KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Hashtagi – wszystko co powinno się o nich wiedzieć

Hashtagi

Hashtagi – wszystko co powinno się o nich wiedzieć

„Bo każden kto nie jest łamaga, na okoliczność daje hasztaga” – mała kratka już dawno stała się tak powszechnym elementem życia codziennego, że zasłużyła sobie nawet na piosenkę w wykonaniu warszawskiego zespołu Teściowa Śpiewa. Pozwala dzielić się zainteresowaniami, szukać informacji, jest też także pełnoprawnym środkiem marketingowym. W tym artykule przedstawimy korzenie hashtagów, ich znaczenie oraz podpowiemy, jak skutecznie z nich korzystać. #czytajdalej

Geneza

Hasztagów zaczęto używać w latach siedemdziesiątych do oznaczania specjalnego znaczenia w technologii informacyjnej. Następnie znak # wybrano do oznaczania słów kluczowych, które miały być przetwarzane jako pierwsze przez procesor w języku programowania C i właśnie to powiązało go z oznaczeniami tematów. Używano ich w tym celu na czatach IRC (ktoś je jeszcze pamięta?), ale prawdziwą popularność przyniósł im Twitter. Powiązanie ich z wyszukiwarką wręcz wpłynęło na język używany w komunikacji międzynarodowej. Błyskawicznie przeniknęły też na Instagrama (z którym dziś bywają kojarzone nawet częściej) i inne social media.

Jak używać?

Niezwykle łatwo. Wystarczy do tematu, który Cię interesuje dodać na początku znak #. W przypadku złożonych hasztagów należy pisać wszystkie słowa razem bez spacji. Zazwyczaj zostanie on wtedy podświetlony, często pojawiają się też podpowiedzi lub informacje o popularności. Twój post lub wiadomość (w zależności od serwisu) zobaczą wszyscy użytkownicy, którzy dany tag obserwują lub wpiszą go w wyszukiwarkę. Co ważne, hasztagi działają tylko w obrębie danej platformy, a do publikacji można ich dodać kilkanaście-kilkadziesiąt.

Co oznaczają?

Właściwie wszystko. Mogą to być zainteresowania jak #rower, #kwiatyogrodowe, #polskamuzykaalternatywna, inspiracje, na przykład #prezentdlamamy lub #pomysłnaobiad czy aktualności: #wojnawukrainie, #wyboryparlamentarne2023. Popularne są także oznaczenia marek. Używa się ich często do konkursów czy różnych akcji. Pamiętaj, aby dokładnie sprawdzać tagi przed publikacją, szczególnie przy tych bardziej ogólnych lub zawierających wieloznaczne słowa – Twoje skojarzenie nie zawsze może być tym najczęściej używanym i możesz wylądować w niespodziewanym towarzystwie.

Popularne # na Instagramie

Kluczem do zrozumienia hashtagów jest to, że ich popularność się zmienia i mocno zależy od aktualnych trendów oraz zainteresowań. Oczywiście te najbardziej ogólne, jak #samochód #beauty #Warszawa czy #spaghetti mogą dotrzeć do ogromnej ilości osób, ale istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że Twój post zostanie zauważony wśród setek tysięcy podobnych. Większą szansę mają dokładniejsze, dłuższe hashtagi, które mają szansę dotrzeć do mniejszej grupy użytkowników o bardziej konkretnych zainteresowaniach. Brzmi znajomo? Tak, to dokładnie tak samo, jak ze słowami kluczowymi. Musisz dobrać strategię. Najważniejsze, by śledzić trendy i „podpinać się” pod tagi, które zyskują na zainteresowaniu. Na szczęście istnieje szereg serwisów, które na bieżąco pokazują trendy na Instagramie i pozwolą Ci dotrzeć do nowych odbiorców.

Hashtagi w innych mediach społecznościowych

To przede wszystkim domena Twittera oraz Instagrama, hashtagi znajdziesz też jednak na przykład na Facebooku czy TikToku. Choć nie mają tu aż takiego wpływu, to idealnie nadają się do aktywizacji użytkowników choćby poprzez akcje promocyjne, w których należy umieszczać posty z hashtagiem odnoszącym się do Twojej firmy czy tej konkretnie akcji.

Bądź na czasie

Jeśli chcesz solidnie promować swoją firmą na Insta, przynajmniej raz na tydzień warto śledzić aktualne trendy i starać się za nimi podążać. Odpowiednie hashtagi pomogą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów, jednocześnie ich obserwacja powie Ci o zmieniających się zainteresowaniach. Byle nic na siłę – pamiętaj, że w pierwszej kolejności należy podawać spójne treści, które rzeczywiście Cię dotyczą.

Reklama w Internecie? Z KoboSystem na pewno się uda!

Related Posts