Prowadzisz firmę i masz konto w Google Moja Firma? Gratulacje! To bardzo dobry krok, jeżeli chcesz, by Twoja firma była lepiej widoczna w Sieci i miała większe grono Klientów. Mając swój biznes, każdego dnia wystawiasz się na opinie Klientów, którzy mogą Cię ocenić w Google. O ile są one pozytywne, wszystko jest w porządku. Gorzej, jeżeli na Twoim profilu w Google Moja Firma zaczną pojawiać się opinie negatywne… Co wtedy? Jak zareagować, gdy są one prawdziwe, a jak, gdy nie mają żadnego związku z rzeczywistością? Sprawdź to!
Konto w Google Moja Firma – dlaczego warto je mieć i regularnie aktualizować?
Chcesz, by widoczność Twojej firmy była lepsza? Marzy Ci się, by każdy z okolicy wiedział o Twojej firmie? Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma powinno być Twoim absolutnym must have!
Jeżeli chcesz być jednak wciąż “na górze” w wynikach wyszukiwania, o swoje konto w GMF musisz dbać. I to regularnie! Na czym to polega? Aktualizuj godziny otwarcia, dodawaj aktualności, publikuj zdjęcia i zbieraj opinie! Tylko tyle… Lub aż tyle!
Opinie w Google znacząco wpływają na wyniki Twojej firmy!
Może Ci się wydawać, że nikt nie patrzy na opinie w Google Moja Firma… A jednak, jest inaczej! Uwierz, że często to właśnie średnia ocen w Google jest czynnikiem decydującym o wyborze konkretnej firmy!
Dlatego też warto regularnie prosić Klientów o opinie, odpisywać na nie oraz szybko reagować w sytuacji, gdy pojawiają się opinie negatywne.
Jak reagować na negatywne opinie?
Negatywne opinie są problemem, który potrafi spędzać sen z powiek wielu właścicielom firm. O ile są one uzasadnione, relatywnie łatwo jest wprowadzić zmiany w funkcjonowaniu biznesu i uniknąć ich w przyszłości. Gorzej, jeżeli są one w 100% fałszywe, a Ty nawet nie masz pojęcia, kto je wystawił… Wtedy nie ma innej opcji, jak szybko działać, by administratorzy Google usunęli je z Twojej wizytówki!
Reakcja na uzasadnione opinie negatywne
Doskonale wiesz, że w ostatnim czasie miałeś w firmie trudny okres i zdarzyło Ci się popełnić kilka błędów, skutkujących negatywnymi opiniami w Google Moja Firma. Pamiętaj, że nie ma sytuacji bez wyjścia i nawet wtedy da się rozwiązać Twój problem!
Co zrobić? Najprościej rzecz ujmując – najszybciej, jak tylko się da, ustosunkuj się do opinii i przeproś osobę, która ją pozostawiła! Czasami wystarczy przeprosić lub zaproponować rekompensatę, by Klient usunął swoją opinię.
Reakcja na fałszywe opinie negatywne
Zgoła odmienna sytuacja jest w przypadku opinii negatywnych, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, a pozostawiła je np. konkurencja. Jeżeli szybko zweryfikujesz zasadność opinii i podejmiesz odpowiednie kroki, istnieje ogromna szansa, że zostanie ona usunięta.
Poniżej wypisaliśmy, co – krok po kroku – musisz zrobić w przypadku fałszywych opinii negatywnych:
1. Wejdź na stronę https://business.google.com/
2. Zaloguj się, by zobaczyć profil firmy.
3. Wejdź w opinie użytkowników, wybierz tę fałszywą i kliknij w “zgłoś naruszenie zasad”.
4. Aby opinia mogła zostać usunięta, podaj dokładny powód chęci jej usunięcia i swój mail.
5. Wyślij zgłoszenie.
Zgłoszenie jest najczęściej rozpatrywane w ciągu max. 3 dni. Im szybciej je wyślesz, tym mniej osób zobaczy tę szkodliwą dla Ciebie, negatywną opinię.
Dlaczego opinie w Google znikają?
Opinie w Google znikają nie tylko wtedy, gdy o to poprosisz i Twoje zgłoszenie zostanie zaakceptowane. Istnieje co najmniej kilka przyczyn takiego zjawiska.
Opinie w Google znikają m.in. wtedy, gdy Google uzna je za niewiarygodne, istnieje uzasadnione podejrzenie, że są kupione lub zostaną uznane za spam. Dlatego też, gdy będziesz prosić Klientów o wystawienie opinii, zasugeruj, by – oprócz określonej ilości gwiazdek – dodali do niej choć 2-3 zdaniowe uzasadnienie. Dzięki temu będą one bardziej wiarygodne i nie zostaną usunięte.
Profesjonalna wizytówka w Google pozytywnie wpływa na wizerunek firmy!
Chcesz, by Twoja firma była pozytywnie odbierana przez potencjalnych Klientów? Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma i regularna jej aktualizacja to świetna metoda, by uzyskać pożądany efekt!
Powierz prowadzenie profilu w GMF profesjonalistom i skorzystaj z usług KoboSystem! Zajmiemy się tym kompleksowo i z pełnym zaangażowaniem!