Choć algorytmy Google stają się z roku na rok coraz bardziej zaawansowane i kompleksowe, to nadal podstawą ich działania jest rozpoznawanie słów/fraz kluczowych i prędko się to nie zmieni. To najlepszy znany do tej pory sposób rozpoznawania tematyki tekstu, stosowany nie tylko w wyszukiwarkach internetowych, ale choćby przy publikacjach naukowych. Jeśli chcesz zaistnieć w Sieci, musisz wiedzieć, jakich słów kluczowych używać, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste, a co więcej, wymaga planowania strategicznego. Czy warto bić się o najpopularniejsze słowa, czy może „obejść” problem, stawiając na mniej popularne, bardziej złożone frazy? Aby podjąć sensowną decyzję opartą na faktach, konieczne jest dokładne narzędzie analityczne i jest nim najczęściej właśnie Planer słów kluczowych od Google. Poznaj go lepiej!
Bardzo prosta obsługa – Planer słów kluczowych jest dla ludzi
Ma do niego dostęp każdy użytkownik konta Google Ads i jest zupełnie darmowy. Wystarczy wejść w zakładkę „narzędzia” i znaleźć go na samym szczycie listy, w dziale „planowanie”. Ukaże Ci się prosty interfejs, w którym możesz wpisać frazy kluczowe związane ze swoją branżą lub adres internetowy strony, którą chcesz sprawdzić. Jako wyniki otrzymasz analizę pod kątem popularności, kosztów reklamowych, trendów i prognoz oraz zestaw innych podpowiadanych słów kluczowych związanych z tym tematem. Piękne i proste!
Poznawaj nowe słowa kluczowe
Planer słów kluczowych pozwoli Ci w kilka sekund zyskać nowe frazy w takich formach, jakich używają użytkownicy wyszukiwarki. Co to da? Po pierwsze ułatwi ogólną optymalizację strony poprzez wysycanie treści frazami szeroko związanymi z Twoją działalnością. Co jednak ważniejsze umożliwi ocenę bardziej złożonych, które są niezbędne, jeśli chcesz dotrzeć do większej ilości użytkowników przy szczupłym budżecie.
Analizuj już używane
Czy inwestujesz w odpowiednie słowa kluczowe? Sprawdzając trendy i średnią miesięczną ilość wyszukiwań możesz określić, czy Twoja strategia ma odpowiednie cele. To niezwykle ważne przy branżach sezonowych, bo masz możliwość śledzenia zmian zainteresowania w ciągu roku. Planer ułatwia nie tylko opracowanie strategii E-commerce, ale także planowanie zaopatrzenia. Wiedz jednak, że najdokładniejsze wyniki daje, gdy masz przynajmniej jedną aktywną kampanię reklamową.
Sprawdź konkurencję i wyciągnij wnioski
Nie musisz ograniczać się do swoich danych i analizy własnej strony. Wystarczy wpisać dowolny adres, aby witrynę poddano analizie oraz zasugerowano wyniki związane z jej tematyką. W ten sposób Planer słów kluczowych pozwala Ci sprawdzić strategie konkurencyjnych firm i ich cele, a w połączeniu z innymi narzędziami także skuteczność. To ogromna kopalnia inspiracji. Możesz znaleźć tematy na bloga i najczęściej używane frazy bez żmudnego przekopywania się przez podstrony i archiwa, bo Google zrobi to za Ciebie. Pamiętaj tylko, że konkurencja nie śpi i z pewnością sprawdza też Ciebie – to nieustanny wyścig i starcie strategii marketingowych.
Planer słów kluczowych pozwala… planować
Przy całej swojej przystępności i prostocie, Planer potrafi nieco przytłoczyć wynikami w postaci niekończącej się tabeli. Na szczęście jego nazwa nie wzięła się znikąd – możesz łatwo zapisywać plany, to jest zestawy fraz kluczowych związanych z dowolnym zagadnieniem lub strategią. To bardzo pomocne przy tworzeniu strategii SEO czy nawet pojedynczych tekstów. Plany można też przy pomocy jednego kliknięcia wysłać do narzędzia tworzącego kampanie reklamowe, karmiąc je od razu konkretnymi danymi. Zawierają też prognozowane koszty reklamy opartej o dane słowo kluczowe, są więc niezbędne do określenia budżetu.
Jak widać, Planer słów kluczowych ma sporo funkcji jak na tak nieskomplikowane narzędzie. Dlatego radzimy już teraz się z nim zapoznać. Wystarczy kilka minut, aby sprawnie poruszać się po interfejsie, a korzyści zobaczysz od razu z pierwszym planem. Nie czekaj, działaj!
Skontaktuj się z KoboSystem a przygotujemy dla Ciebie najlepszą strategię marketingową!