Jeśli interesujesz się tematem SEO, pozycjonowania czy E-commerce (a zapewne tak jest, skoro to czytasz), z pewnością wiesz już, jak ważne są słowa kluczowe. Konkretne frazy związane z daną branżą, lokalizacją, specyficznymi usługami lub produktami pozwalają robotom wyszukiwarki ocenić Twoją stronę i przypisać ją do odpowiednich zapytań użytkowników. W ten sposób oni zyskują odpowiedzi, a Ty… potencjalnych klientów. Problem polega jednak na tym, że słów kluczowych jest bardzo, bardzo dużo. Nie masz szans odkryć i sprawdzić skuteczności wszystkich. Na szczęście istnieje przystępna pomoc i to od najważniejszego gracza na rynku – Google Keywords Planner.
Planer słów kluczowych – darmowe narzędzie o prostym interfejsie
Planer Słów Kluczowych jest dostępny dla każdego, kto ma aktywne konto reklamowe Google, nie kosztuje więc nic. Jest częścią platformy Google Ads i umożliwia poznawanie nowych fraz kluczowych, a także określenie ich popularności i skuteczności. Szeroki zakres danych pozwala dowiedzieć się między innymi o sezonowości, a nawet (co z pewnością zainteresuje wielu) jaki jest koszt wyników sponsorowanych. Planer umożliwia też tworzenie planów i grup powiązanych fraz, na podstawie których można przygotować strategię SEO lub kampanię reklamową.
Co ważne narzędzie jest bardzo przystępne i nie zawiera zbędnych dodatków. Wystarczy kilkanaście minut poklikania, aby się w nim zorientować i poczuć swobodnie.
Poznawanie nowych słów
Skąd brać słowa kluczowe? Bez wątpienia sporo możesz wypisać, zastanawiając się nad swoją specjalizacją i najczęściej zadawanymi przez klientów pytaniami. Taką listę zawsze warto stworzyć, bo będzie solidną bazą. Umieszczając te frazy w planerze, otrzymasz (zazwyczaj ogromną) listę wyników z podobnymi słowami, ale też z wieloma nieoczywistymi propozycjami. Może się ona wydać z początku nieco przytłaczająca, ale szybko nauczysz się wyłapywać z niej wartościowe frazy i sortować je według potrzeb. Z takim materiałem można pracować!
Sprawdzenie istniejących
Wystarczy wpisać adres Twojej strony internetowej, aby Google podało powiązane z nią frazy i wszystkie dane liczbowe z nimi związane. W ten sposób dowiesz się, czy Twoja strona jest pozycjonowana tak, jak należy i wychwycisz błędy. W dodatku wychodząc z popularnych fraz, możesz łatwo znaleźć wariacje na ich temat mniej wyeksploatowane przez konkurencję. Tą też warto sprawdzić – analiza jej słów kluczowych pozwoli Ci podjąć równą grę.
Dane o konwersjach są powiązane z konkretnym kontem!
Google Keywords Planner pozwala oszacować koszty kampanii. Podaje koszt kliknięć, wyświetleń, a nawet konwersji. To twarde dane i jeśli zastanawiacie się, jak bardzo są trafne, macie słuszność. Odpowiedź brzmi: to zależy od konta, na którym sprawdzacie. Informacje potrzebne do tego typu kalkulacji GKP pobiera z historii kampanii. Im więcej macie za sobą kampanii, tym bliższe rzeczywistości będą prognozy. Z doświadczenia wiemy, że minimum to kilkanaście – po tym czasie można śmiało polegać i planować w oparciu o CPC i CPA podawane przez narzędzie. Natomiast w przypadku nowego konta nawet o tym nie myśl – w wynikach zobaczysz liczby z kosmosu. Cierpliwości. Oczywiście jest tak nie bez powodu – każdy przypadek jest inny, tak więc korzystanie z konta innej firmy nie będzie mieć sensu.
Długi ogon!
To jedna z największych zalet dzisiejszego bohatera. Frazy z długiego ogona są bardzo specyficzne. Każda z nich przyciąga stosunkowo niedużo klientów, ale za to tych mocno zainteresowanych danym tematem. W połączeniu z niskim kosztem i konkurencyjnością daje to świetny stosunek ceny do szansy konwersji. Planer umożliwia znalezienie i posegregowanie wystarczającej ilości takich fraz, aby ich implementacja była opłacalna i przyniosła konkretne skutki. Zdecydowanie warto!
Planer słów kluczowych pozwala Ci zarabiać
Właśnie dlatego warto z niego korzystać. To podstawa tworzenia strategii SEO oraz kampanii reklamowych, przy czym obie te rzeczy powinny być ściśle powiązane. Bazujesz na danych związanych z zainteresowaniem i realnym kosztem danych fraz, a nie na intuicji. Tak prowadzi się biznes. To szczególnie ważne dla małych firm, które nie mogą sobie pozwolić na kosztowne eksperymenty i muszą szukać luk, takich jak słowa kluczowe z długiego ogona. Google Keywords Planner pozwala im działać celnie i szybko bez pomocy zewnętrznych specjalistów – to narzędzie dla osób na każdym poziomie. Daj mu szansę, a gwarantujemy, że przyda Ci się w ten, czy inny sposób.