu z testowaniem oferowanych produktów w praktyce i opiniami na ich temat. Dzięki takiemu zabiegowi klient może zapamiętać właśnie nas w gąszczu podobnych ofert konkurencji.
Zaprezentowanie przedsiębiorstwa bliżej
Z powyższym zagadnieniem wyróżniania się na tle konkurencji powiązać także można inną z okazji, jakie możemy wykorzystać, tworząc bloga firmowego – uzyskanie miejsca do szerszego opowiedzenia o swojej działalności i tym, jak pracuje nasze przedsiębiorstwo, jakie są jego wartości, jak oceniają go klienci czy jakie sukcesy ma na koncie. Blog może stać się miejscem, gdzie podzielimy się historią powstania naszej marki, poinformujemy o uczestnictwie w targach branżowych, zamieścimy wywiad z zadowolonym klientem albo pochwalimy się działaniami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Dzięki blogowi firmowemu możemy lepiej zaprezentować nasze przedsiębiorstwo, a klient może się o nim więcej dowiedzieć. To, jak wiele wiemy o przedsiębiorstwie, wpływa często na to, jakie produkty czy usługi wybieramy.
Potencjał do dalszej reklamy
Stworzenie interesującego wpisu na firmowym blogu może na tyle zaintrygować odbiorcę, że podzieli się nim ze swoimi znajomymi czy udostępni go na swoich kanałach społecznościowych w internecie. Tym samym informacja o naszej firmie pójdzie dalej w świat i być może pomoże pozyskać nowych klientów – a to wszystko bez dodatkowych nakładów na marketing.
Jeżeli szukasz firmy, która oferuje profesjonalny copywriting – skontaktuj się z Naszą Agencją Interaktywną!