Czym jest Thank You Page? Jak sama nazwa wskazuje, to strona podziękowania. Wyświetla się po wykonaniu konkretnej czynności, takiej jak np. zapis do newslettera, pobranie e-booka czy zakup produktu bądź usługi. Mimo że mogłoby się wydawać, iż jest banalnie prosta do stworzenia, w rzeczywistości – aby być skuteczna – musi zawierać konkretne elementy. Jej wygląd jest również nie bez znaczenia! Sprawdź, jaka powinna być strona Thank You Page, by realizowała wszystkie postawione przed nią cele!
Cele Thank You Page – czy rzeczywiście tylko podziękowanie…?
Jak już napisaliśmy na samym początku, Thank You Page to strona z podziękowaniem za wykonanie określonej czynności. To jednak nie jedyny cel, z jakim się ją tworzy. Przedsiębiorcy najczęściej chcą dzięki niej także zbudować więź z użytkownikiem, zachęcić go do dalszej “podróży” po swojej witrynie lub zaprezentować mu nową usługę czy produkt.
Jeżeli chciałeś więc na Thank You Page napisać jedynie kilka słów podziękowania, zastanów się nad zmianą planów… Gwarantujemy, że jeżeli zastosujesz się do naszych wskazówek, które znajdziesz poniżej, efektywność Twojej Thank You Page będzie znacznie wyższa!
Strona Thank You Page – jaka być powinna?
Skoro wiemy już, czym jest strona Thank You Page i jakie są jej cele, pora na wskazówki, jak powinna wyglądać i co zawierać. Bez zbędnych słów, zaczynamy!
Responsywna
Zacznijmy od responsywności strony, czyli dostosowania jej do każdego typu urządzenia. Jeśli mielibyśmy wytłumaczyć to najprostszymi słowami – chodzi o to, by Thank You Page działała bez zarzutu zarówno na telefonie komórkowym, tablecie, jak i komputerze stacjonarnym.
Prosta i przyjazna dla użytkownika
Co znaczy, że Thank You Page powinna być prosta? Chodzi o to, by jej użytkownicy nie powinni mieć problemu ze zrozumieniem treści w niej zawartych. Warto szczerze podziękować za wykonanie określonej czynności. Z drugiej strony – nie powinno się tworzyć długich elaboratów na ten temat, ponieważ użytkownik tego nie oczekuje. On chce otrzymać proste komunikaty, które będą dla niego “przyjazne” w odbiorze i zbudują pozytywne skojarzenia z marką.
Z odpowiednimi komunikatami CTA
CTA, czyli call-to-action to wezwania do działania, które znajdują się na niemal każdej stronie www. Nie inaczej jest również w przypadku witryn typu Thank You. Czy wiesz, dlaczego wezwania do działania są najczęściej klikalne, w formie linków/przycisków itp.? Jest to związane z tym, że co do zasady powinny być maksymalnie widoczne i realnie angażować użytkowników witryny.
Zauważ, że na większości witryn przyciski CTA są bardzo podobne, typu “Dowiedz się więcej”, “Sprawdź teraz” itd. Nie jest to jednak rozwiązanie najlepsze i zdecydowanie możesz zrobić to lepiej! Czy wiesz, jak? Wystarczy dostosować CTA do celu działania. Czyż komunikat “Sprawdź, jak pozyskać 100 obserwatorów dziennie” nie brzmi lepiej niż standardowe “Sprawdź szczegóły”…?
Liczy się wnętrze… Ale nie tylko!
Mimo że treści publikowane na Thank You Page są niezmiernie istotne, nie możesz zapomnieć o tym, że na pierwsze wrażenie użytkownika wpływa głównie wygląd witryny. Weź więc pod uwagę (co najmniej) kilka kluczowych aspektów. Są to m.in. kolorystyka zgodna z identyfikacją wizualną firmy, czytelna czcionka w odpowiednim kolorze, intuicyjna nawigacja oraz przejrzysty rozkład treści. Można stwierdzić – to przecież oczywiste. W rzeczywistości jednak sporo osób o tym zapomina, co znacząco wpływa na skuteczność strony Thank You Page.
Co jeszcze powinno się znaleźć na Thank You Page?
Czy jest jeszcze coś, co powinno się znaleźć na Thank You Page, a o czym nie napisaliśmy? Może nie jest to konieczność, ale na stronie tego typu dobrze jest opublikować także np. opinie zadowolonych Klientów czy linki do realizacji, które są najlepszą wizytówką firmy. Dzięki temu, nie tylko nawiążesz relacje z użytkownikami, ale będą one bardziej pozytywne niż mogłoby się wydawać.
Potrzebujesz profesjonalnej Thank You Page? Sprawdź ofertę KoboSystem i zaufaj profesjonalistom!