KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Skuteczna kampania Google Ads dla eCommerce – najważniejsze sprawy

skuteczna kampania google ads dla ecommerce

Skuteczna kampania Google Ads dla eCommerce – najważniejsze sprawy

Google Ads to bez wątpienia potężne narzędzie. Pozwala dotrzeć do setek tysięcy (milionów?) odbiorców w bardzo bezpośredni sposób. Do tego w połączeniu z Google Analytics umożliwia rozsądne gospodarowanie środkami – uderzając w precyzyjnie dobrane grupy potencjalnych klientów, można zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Rzecz ma szczególne znaczenie dla branży eCommerce. To najważniejszy kanał, który pozwala dotrzeć do nowych klientów. W przeciwieństwie do pozycjonowania, które jest długim i żmudnym procesem, tu działanie jest błyskawiczne. Oczywiście tylko pod warunkiem, że wiesz, co robisz.

Nie ufaj intuicji

Podstawowy błąd, który popełnia większość początkujących. Nawet świetne i oryginalne pomysły na reklamę przepadną, jeśli nie będą połączone z wykorzystaniem danych. Google Ads wymaga prób i błędów oraz obycia. Stąd nie spodziewaj się spektakularnych sukcesów po pierwszych kampaniach. Zamiast się zniechęcać, wykorzystać zebrane informacje do stworzenia nowych, lepszych. Od początku warto jednak pamiętać o czterech najważniejszych rzeczach.

Nie wszystko warto promować. Wybierz dobrze

Konkurencja w Google Ads jest ogromna. A im więcej chętnych na dane zapytanie, tym większa cena. Jeśli czytasz ten artykuł, to raczej wątpliwe jest, że dysponujesz ogromnymi kwotami, które pozwolą Ci na przelicytowanie międzynarodowych korporacji. Trzeba więc być sprytnym. Przede wszystkim należy postawić na te produkty, w przypadku których masz szansę się przebić. Wybierz te nieco bardziej niszowe i oryginalne. Drugim kryterium powinna być marża. Reklama musi się zwrócić. Dlatego najlepiej promować rzeczy, na których sporo zarabiasz. Policz, ile dokładnie wkładasz w sprzedaż danego produktu. Jeśli koszty Google Ads przekraczają Twój dochód, rzecz nie ma sensu.

Poświęć czas na dobranie grupy odbiorców

Idealną sytuacją jest, gdy trafiasz do dokładnie określonych użytkowników, którzy są potencjalnie bardzo zainteresowani zakupem. To niełatwe, ale warto się starać. Pamiętaj, że mało która firma ma tylko jedną taką grupę. Najprawdopodobniej Twoimi klientami są bardzo różni ludzie. Dlatego jedna rzecz to ich określenie, a druga to stworzenie reklam dopasowanych do ich zróżnicowanych potrzeb. Inaczej pisze się dla nastolatków, a inaczej dla ich rodziców.

Dotyczy to nie tylko demografii. Istotne są też zachowania użytkowników. Znacznie zwiększysz szanse sukcesu, jeśli wprowadzisz podział na osoby, które już odwiedziły Twoją stronę lub na przykład rozpoczęły zakupy, ale w pewnym momencie zrezygnowały. Na początku dysponuje się ograniczonymi danymi, ale szybkość przybywania informacji potrafi zaskoczyć. Warto sobie je rozpisywać w arkuszu kalkulacyjnym, aby nie utonąć w nadmiarze.

Rozszerzenia – wyjdź ponad podstawy

Wiele osób o tym zapomina. Tymczasem dodanie ich nic nie kosztuje, a może znacznie zwiększyć skuteczność reklamy. Rozszerzenia to dodatkowe materiały wyświetlane pod właściwą, główną treścią. Jakie? Na przykład informacje związane z dostawą, ocenami albo ceną. Przyciągają wzrok i zachęcają do kliknięcia. W przypadku eCommerce idealnie sprawdza się rozszerzenie umożliwiające natychmiastowy telefon lub pobranie aplikacji. Dobrą praktyką jest też umieszczanie skrótów do najbardziej zachęcających kategorii, choćby „okazji”.

Skuteczna kampania Google Ads – testuj

Jak wspominaliśmy wcześniej, podstawą skutecznej kampanii są dane o użytkownikach i ich zachowaniach. Najlepszą metodą na ulepszanie kampanii są tzw. testy A/B. To dwie niemal identyczne kampanie lub reklamy różniące się tylko jednym elementem. Może to być na przykład grafika, tekst, inna grupa wiekowa czy czas wyświetlania. Porównując wyniki, możesz na bieżąco ocenić wpływ danego czynnika i wyciągnąć wnioski. W ten sposób tworzysz bazę wiedzy o preferencjach użytkowników, a Twoje kampanie stają się coraz lepsze. Pamiętaj tylko, aby pod żadnym pozorem nie modyfikować nic poza badanym elementem, gdyż wtedy trudno będzie ocenić, co wpłynęło na poprawę lub pogorszenie.

Konsekwencja

Nie poddawaj się. Kluczem jest solidność we wprowadzaniu tego wszystkiego w życie. Polecamy też audyty i porównania z konkurencją. Często przyczyną porażki jest oderwanie od rzeczywistości i rynku. Tymczasem należy czerpać z niego to, co najlepsze i wychodzić przed szereg. Innowacja w połączeniu z analizą pozwolą Ci na stworzenie skutecznej kampanii. A czym mierzyć jej skuteczność? Zarobkami!

Skuteczna kampania Google Ads – to się może udać tylko ze specjalistami KoboSystem. Skontaktuj się z nami i zapytaj o bezpłatną ofertę!

Related Posts