Artykuły sponsorowane to bardzo wygodna forma marketingu. Tego typu opcja promowania produktu czy usługi świadczonej przez firmę ma wiele zalet – chodzi głównie o grono czytelników do jakiego może dotrzeć. Artykuły sponsorowane odgrywają również bardzo ważną rolę podczas pozycjonowania, a ich publikacja na różnych serwisach może sprowadzać na naszą stronę potencjalnych klientów.
Tworzenie artykułów sponsorowanych nie jest trudnym zadaniem. Bardzo łatwo je napisać. W sieci znajdują się również agencje, którym możemy zlecić takie zadanie. W poniższym tekście umieszczone zostały informacje na temat tego czym są artykuły sponsorowane, dlaczego warto z nich korzystać i jak napisać dobry tekst, by zainteresować potencjalnego klienta.
Czym są artykuły sponsorowane?
Artykuł sponsorowany to nic innego jak tekst tematyczny, który posiada wiele ciekawych i przydatnych informacji z branży. Głównym elementem jest oczywiście subtelna reklama, która będzie nawiązywała do produktu danej firmy wraz z linkiem. Oczywiście nie jest to w żadnym stopniu reklama, a tekst nawiązujący do tego czym zajmuje się nasza firma. Poprawnie napisany artykuł sponsorowany w 90% powinien posiadać treść związaną z tematem, a pozostałe 10% powinno informować o firmie. Jego treść powinna zaciekawić czytelnika, który po przeczytaniu z zaciekawieniem powinien przejść na stronę naszej firmy. Są też artykuły sponsorowane, które przedstawiają chociażby historię marki, gdzie opisywane są okoliczności powstania firmy i inne tego typu informacje. Takie teksty również powinny skłonić czytelnika do skorzystania z naszej oferty.
Wyszukiwanie agencji zajmujących się tworzeniem artykułów sponsorowanych nie jest problemem. W sieci znajdziemy portale, które oferują współpracę między reklamodawcami, którzy oferują opublikowanie tekstu na swojej stronie, a właścicielami, którzy oferują umieszczenie tekstu na portalu. Oczywiście możemy również szukać serwisów “na własną rękę”. Koszty publikacji artykułów sponsorowanych są różne – na mniej znanych portalach udostępnienie artykułu będzie kosztowało od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Umieszczenie tekstu na bardziej popularnych serwisach może wiązać się z kosztem kilkuset złotych. Jeśli mówimy o mediach ogólnokrajowych ceny te liczymy już w tysiącach zł. Im popularniejszy i częściej odwiedzany portal, tym więcej będziemy musieli zapłacić za publikację naszego artykułu.
Dlaczego warto korzystać z artykułów sponsorowanych?
Artykuły sponsorowane skutecznie wpływają na wizerunek naszej marki. Teksty pojawiające się na portalach sprawiają, że w oczach odbiorców nasza firma jest godna zaufania. Oczywiście regularnie publikowane artykuły na różnych portalach internetowych mogą przynieść nam wiele potencjalnych klientów. Napisany tekst powinien być ciekawy, odpowiednio przygotowany merytorycznie. Nie chcemy, aby wizerunek marki ucierpiał przez źle napisany artykuł.
Teksty sponsorowane, tak jak wcześniej pisaliśmy, to idealny sposób na pozyskanie nowych klientów, ale także zwiększenie zasięgu. Artykuł pojawiający się na stronie internetowej sprawi, że klienci indywidualni, a także firmy dowiedzą się o istnieniu naszej działalności. Artykuły sponsorowane mają również znaczą przewagę nad klasycznymi reklamami wyświetlanymi w Internecie, ponieważ sami możemy decydować na jakich portalach się pojawiają. Nie są też nachalne jak to często bywa w przypadku reklam na stronach internetowych. Z tego typu artykułów może korzystać każdy – mała firma, duża korporacja czy osoba prywatna.
Dodatkowo artykuły sponsorowane są pomocne w przypadku, gdy korzystamy z link buildingu chcąc polepszyć pozycję naszej strony w wyszukiwaniach Google. Wstawianie linków na umarłych forach czy nieodwiedzonych serwisach nie wpływa dobrze na wyświetlanie naszej witryny. Jeśli chcemy, aby nasza strona była na górze wyszukiwań potrzebujemy publikacji i odniesień do naszej witryny na portalach, które odwiedzane są przez kilkadziesiąt tysięcy użytkowników dziennie. Artykuły sponsorowane na branżowych stronach czy blogach pomogą w osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, dzięki czemu zyskamy nowych klientów.
Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?
Jeśli zdecydujemy się na publikację artykułów sponsorowanych musimy napisać je poprawnie. Przede wszystkim taki tekst nie może być reklamą, ponieważ użytkownik po kilku zdaniach straci zainteresowanie. Artykuł powinien oferować wiele ciekawych informacji, a także być pomocny. Musi być napisany również prostym i zrozumiałym językiem, tak aby osoba nie znająca naszej branży wiedziała o czym piszemy.
Nie możemy zapomnieć o edycji całego artykułu. Ważna jest czytelność, tekst musi być przejrzysty. Nie bójmy się korzystać z nagłówków sekcji czy podkreśleń ważnych słów. Jeśli chcemy uatrakcyjnić tekst skorzystajmy z wykresów czy słupków danych, by zaciekawić czytelnika. Pamiętajmy, żeby pisać na temat.