Czy mówi Ci coś „FB Ads”? Choć rola poszczególnych portali społecznościowych się zmienia, to nie ulega wątpliwości, że Facebook nadal pozostaje centrum świata social mediów. To tu przeciętny internauta najczęściej wraca i najbardziej się uzewnętrznia, pozostawiają dobrowolnie mnóstwo danych. Nie ulega wątpliwości, że obecność na tej platformie i użycie jej do rozreklamowania swoich usług lub produktów jest prawie zawsze warte zachodu.
Płatne reklamy na FB umożliwiają firmom każdej wielkości zdobywać klientów precyzyjnie jak nigdy wcześniej. Dla wielu przedsiębiorców jest to jedyny sposób, w jaki mogą się reklamować dzięki samodzielnemu dobieraniu budżetu. W tym artykule spróbujemy wyjaśnić, dlaczego są one skuteczne i mogą w widoczny sposób wpłynąć na wyniki sprzedaży.
Działasz tam, gdzie są potencjalni klienci
Badania pokazują, że ponad połowa (według niektórych danych nawet 80%) internautów korzysta z Facebooka. Duża część z nich odwiedza go kilka razy dziennie bez konkretnego celu, scroll’ując w poszukiwaniu ciekawych treści. Umieszczenie więc w tym miejscu reklamy jest więc więcej niż pożądane. Aby jednak mądrze wykorzystać budżet, należy dotrzeć do odpowiednich osób.
Ściśle dobrana grupa docelowa
Chyba żaden kanał nie pozwala na tak precyzyjne zawężenie grupy odbiorców jak FB Ads. Używając menadżera reklam, możemy wybrać konkretne grupy, opierając się na danych demograficznych i preferencjach odbiorców. Jeżeli na przykład organizujemy kolonie dla dzieci, to bez problemu możemy określić grupę docelową jako rodziców dzieci w wieku od czterech do szesnastu lat mieszkających w promieniu czterdziestu kilometrów od Warszawy. W przypadku sprzedaży produktów do makijażu mogą to być na przykład kobiety w wieku 16-39, które interesują się tematyką urody i makijażu. To bardzo proste przykłady, a narzędzia Facebooka pozwalają na złożone mieszanie kategorii. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nie marnujemy budżetu na wyświetlanie reklam osobom, które i tak nie będą zainteresowane naszym produktem. Aby jednak trafnie określić grupę i sposób dotarcia, przydatne są nie tylko wyjściowe dane, ale także wyciąganie wniosków z wyników reklamy. Na szczęście nie jest to problem.
Precyzyjne statystyki
Serwis Zuckerbega pozwala na śledzenie aktywności użytkowników na stronie oraz ich zachowanie w przypadku konkretnych reklam i ich zestawów. Warto spędzić nad nimi więcej czasu, aby stworzyć precyzyjny obraz grupy docelowej. Osoby, które najchętniej obserwują naszą stronę, nie muszą być naszymi potencjalnymi klientami. Przy tworzeniu reklamy możemy też skorzystać ze statystyk dotyczących czasu, w jakim osoby obserwujące stronę są najbardziej aktywne i uwzględnić to przy wyświetlaniu reklamy.
To jednak dopiero początek. To, co sprawia, że reklama na Facebooku jest tak skuteczna, to możliwość porównywania różnych rozwiązań i ich skuteczności. Dzięki statystykom działań podjętych w związku z reklamą możemy sprawdzać, czy dane rodzaje grafik, treści czy wezwań do działania spełniają swoje zadanie. Popularną metodą są testy A/B, polegające na stworzeniu dwóch reklam różniących się tylko jednym elementem (np. zdjęciem). Pozwala to łatwo określić, co działa lepiej i uwzględnić to przy następnych reklamach. Jeżeli kliknięcie reklamy prowadzi do naszej strony internetowej, to dzięki pikselowi Facebooka możemy dowiedzieć się, jaki ruch generuje.
W ten sposób poznajemy odbiorców i zapewniamy im reklamę dostosowaną do ich preferencji i potrzeb. Nie opieramy się na intuicji, a na faktach dotyczących skuteczności, co przekłada się na jakość.
Zaangażowanie odbiorców
Reklamę w mediach społecznościowych (a FB Ads w szczególności) odróżnia od tradycyjnych także to, że jej odbiorcy mogą łatwo wejść z nią w bezpośrednią i publiczną interakcję. Możliwość komentowania i udostępniania rozszerza zasięg, a odpowiednio wykorzystana buduje więź z klientami. Dodatkowo jest kolejnym wyznacznikiem jakości reklamy i jej dopasowania do grupy docelowej. Trzeba jednak pamiętać, że możliwość komentowania to obusieczna broń. Niemal pewne jest, że zdarzą się negatywne wypowiedzi, jednak gdy zaczynają one dominować, należy mocno zastanowić się, czy przypadkiem nie osiągniemy skutków odwrotnych od zamierzonych.
Drugim ważnym czynnikiem przekładającym się na skuteczność, jest połączenie reklamy z Twoją stroną na Facebooku. Wielu użytkowników właśnie tam przejdzie, aby poznać „Twój świat”. Dlatego warto zadbać o dobrą jakość materiałów tam umieszczanych, gdyż to świetna okazja, aby pozyskać stałego klienta. Facebook daje możliwość bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, co przekłada się na dużo większą lojalność klientów i przywiązanie do marki.
Reklamy na Facebooku to nadal najlepsze wykorzystanie budżetu
Dla większości małych i średnich firm FB Ads jest najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Szczególnie przy budżetach rzędu kilkuset złotych właściwie brak jest sensownej alternatywy. Przy o wiele większych kwotach nadal mamy o wiele lepszy stosunek konwersji do wydanej kwoty niż na przykład w przypadku radia lub telewizji. Nawet wielkie koncerny inwestują w rozbudowane kampanie na FB, co także świadczy o niesłabnącej efektywności tej metody. Trafiaj bezpośrednio do klientów i stań się częścią ich świata w naturalny sposób – oto przepis na sukces!