Znasz powiedzenie – “Nie ma Cię na Facebooku? Nie istniejesz!”? Mimo że wiele osób traktuje je z przymrużeniem oka, jest w nim sporo prawdy – szczególnie, jeżeli chodzi o konta firmowe! Mimo że Facebook to jeden z kilku portali społecznościowych, posiadanie tam fanpage-u to nie tyle opcja, co konieczność dla zdecydowanej większości firm. Samo założenie konta to jednak dopiero początek… Jeżeli chcesz poznać zasady prowadzenia fanpage-u na Facebooku, koniecznie przeczytaj to, co dla Ciebie przygotowaliśmy!
Prowadzenie fanpage-u na Facebooku – o tym po prostu trzeba wiedzieć!
Zasad dotyczących prowadzenia fanpage-u na Facebooku jest naprawdę wiele. Może się wydawać, że nie sposób stosować się do wszystkich i jest w tym dużo prawdy. Warto jednak mieć świadomość, że wiele z nich jest bardzo podobnych. Dlatego w tym tekście zebraliśmy wszystkie te zasady, które w największym stopniu wpływają na efektywność działań prowadzonych na Facebooku. Jeżeli się do nich zastosujesz, osiągnięcie sukcesu będzie na wyciągnięcie dłoni!
Zacznij od strategii!
Masz fanpage na Facebooku i zastanawiasz się, dlaczego Twój profil nie generuje ani dużego ruchu, ani zaangażowania ze strony obserwatorów…? Kto wie – być może problem tkwi w braku strategii działania?
Zacznij od wypisania celu prowadzenia profilu, cech swojego idealnego odbiorcy (czy też potencjalnego Klienta), sposobu komunikacji, który do niego “trafi”… Jeżeli będziesz mieć to wszystko, stwórz kalendarz publikacji, w którym ujmiesz tematy postów i daty publikacji. Dzięki tak przemyślanej strategii, masz pewność, że trafisz do odpowiednich osób, używając “ich” języka.
Regularność to podstawa!
Jak często publikować, by przyniosło to spodziewane efekty? Chciałoby się napisać – im częściej, tym lepiej. Wiadomo jednak, że nie da się publikować cały czas!
Tworząc harmonogram postów, weź pod uwagę specyfikę Twojej branży, preferencje obserwatorów i ich oczekiwania względem Twojego profilu. Przyjmuje się, że dla większości profili absolutnym minimum są 3 posty publikowane w tygodniu. Podczas kampanii sprzedażowych często istnieje konieczność tworzenia nawet kilku postów dziennie! Wszystko zależy od aktualnych potrzeb i oczekiwań względem fanpage-u na Facebooku.
Postaw na JAKOŚĆ publikacji!
Tworzenie treści może się wydawać bardzo proste. Potrafi być jednak mocno wymagające. Nie sztuką jest w końcu tworzyć jakiekolwiek treści. Prawdziwą umiejętnością jest pisanie angażujących postów!
Czy da się tego nauczyć? Oczywiście, że tak. Kluczem do sukcesu jest tu jednak wiedza o obserwatorach i ich preferencjach.
Jedno jest pewne – zawsze sprawdza się zadawanie pytań, angażowanie odbiorców w dyskusję i dzielenie się historiami “z życia wziętymi”.
Pamiętaj, że tekst to nie wszystko!
Posty na Facebooku to nie tylko treści pisane, ale i grafiki czy wideo. Tu przydaje się kreatywne podejście do tematu. Co do zasady, treści wideo generują więcej reakcji niż “tradycyjne” grafiki.
Bądź w stałym kontakcie ze swoimi obserwatorami!
Chcesz, żeby Twoi obserwatorzy stali się Twoimi Klientami? Bądź z nimi w stałym kontakcie!
Sprawnie odpisuj na wiadomości, komentarze, repostuj treści, na których jesteś, reaguj na udostępnienia… Wszystko to sprawi, że Twoi obserwatorzy będą bardziej skłonni angażować się w Twoje treści i reagować na nie.
Analizuj działania i wdrażaj zmiany!
Wszystkie działania, które podejmujesz, powinny być przez Ciebie regularnie analizowane. Bez tego możesz mieć problem z ich skutecznością i uzyskaniem satysfakcjonującego Cię zwrotu z inwestycji.
Jeżeli chodzi o wskaźniki efektywności, są to m.in. ilość reakcji, udostępnień, ruch na fanpage-u czy zasięg postów. To, czy będziesz analizować je wszystkie, czy tylko wybiórczo, zależy już jednak tylko od Ciebie.
Stwórz profesjonalny fanpage na Facebooku i zamień zaangażowanych obserwatorów w Klientów firmy!
Chcesz “zmonetyzować” swój fanpage na Facebooku? Zastosuj się do wszystkich naszych porad, a sukces Twojego profilu będzie bliżej, niż myślisz!