Reklama Google Ads to trzy linijki w nagłówku (każdy po 30 znaków) oraz dwie linijki tekstu (po 90 znaków). Jest ich wystarczająco dużo żeby zawrzeć w tekście wszystkie najważniejsze elementy, które składają się na dobrą reklamę. Przy tworzeniu reklamy warto zastanowić się jakie potrzeby mają nasi klienci, czego szukają w sieci. Warto również sprawdzić jak wyglądają reklamy naszej konkurencji.
Pamiętajmy, że reklama to pierwszy krok do tego, aby klient wszedł w interakcję z naszą firmą. To reklama robi pierwsze wrażenie, które można zrobić tylko raz i to ona ma zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia w link i dokonania zakupu.
Tworząc reklamę pamiętajmy o następujących elementach:
1) Używaj słów kluczowych w treści reklamy
Nagłówek to najważniejsza część reklamy. Większość użytkowników reklamy skupia swoją uwagę tylko i wyłącznie na nagłówku, nie czytając dalszej treści. Dlatego właśnie powinniśmy używać słów kluczowych w nagłówku, które jasno wskazują czym zajmuje się nasza firma i dzięki temu zachęcimy klienta do kliknięcia w naszą reklamę. Przy tworzeniu nagłówka, warto posłużyć się narzędziem do wstawiania słów kluczowych czyli Key Insertion Tool. Wstawianie słów kluczowych umożliwia automatyczne uzupełnianie treści reklam słowami kluczowymi, które wpisują potencjalni klienci do wyszukiwarki. Stosując {Keyword:tekst domyślny} możemy decydować o wielkości liter wyświetlanej frazy: Jak nazwy własne – Każde Słowo Rozpoczyna Się Dużą Literą; Jak w zdaniu – Pierwsze słowo jest napisane dużą literą, kolejne małą; Małe litery – wszystkie słowa wyświetlają się małą literą.
W nagłówkach, oprócz używania słów kluczowych sprawdzą się również reklamy, które pokazują czas do rozpoczęcia/zakończenia promocji. Reklamy z odliczanym czasem, konfigurujemy na tym samym poziomie co KIT.
Przy tworzeniu takiej reklamy, musimy wziąć pod uwagę wyświetlający się czas, który będzie widoczny do zakończenia reklamy i zabierze miejsce w nagłówku. Każdego dnia automat sam będzie zmieniał liczbę dni w treści reklamy. Jeżeli zostaną mniej niż 24h system pokaże pozostałą liczbę godzin, a później minut.
2) Wyróżnij swoją ofertę
Zaprezentuj swoją firmę i usługi bądź produkty, które są niedostępne u konkurencji. Poinformuj swoich odbiorców o darmowej dostawie jak również o szerokim asortymencie.
3) Informuj o cenach i promocjach, pamiętaj o rozszerzeniach
Jeśli mamy ofertę ograniczoną czasowo zamieśćmy taką informację w reklamie. Wykorzystajmy również odliczanie do końca promocji, które będzie w nagłówku. Google Ads daje mnóstwo rozwiązań informowania użytkowników sieci o aktualnej promocji. Można min. wybrać okazję która dotyczy promocji:
szczegóły promocji:
czy typ promocji:
Dzięki tym informacjom przyciągniesz klientów do swojej witryny.
4) Zachęć do działania – call to action
Wezwanie do działania jest jednym z najważniejszych elementów skutecznej reklamy. Powiedz klientom co oferuje twoja firma i nakieruj ich do dalszego działania. Hasła takie jak zobacz, zadzwoń, sprawdź, kup czy zarejestruj się określają jakie mają być kolejne działania klientów.
5) Dopasuj reklamę do strony docelowej
Podziel swoje reklamy według kategorii bądź usług i stwórz minimum trzy reklamy dla danego produktu. Nie odsyłaj swoich klientów do strony głównej, ponieważ nie będą chcieli przeszukiwać strony w wyszukiwaniu produktu, którego widzieli reklamę. Kierowanie na stronę główną zwiększy współczynnik odrzuceń, co może również spowodować, że reklamy staną się droższe.
6) Pamiętaj o klientach, którzy korzystają z urządzeń mobilnych
Sprawdzaj z jakich urządzeń korzystają twoi klienci. Dzięki temu będziesz mógł dostosować reklamy do ich potrzeb. Pamiętaj również żeby dostosować dla nich stronę docelową. Korzystaj z rozszerzeń lokalizacji oraz połączeń, tak aby klient mógł bezpośrednio jak najszybciej do ciebie zadzwonić.
7) Eksperymentuj, eksperymentuj, eksperymentuj…
W każdej grupie reklam twórz po trzy-cztery reklamy, które będą miały różny przekaz. Sprawdzaj, która z nich działa najlepiej i dzięki temu przyciągnie klientów do twojej firmy. Optymalizuj, zmieniaj, testuj i sprawdzaj. Wybierz to, co w przypadku twojej firmy będzie najskuteczniejsze.
8) Przestrzegaj zasad redakcyjnych
Przy tworzeniu reklam stosuj się do wytycznych Google. Zachowaj standardy redakcyjne, czyli nie pisz wyłącznie DUŻYMI LITERAMI, nie rób niepotrzebnych spacji w w y r a z a c h, używaj właściwych adresów URL do przekierowania jak również nie rób niepotrzebnych spacji. Dokładne zasady redakcyjne i branżowe można znaleźć w pomocy Google. Natomiast przede wszystkim unikaj błędów stylistycznych jak również literówek, które źle mogą świadczyć o naszej firmie.
Jeśli nie wiesz czy wybrać kampanię Google Ads czy pozycjonowanie, skontaktuj się z nami! Znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie!