Google ułatwia nam życie, pozwalając na sprawne wyszukiwanie informacji, ale jego potęga sprawia, że może dyktować warunki. Nie od dziś informatyczny gigant „zachęca” do korzystania ze swoich usług w sposób co najmniej zdecydowany. Tak jest również w tym przypadku. Jeśli chcesz promować biznes w sieci, to wizytówka Google Moja Firma jest absolutną koniecznością. Po pierwsze jej posiadanie jest jednym z kluczowych czynników przy pozycjonowaniu strony. Po drugie, Google coraz bardziej promuje wyszukiwanie lokalne (near me), a jego podstawą są mapy i właśnie wizytówka, która może być czytelnie wyświetlana w widocznym miejscu. Gdyby tego było mało, to pozwala zbierać opinie i na nie odpowiadać oraz gromadzić zdjęcia (w tym, a może przede wszystkim od klientów). A znaczenia opinii innych użytkowników nikomu tłumaczyć nie trzeba.
Wizytówka Google Moja Firma nie jest jednak złem koniecznym – to wygodny i przejrzysty sposób na pokazanie się klientom, a jej założenie przebiega sprawnie i intuicyjnie. Zrób to razem z nami!
Załóżmy konto!
Po pierwsze musisz mieć konto Google – bez tego nie ruszymy. Przyda Ci się nie tylko do wizytówki, ale do zarządzania wieloma innymi usługami oraz monitorowania wyników Twojej strony. Możesz je założyć na stronie dowolnej usługi giganta z Kalifornii lub w czasie tworzenia wizytówki. Następnie wejdź na adres: https://business.google.com – tam właśnie znajduje się centrum zarządzania wizytówką. Nie przegapisz niebieskiego przycisku „ZARZĄDZAJ TERAZ”. Po jego kliknięciu zostaniesz poproszony o zalogowanie się (lub utworzenie konta Google, jeśli go nie masz). Polecamy użyć do tego celu adresu służbowego, gdyż właśnie na niego będą przychodzić wszystkie powiadomienia i informacje dotyczące wizytówki.
Przyda się siedziba
Następnie Wizytówka Google Moja Firma poprosi Cię o podanie adresu i zaznaczenie go na mapie. Jeżeli nie masz lokalu, w którym przyjmujesz klientów, należy wyznaczyć obszar, na jakim świadczysz swoje usługi. Nie jest to doskonałe rozwiązanie szczególnie dla firm, które działają w stu procentach cyfrowo, na szczęście istnieje kompromisowa opcja „Brak lokalizacji, tylko dostawy i usługi w domu klienta”. Musisz wybrać, czy podany adres jest Twoim lokalem, czy jedynie siedzibą korespondencyjną. Będzie to szczególnie ważne przy późniejszej weryfikacji.
Wizytówka Google Moja Firma musi wyraźnie określać, czym się zajmujesz
Kolejnym krokiem jest wybranie pola działalności Twojej firmy. Dobra wiadomość jest taka, że można wybrać wiele opcji, za to zła, że wielu jeszcze brakuje. Jeśli nie możesz znaleźć dokładnie tego, co robisz, wybierz kilka najbliższych możliwości. Jest to o tyle ważne, że ta informacja będzie się pokazywać klientom, a zgodność tematyki z Twoją stroną będzie sprawdzana. Dlatego nie warto dokładać 15 branż, które są daleko powiązane z Twoją. Postaw na wiarygodność.
Najważniejsze dane
Teraz dodaj swój numer telefonu i stronę internetową. To kluczowe informacje, dzięki którym klienci dotrą bezpośrednio do Ciebie, więc upewnij się, że nie zawierają błędów. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojej strony internetowej, Google proponuje jej stworzenie na podstawie wizytówki przy pomocy specjalnego narzędzia. Na razie jednak jego możliwości są mocno ograniczone i pozwalają jedynie na zrobienie bardzo prostego serwisu.
Bardzo ważne – Wizytówka Google Moja Firma będzie działać tylko po weryfikacji
Pozostała jedynie weryfikacja konta. Jest niezwykle istotne, aby ją potwierdzić jak najszybciej. W ciągu 15 dni Google wyśle Ci… pocztówkę. Będzie na niej kod, który aktywuje Twoje kontro Google My Business. Bez niego Wizytówka Google Moja Firma nie będzie widoczna dla użytkowników! Zanim dostaniesz pozdrowienia (niestety nie z Kalifornii, ale lokalnego oddziału firmy), możesz jednak jeszcze sporo zrobić.
Uzupełnij resztę
Warto napisać opis i biogram Twojej firmy. Pomoże on klientom Cię poznać. Nie przewidziano na niego dużo miejsca (i słusznie), dlatego najlepiej użyć przystępnego języka i krótkich, zwięzłych zdań. Możesz też umieścić materiały graficzne i zdjęcia w galerii, a także usługi oraz produkty w odpowiednich kategoriach. Przedkładaj jakość nad ilość – nikt nie będzie przeglądać dziesiątek zdjęć w tym miejscu, dobrze jest więc wybrać najlepsze (zarówno pod kątem zawartości, jak i jakości). Poinformuj także o godzinach otwarcia.
Używaj jej regularnie
Wizytówka Google Moja Firma działa najlepiej, gdy jest aktywna. Gdy już zostanie zweryfikowana, nie zapominaj o niej. Staraj się przynajmniej raz na tydzień umieścić wpis, dorzucić jakieś zdjęcia lub aktualizacje. Google premiuje taką aktywność, co będzie widoczne w wynikach wyszukiwania. Dobrze zrobiona wizytówka w pełni zasługuje na swoją nazwę i ma same plusy, a nie wymaga dużo pracy. Must have!
Szukasz specjalistów, którzy pomogą Ci wypromować Twoją firmę w Internecie? Sprawdź w czym możemy Ci pomóc i skontaktuj się z naszą Agencją Interaktywną!