Internet się zmienia. Podstawą idei WEB 2.0 jest treść generowana przez użytkowników tak jak w przypadku serwisów społecznościowych. Wpływa to jednak także na bardziej tradycyjne „zakątki” Sieci, a to z prostego powodu. Oczekiwania. Rośnie potrzeba interaktywności, odwiedzający strony internetowe chcą kontaktu już teraz, w tej chwili. Zwiększa się dynamika. Dla firm zajmujących się sprzedażą swoich usług lub towarów w sieci presja jest jeszcze większa. Nikt nie chce czekać kilku godzin na odpowiedź choćby w błahej sprawie. Dlatego czat w e-commerce staje się standardem. I przynosi konkretne rezultaty. Dowiedz się, co zyskasz implementując go na swojej stronie.
Większa szansa na konwersję
O pierwszej sprawie już wspominaliśmy. Szybka (i rzeczowa) odpowiedź zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się od razu na zakup. Oczywiście do tego potrzeba oddelegować pracownika, który będzie gotowy odpowiedzieć w ciągu minuty. W praktyce oznacza to kolejne stanowisko lub rozszerzenie kompetencji osób zajmujących się obsługą klienta. Zapewniamy jednak, że efekty pojawią się błyskawicznie, a nakłady zwrócą.
Czat w e-commerce jest tak ważny, bo klienci zazwyczaj porównują przynajmniej kilka podobnych ofert. Zachęcając do kontaktu i rozmowy zdobywasz namiastkę bezpośredniego kontaktu niczym w sklepie stacjonarnym. W ten sposób możesz przykuć ich uwagę, przekonać ich do siebie oraz udowodnić kompetencje.
Czat w e-commerce a ratowanie porzuconych koszyków
Przypomnienie o niedokończonej transakcji to typowy przykład użycia czatu. Poza tym wchodząc z klientem w dyskusję, masz możliwość przedstawić mu inne produkty z oferty. Nawet jeśli nie możesz zaoferować tego, czego szukał, masz spore szanse przekonać go do innych pozycji z Twojego katalogu.
Oszczędność czasu klientów i Twojego
Szanuj swoich odbiorców, a możesz liczyć na to samo (no, przynajmniej zazwyczaj). Czat w e-commerce pozwala na komunikację bez zwłoki i wyjaśnienie wszystkich kwestii od razu. Nie ma tu wielogodzinnej (a często wielodniowej) korespondencji, wymagającej za każdym razem przeglądania wiadomości i przypominania sobie, czego sprawa dotyczyła. Takie wymiany wiadomości są szczególnie frustrujące, gdy na koniec okazuje się na przykład, że nie możesz wysłać towaru do kraju klienta. Czat takie kwestie rozwiązuje szybko i bezboleśnie, co jest wygodne zarówno dla użytkownika, jak i sprzedawcy. No i dużo tańsze od utrzymywania infolinii.
Czat w e-commerce to świetny sposób na poznawanie klientów
Odwieczny problem branży oraz ogólnie sprzedaży internetowej – źródła danych. Zazwyczaj potrzeba wielomiesięcznych obserwacji i szczegółowego śledzenia ruchu na stronie oraz w reklamach, aby określić charakterystyki poszczególnych grup docelowych. Czat znacząco usprawnia ten proces. Szybko zaczniesz wyłapywać pewne trendy, tendencje, powracające pytania. Zobaczysz też, po jakich odpowiedziach najczęściej dochodzi do konwersji. A takie dane mogą posłużyć do wielu celów.
Przede wszystkim do usprawnienia strony. Jeśli notorycznie powracają pytania o cenę wysyłki, to może warto umieścić tę informację w widocznym miejscu? Zapytania o niedostępny u Ciebie wariant produktu to niezawodny znak, że należy rozszerzyć o niego ofertę. W ten sposób jeszcze bardziej oszczędzisz czas. Dowiesz się, co interesuje użytkowników (to szczególnie przydatne w sektorze usług). Poza tym na bazie ich zainteresowań możesz dokładniej określić grupę potencjalnych klientów, a to bardzo przydatne w działaniach SEO oraz przy targetowania reklam.
Nowoczesna strona jest interaktywna
Nie możesz od konkurencji odstawać stylem. Strona internetowa jest dla e-commerce wizytówką, narzędziem sprzedaży, wreszcie miejscem, gdzie przyjmuje się klientów. Tak jak w przypadku sklepu stacjonarnego powinna być nie tylko schludna i uporządkowana, ale także robiąca wrażenie. Oczywiście nie chodzi o to, aby przeładować ją aplikacjami i kreatorami, ale proste elementy, takie jak właśnie czat lub zintegrowana mapa pokazują, że dbasz i inwestujesz. I zachęcają do dłuższych wizyt. Zapadają w pamięć.
Nie wystarczy świetna oferta i atrakcyjne ceny. Czat w e-commerce jest jedną z odpowiedzi na rosnące wymagania klientów, ale też sposobem zbliżenia się do nich. Bo tak jak w każdym biznesie, podstawą sukcesu jest komunikacja z ludźmi i ich zrozumienie. A umieszczając czat na stronie, znacząco ułatwiasz dotarcie do siebie i nawiązanie więzi. Warto o to zadbać.
Potrzebujesz profesjonalnego sklepu internetowego? Skontaktuj się z nami i zapytaj o bezpłatną wycenę!