Pozycjonowanie strony internetowej pozwala na uzyskanie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na lepsze dotarcie do potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać, że treści, które przygotujemy na naszą witrynę nie będą aktualne przez wieczność. Dlatego też musimy pamiętać o aktualizowaniu contentu, który znajduje się na naszej stronie internetowej.
Panda i Pingwin monitorują strony internetowe
Oczywiście nie mamy tu na myśli zwierząt, które by były na tyle wyszkolone, by obserwować witryny. Mowa o algorytmach, które służą do monitorowania, a także wybierania stron, które posiadają na tyle interesujące treści, by pozwolić im na pojawienie się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Panda odpowiada za wyszukiwanie stron, które posiadają wysokiej jakości zawartość. Mowa tu o rzetelnie przygotowanym contencie, który ma wyczerpać w stu procentach dany temat. Jeśli algorytm uzna, że dana treść jest słabej jakości, krótka, bądź, co gorsza skopiowana z innej witryny, strona internetowa nie będzie wyświetlana wysoko w Google’u. Z kolei Pingwin, to oprogramowanie odpowiedzialne za sprawdzenie tego, w jaki sposób pozycjonujemy swoją witrynę. Jeśli więc upychamy wręcz za dużo słów kluczowych w treści, bądź stosujemy nienaturalne linki zwrotne Pingwin od razu obniży pozycję naszej strony w wyszukiwarkach. Oczywiście ten algorytm również monitoruje content, jednak tutaj bardziej chodzi o kwestie techniczne i nadużycia, o których pisaliśmy.
Nie aktualizujesz treści? Witryna spada w wynikach Google
Algorytmy, które posiada Google to bardzo zaawansowane oprogramowanie, które na bieżąco przeszukuje strony internetowe, by wyszukiwać treści. Są one oczywiście segregowane na te wartościowe i te, które według robotów są nieciekawe (np. niskiej jakości, bądź po prostu jest to spam) dla czytelnika. Stąd też bierze się nasza pozycja w wyszukiwaniach Google. Jeśli oprogramowanie uzna, że artykuły są rzeczywiście interesujące, trafimy do TOP10. Niestety raz przygotowany content nie będzie “wieczny”. Oznacza to, że musimy co jakiś czas aktualizować treści, aby roboty mogły zaobserwować ruch na stronie. Dlatego aktualizacja treści jest tak ważna. Jeśli więc content nie będzie dobry jakościowo, nasza pozycja w SERP-ie (strona wyników wyszukiwania) może drastycznie spaść.
Wartościowy content to jedno. Liczy się także aktualizacja treści na stronie
Treści, które mają być opublikowane na naszej stronie internetowej muszą być przede wszystkim dostosowane do tematyki danej witryny. Dlatego też najlepiej zlecić przygotowanie contentu firmie specjalizującej się w tego typu usługach. Artykuł musi być rzetelny, stworzony po głębokiej analizie danej tematyki, ale także przygotowany tak, by spełniał wymogi wcześniej wspomnianych algorytmów Google’a. Krótko mówiąc, musi się podobać nie tylko osobom odwiedzającym naszą witrynę, lecz także robotom odpowiedzialnym za sprawdzanie jakości stron.
Kolejną rzeczą, zaraz po jakości contentu jest jego aktualizacja. Nie możemy wychodzić z założenia, że jeśli przygotujemy stronę firmową raz, będzie ona już wiecznie aktualna, a my będziemy jedynie opłacali serwer i domenę. Wystarczy wyobrazić sobie pewną kwestię. Wchodzimy na daną witrynę, przeglądamy jej zawartość, a następnie po pewnym czasie wracamy w to miejsce. Jeśli treści są stare, to wychodzimy i już zapewne nigdy tam nie wrócimy. Dlaczego? Po co, skoro nie ma tam nic nowego, wszystko już przeczytaliśmy. Tak samo wygląda kwestia w przypadku algorytmów Google’a. Skoro strona nie jest aktualizowana, to nie będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, bo content nie jest aktualny.
Content aktualizowany na bieżąco kluczem do sukcesu
Aktualizacja treści na naszej stronie internetowej powinna być regularna. Dzięki temu możemy być pewni, że algorytmy będą ją stale monitorować. To z kolei oznacza, że witryna powinna pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Oczywiście należy pamiętać, by był to content wysokiej jakości. Dzięki temu osoby odwiedzające naszą stronę będą mogły przeczytać wartościowy i aktualny tekst.