KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę

czynniki seo on-site

Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to bardzo kompleksowy, wieloskładnikowy proces. Nie ma tu skutecznej drogi na skróty – musisz zadbać o jakość treści na samej stronie, dostosowanie jej do preferencji wyszukiwarki, metadane – to tak zwane działania on-site. To jednak nie wszystko. Kiedy Twoja strona jest już warta odwiedzenia, musisz zaprowadzić do niej użytkowników i „crawlery” Google. Tu przydają się inne strony, social media i influencerzy. Wszystkie działania, mające poprawić Twoje SEO prowadzone poza stroną zaliczamy do czynników off-site. Tylko działając na obu polach, możesz liczyć na sukces i wysokie miejsca na listach wyszukiwania. Omówimy dziś najważniejsze czynniki SEO on-site i off-site, którymi należy zająć się w pierwszej kolejności. Zaczniemy od samej strony.

Czynniki SEO on-site, a skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Google coraz mocniej stawia na monitorowanie zachowania i zadowolenia użytkowników. To oznacza, że w pierwszej kolejności, Twoja strona musi się zwyczajnie podobać ludziom.

Unikalne treści

Oryginalne i pomocne teksty to gwarancja sukcesu. Na tym nie warto oszczędzać. W Sieci można znaleźć mnóstwo tekstów, które obiecują odpowiedzi na różne pytania, a są tylko bełkotem przesyconym słowami kluczowymi, który nic nie wnosi. Takie podejście irytuje ludzi i sprawia, że zniechęcają się do oferującego je serwisu. Pisząc o tym, czego nie znajdzie się nigdzie indziej i dzieląc się fachową wiedzą, a nie ogólnikami, możesz liczyć na żywe zainteresowanie odbiorców. A Google tego z pewnością nie przegapi i nagrodzi Cię wysoką pozycją.

Optymalizacja

Nie wolno jednak zapominać o zasadach SEO. Dobry research słów kluczowych to podstawa. Ważne jest też ich naturalne umiejscowienie w tekstach, aby całość była gramatycznie poprawna. Google nie toleruje też zbytniego przesycenia nimi, więc zapomnij o agresywnej optymalizacji. Nie zaniedbuj szczegółów. Takie rzeczy, jak odpowiedni rozkład nagłówków czy atrybuty alt obrazków ze słowami kluczowymi bardzo się liczą. Ważne jest też regularne publikowanie nowych treści, świadczące o stałej aktywności strony.

Metadane

Nie warto polegać na automatycznym uzupełnianiu. Tytuły meta, opisy alternatywne obrazków, pisy meta poszczególnych stron – to najważniejsze metadane, wpływające na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Nie tylko ułatwią pracę wyszukiwarce, ale także mogą zaważyć na tym, czy użytkownik kliknie link. Dlatego muszą zawierać słowa kluczowe, a jednocześnie przyciągać uwagę i budzić ciekawość.

Szybkość strony

Google nie toleruje powolnych stron, tak samo użytkownicy. Szybkość i bezpieczeństwo strony mają dużą wagę w algorytmie wyszukiwarki, poza tym kilka sekund ładowania wystarczy, aby duża część odbiorców straciła cierpliwość. Co ważne, kluczowe jest tu sprawne działanie na urządzeniach mobilnych.

Linki wychodzące też wpływają na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Nie są tak ważne, jak hiperłącza prowadzące do naszej witryny, ale jeśli odwołujemy się co jakiś czas do stron o wysokiej wiarygodności, będzie to dobrze odebrane przez wyszukiwarki.

Najważniejsze czynniki off-site

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych poza nimi samymi to duża ilość drobnych aktywności. Choć pojedyncze nie mają dużego znaczenia, to ich suma jest niemal tak ważna, jak działania on-site. Dlatego nie warto ich traktować po macoszemu. Odpowiednio zagrane, będą kluczem do sukcesu.

Google Moja Firma

Drobna rzecz, której założenie zajmuje kilkanaście minut, a ma kolosalne znaczenie w związku ze skupieniem się Google na usługach lokalnych. Uzupełnienie wizytówki o wpis raz w tygodniu, obecność na mapach i opinie od klientów mogą kolosalnie wpłynąć na wyniki Twojej strony. Obowiązkowe!

Linki, linki i jeszcze raz linki

Im więcej, tym lepiej. Ale nie byle jakich. Sens mają przede wszystkim te umieszczone na stronach uznanych przez Google za wartościowe. Dlatego warto umieszczać artykuły sponsorowane czy banery na serwisach cieszących się dużą popularnością, a najlepiej związanych z Twoją branżą (to też ma znaczenie!). Kupowanie podejrzanych linków za grosze jest łatwe do namierzenia i skończy się efektem odwrotnym od zamierzonego.

Social media

Choć linki umieszczone na nich nie są bardzo wartościowe, to umożliwiają użytkownikom bezpośrednie dostatnie się na stronę. A to wyraźnie zwiększa ruch, a więc i Twoje wyniki. A już kilkanaście takich linków zostanie odnotowane przez wyszukiwarkę. Same plusy.

Influencerzy

To bardzo szybki sposób na zbudowanie wiarygodności u klientów i zwiększenie ruchu, a zarazem oceny strony. Dodatkowo linki na ich blogach często są bardzo wartościowe. Warto więc poświęcić im uwagę, gdyż w ten sposób dociera się bezpośrednio do klienta i pozyskuje zaangażowanych użytkowników.

Szukasz firmy dla której pozycjonowanie strony internetowej, to nie tylko „szeptanka” – koniecznie skontaktuj się z nami!

Jeżeli zainteresował Cię artykuł „Czynniki SEO on-site i off-site, na które trzeba zwrócić największą uwagę” – sprawdź naszego bloga!

Related Posts