KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Czy sklepy internetowe podbiją polski rynek?

e-commerce

Czy sklepy internetowe podbiją polski rynek?

E-Commerce to w miarę młoda gałąź polskiej gospodarki, która rozwija się w bardzo szybkim tempie. Rynek online ciągle się kształtuje i dla firm jest to bardzo dobry moment na wzmocnienie swojej przewagi wśród konkurencji.

Do niedawna około 43% społeczeństwa uważało zakupy on-line za ryzykowne, ale z roku na rok liczba klientów rośnie. Coraz więcej firm przenosi swój biznes do sieci. Jak się okazuje, Polska znajduje się w pierwszej 15. najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Według raportu E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska wartość krajowego rynku e-commerce szacowana jest obecnie na 40 miliardów złotych, a w latach 2018-2022 ma się zwiększyć aż o 6 mld dolarów.

Co oferują sklepy internetowe?

Wszystko. W sieci znajdziemy sklepy zajmujące się sprzedażą przeróżnych produktów i usług. Ostatnio bardzo popularne stały się różnego rodzaju webinary i szkolenia online. Jednak najszybciej rozwijającym się segmentem w e-commerce są firmy oferujące pomoc w tworzeniu nowoczesnych stron internetowych.

Dlaczego zakupy przez internet?

Ponieważ sklepy internetowe działają całą dobę i oferują największy asortyment. Dzięki e-zakupom unikamy tłumów, stania w korkach, kolejkach, a co najważniejsze oszczędzamy swój czas.

Sklepy internetowe tak, jak i stacjonarne oferują Black Friday oraz Black Week, ale aby wyjść klientom naprzeciw i przyciągnąć ich jeszcze bardziej, wprowadziły dodatkowo Cyber Monday oraz dni darmowej dostawy.

Klient w poszukiwaniu okazji i promocji potrafi poświęcić nawet parę godzin na znalezienie wymarzonej rzeczy, a jak wiemy, zdecydowanie lepiej jest szukać, siedząc w wygodnym fotelu, niż biegając po całym mieście, nabawiając się przy tym odcisków i narażając się na stres.

kupujący w sieci

Źródło: gemius.pl

E-commerce – jak zacząć

Jeżeli chcesz otworzyć własny sklep internetowy, a nie wiesz, od czego zacząć i jak to zrobić, z pomocą przychodzą firmy specjalizujące się w tej dziedzinie.

Agencje interaktywne i reklamowe poprowadzą za Ciebie biznes od strony technicznej, logistycznej, reklamowej oraz pomogą pozyskać klientów. Jeżeli istniejesz na rynku już od jakiegoś czasu, to dołożą wszelkich starań, aby ich utrzymać i podnieść wartość koszyka.

Najpierw jednak warto zastanowić się nad celami głównymi i kosztami, jakie trzeba ponieść, aby taki sklep uruchomić. Należy pamiętać o dwóch rodzajach kosztów – pierwsze związane są z rozpoczęciem działalności, a drugie to koszty stałe.

Chcąc rozszerzyć swoją działalność za granicę, warto pamiętać o tym, aby odpowiednio wybrać rynek docelowy, bardzo dobrze poznać cechy danego kraju oraz przeprowadzić analizę rynkową ze szczególnym uwzględnieniem konkurencji. Tutaj również z pomocą przychodzą specjaliści.

Kodak nie podjął ryzyka

Znasz historię Kodaka? Otóż ten amerykański koncern, a dokładniej ich inżynier Steve Sasson, stworzył pierwszy działający prototyp aparatu cyfrowego, ale niestety firma nie wprowadziła go do obrotu. Dlaczego? Z obawy przed zniszczeniem rynku kliszy i odbitek. Kodak zbagatelizował rozwój technologii i innowacyjność produktu. Faktem jest, że była to innowacyjność, która drastycznie przerwałaby pewną część rozwoju, ale jakie dałaby możliwości firmie.

Podobna rzecz dotyczy e-commerce w Polsce. Obecnie w naszym kraju większość e-sklepów niestety nie oferuje profesjonalnej obsługi i nie wiadomo dlaczego rzadko podejmuje nowoczesne działania marketingowe. Nie nauczyliśmy się jeszcze, jak skutecznie można zachęcać internautów. Zagraniczne firmy podejmują ryzyko, ryzyko ewentualnego niepowodzenia i właśnie dlatego odnoszą tak fenomenalne sukcesy.

Według Raportu Płacowego 2019. Trendy na rynku pracy przeprowadzonego przez Hays Poland, rośnie znaczenie kanału e-commerce. Wszystkie branże dogania powoli cyfryzacja, której skutki są widoczne w działach marketingu, dlatego e-commerce to niedaleka przyszłość nie tylko polskiego, ale i światowego handlu.

Related Posts