Przed TikTokiem nie ma ucieczki. Chińska platforma społecznościowa już dawno zdeklasowała Facebooka i Instagrama, jeśli chodzi o skuteczność przyciągania uwagi młodzieży. Zresztą nie tylko jej – potęgę obecności na TikToku odkryli już choćby politycy, uniwersytety czy korporacje ze wszelkich branży, a przecież większość ich odbiorców to nie dzieci ani nastolatki. Formuła krótkich materiałów video nie każdemu musi się podobać, ale nie sposób odmówić jej przystępności. Poza tym obcowanie ze społecznością tej platformy jest świetną okazją dla zrozumienia swojej klienteli i odświeżenia wizerunku. Dziś opowiemy, dlaczego kampania na TikToku opłaca się wielopoziomowo.
To nie tylko platforma młodych
Bez wątpienia stanowią oni większość. Jedna czwarta użytkowników ma między 10 a 19 lat, a niewiele mniejsza część 20-29. Jednak po około 20% stanowią też osoby po trzydziestce oraz czterdziestce. Choć rzadziej są one odpowiedzialne za produkcję materiałów, to śledzą treści z dużo większą uwagą niż na starszych platformach. Warto przy tym zauważyć, że zachodzi stopniowa „migracja” ludzi młodych na nowe media społecznościowe w miarę „gentryfikacji” Facebooka i Instagrama. Stąd też kampania na TikToku ma dużo większe szanse powodzenia ze względu na aktywniejsze środowisko.
Kampania na TikToku nie wymaga wiele pracy
Narzędzia są bardzo proste. Warto jednak zlecić przygotowanie kampanii specjaliście, bo możliwości automatycznej optymalizacji są raczej ograniczone. Na szczęście opcje targetowania jak na media społecznościowe przystało, pozwalają trafić do bardzo dokładnie wybranej grupy. Polecamy założyć konto firmowe. Choć istnieje możliwość reklamowania się bez konta, to jednak kampania na TikToku przyniesie najlepsze efekty w połączeniu z ciekawie prowadzonym profilem. To kwestia zarówno autentyczności, jak i poznawania użytkowników oraz ich preferencji. Pamiętaj tylko o umieszczeniu na swojej stronie piksela TikToka, aby móc śledzić wszystkie statystki.
Tu wszystko dzieje się błyskawicznie
Tempo TikToka potrafi przyprawić o zawrót głowy. Trendy rozchodzą się w ciągu godzin, a czasem i szybciej. Dziesiątki tysięcy obserwujących i wyświetleń to zupełnie normalne liczby nawet dla stosunkowo niewielkich profili. Co więcej, nie ma tu wielkiego problemu (typowego na przykład dla Facebooka) z wychodzeniem poza platformę – w przypadku płatnych treści bardzo duża część użytkowników reaguje zadaną aktywnością, łącznie z przejściem do wyświetlanego linku. Plusem tej dynamiki jest to, że kampania na TikToku może osiągnąć fenomenalne zasięgi w bardzo krótkim czasie i co ważne, przy stosunkowo niskim budżecie. A to przekłada się na konwersje, a więc ogólną opłacalność. Nie ma lepszej drogi, jeśli chcesz szybko rozpędzić swoją firmę.
Idealne miejsce do współpracy z influencerami
Mimo wszystko zaufanie do reklamodawców nieustannie spada (biorąc pod uwagę ilość reklam w Sieci, to nic dziwnego), aby więc je zdobyć, trzeba zgłosić się po pomoc do prawdziwych zawodowców w tej kwestii – influencerów. To właśnie profesjonalni twórcy są prawdziwą siłą TikToka, pracując nad angażującymi i co ważne autentycznymi materiałami, którymi zaskarbiają sobie przychylność oraz nieustanną uwagę. Nie myśl jednak, że wystarczy im zapłacić – nieudolna lub wątpliwa moralnie kampania na TikToku mogłaby podważyć wiarygodność takiej osoby, dlatego należy przygotować jej materiały wysokiej jakości. No i oczywiście niemały pieniądz. Zapewniamy jednak, że efekty mogą być spektakularne.
Kampania na TikToku to doskonała okazja do poznania Twoich klientów
Pomogą Ci w tym narzędzia do analizy – każda kampania na TikToku pozwala porównać różne wersje reklam i zachowania użytkowników. Do tego możliwość komentowania zachęca do dyskusji, w których możesz bezpośrednio komunikować się z użytkownikami. To jedno z najlepszych miejsc na eksperymenty oraz pozyskanie klientów w stylu dopasowanym do ich preferencji. Pokaż swoją firmę tam, gdzie ludzie chcą ją oglądać, tak jak im się podoba!