KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Sklep Internetowy musi na siebie zarabiać. Załatwiono domenę, stworzono rozbudowaną i atrakcyjną ofertę, dodano zdjęcia, a efekty są mierne. Frustrujące, prawda? Wynika to najczęściej (oczywiście nie zawsze) z małego ruchu na stronie. Większość potencjalnych klientów nie ma pojęcia o Twoim sklepie lub nie jest nim zainteresowana. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych sposobów na większy ruch w sklepie internetowym. Omówimy tu najskuteczniejsze i podpowiemy, jak poprawnie je wdrożyć.

Upewnij się, że Twój sklep działa, jak należy

Zacznij od audytu. Często brak ruchu wynika z problemów technicznych, które zniechęcają użytkowników i obniżają pozycję w rankingach Google. Długi czas ładowania spowodowany przez zbyt duże obrazki, złą optymalizację lub marny hosting to może zniweczyć wszystkie inne wysiłki. Wiele sklepów wciąż zaniedbuje mobilną wersję serwisu, podczas gdy właśnie na telefonach odbywa się teraz większość zakupów. Sprawdź też, czy nie masz błędnych przekierowań lub włączonego atrybutu „no index”. Może się okazać, że ruch w sklepie internetowym można zwiększyć, pozbywając się kilku drobnych, ale znaczących bubli.

Pozycjonowanie to długofalowa strategia

Załóżmy jednak, że strona jest w porządku. Warto więc zastanowić się nad tym, co jest umieszczone na stronie. Najpopularniejszym kanałem, którym można pozyskać klientów, jest wyszukiwarka Google, należy więc dać jej znać, że masz wszystko, czego trzeba. Pierwsza rzecz to opisy meta – widoczne dla wyszukiwarki oraz w wynikach, które pokazuje. To samo dotyczy alternatywnych podpisów obrazków. To właśnie metadane mówiące robotom, że Twój sklep jest zadbany i zawiera przedmioty i treści związane z branżą.

Odpowiednie opisy

Opisy kategorii i produktów pozwalają na skuteczne pozycjonowanie Twojej strony, czyli osiąganie wysokich miejsc na listach wyszukiwania. Powinny zawierać dobrane słowa kluczowe w naturalnym kontekście, być napisane poprawną polszczyzną i zgodne z prawdą. Kojarzysz obrzydliwe zlepki fraz kluczowych w opisach, które w dodatku nic nie mówią o produkcie, poza tym, że jest najlepszy? Czegoś takiego nie chcemy! Treści powinny być przede wszystkim dla ludzi!

Blog to niezawodny sposób na ruch w sklepie internetowym

Przyciągnij nowych użytkowników związanych z branżą, tworząc specjalistyczne artykuły. Dziel się wiedzą, którą masz jako specjalista i zapraszaj do dyskusji w komentarzach. Dobry blog poprawia SEO (Search Engine Optimiazation), zwiększa wiarygodność strony, a przede wszystkim ruch. Wystarczy umieścić odpowiednie odnośniki do produktów (byle niezbyt nachalnie) lub nawet widoczny przycisk prowadzący do sklepu i gotowe! A przy okazji poprawisz swoją rozpoznawalność i autorytet. Skuteczną metodą jest też umieszczenie artykułów sponsorowanych na wartościowych portalach i ogólnie linkowanie.

Zapłać za ruch w sklepie internetowym

Stary i niezawodny sposób – reklama. Przede wszystkim w płatnych wynikach wyszukiwania. Powinna być ciekawa i wyróżniać się spośród innych – pamiętaj, że użytkownicy są na nią mocno wyczuleni, trzeba więc przełamać ich nieufność. No i powinna trafiać do odpowiednich odbiorców, warto więc poświęcić wcześniej czas na odpowiednie targetowanie. To samo dotyczy zresztą wszystkich innych reklam ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych (będzie o nich później). Zadbaj o odpowiednie, przykuwające wzrok grafiki, wyraźne na małych ekranach, ale nie kłujące w oczy na dużych.

Google Merchant Center

To te małe kafelki ze zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i nazwą sklepu, które pokazują się nieraz nad wynikami wyszukiwania. Prowadzą do specjalnej strony produktowej utworzonej właśnie w GMC, a z niej już droga prosta do Twojego sklepu. To obowiązkowy element, jeśli chcesz, aby ruch w sklepie internetowym urósł szybko i na długo. A do tego bardzo prosty w realizacji!

Działaj w mediach społecznościowych

Uczyń swoją markę rozpoznawalną i dotrzyj do nowych klientów. Facebook, Instagram i cała reszta aż proszą, aby publikować treści o Twojej pracy i produktach. Nie jest to jednak wiedza tajemna, trzeba więc nieco ikry, aby przebić się przez konkurencję i przykuć uwagę ludzi. Pokazuj to, co jest ciekawe, nie bój się kontrowersyjnych stwierdzeń, zapraszaj do dyskusji. Dziel się wiedzą i ciekawostkami, aby Twój profil był angażującym blogiem, a nie zbiorem reklam. Nie próbuj udawać obiektywności – bądź sobą i pokaż, że masz coś do powiedzenia. Świetnym pomysłem są też konkursy angażujące użytkowników i pozwalające wygrać jakieś produkty ze sklepu. Gdy pokazujesz produkty, opowiedz o ich zaletach i zastosowaniach praktycznych. Idealnie do tego sprawdzą się zdjęcia od klientów. Niech ten profil tętni życiem!

Promocja

Na koniec coś, czego żaden sklep nie lubi. Niższa cena zawsze działa. Wystarczy ogłosić to wszem wobec na mediach społecznościowych (także w postach sponsorowanych) i reklamach Google, aby ruch w sklepie internetowym urósł od razu. Pamiętaj tylko, że osobną sprawą jest jego wykorzystanie – warto zachęcać nowych klientów do zapisania się do newslettera lub obiecać zniżki na przyszłe zakupy.

Related Posts