Nikt już chyba nie wątpi w siłę mediów społecznościowych. To właśnie na tych stronach (a najczęściej w ich mobilnych aplikacjach) ludzie spędzają najwięcej czasu w Sieci. Do tego robią to aktywnie i dobrowolnie zostawiają o sobie mnóstwo informacji. Z drugiej strony zalew działań promocyjnych oraz sponsorowanych po pierwszej fali sukcesów spowodował przesyt i zniechęcenie użytkowników. Instagram nie jest tu wyjątkiem, ale nadal oferuje kolosalne możliwości promocji firmy. Należy tylko wykazać się wyczuciem i kreatywnością. Do czego może Ci się przydać?
Pokaż siebie i swoją firmę
To żywe miejsce, gdzie dużo się dzieje. Instagram ciągle się zmienia, nowi gracze zastępują starych, trendy wypierają poprzednie. To idealne, żeby znaleźć tam swoje miejsce i pokazać, że możesz wnieść coś świeżego.
Nie chodzi tu o bezpośrednią reklamę (a na pewno nie tylko o nią) – Instagram to przede wszystkim platforma wizualna. Za pomocą zdjęć, grafik i nagrań wideo możesz pokazać, jak działa Twoja firma. Przedstawiaj załogę, dziel się ciekawostkami, wyzwaniami, pozwalaj obserwować rozwój biznesu. Bądź sobą. Tworząc angażujące treści, zapadasz ludziom w pamięć, a Twój biznes staje się częścią ich świata. Możesz też w praktyczny sposób zaprezentować zastosowanie swoich produktów i usług.
Docieraj do nowych klientów
Ta platforma opiera się w dużej mierze o system hashtagów. To idealny sposób, aby w prosty sposób wybierać dla Twoich treści grupę docelową opartą na zainteresowaniach lub potrzebach. Jeśli dobrze trafisz, zaprowadzisz nowych użytkowników na swoją stronę, a Instagram jest skonstruowany tak, żeby można było je przystępnie przeglądać tak w szczególe, jak i ogóle. Możesz też łatwo zainspirować się konkurencją, sprawdzając, jakie tagi najczęściej stosuje i podjąć bezpośrednią rywalizację o uwagę, albo wręcz przeciwnie – skupić się na pomijanych przez nią kierunkach. Niezależnie od tego, co wybierzesz, możesz bardzo szybko pokazać się dobrze rokującym na konwersje osobom.
Utrzymuj relacje
Instagram stwarza świetne możliwości komunikacji. Obserwujący mogą bezpośrednio odpowiadać na Twoje relacje i komentować posty. Rozmawiając z nimi, poznajesz ich, oraz ich preferencje i potrzeby. Poza tym nawiązujesz więź i pokazujesz, że jesteś osobą, a nie obiektem – można Cię o coś spytać, poprosić albo zasugerować zmiany. To jeden z największych plusów, dlatego zawsze należy tworzyć treści z myślą o aktywizacji użytkowników.
Promuj produkty/usługi
Organiczne zasięgi to jedno, ale Instagram ma też szerokie możliwości płatnego dotarcia do odbiorców, zarówno nowych, jak i obserwujących Cię. Podobnie jak Facebook, pozwala na niezwykle dokładne targetowanie, a przez to bardzo wydajne wykorzystanie budżetu. Możesz tworzyć reklamy na każdym etapie lejka zakupowego i korzystać z bogatej analizy kampanii.
Innym sposobem jest współpraca z influencerami. Wspominaliśmy o pewnym zmęczeniu treściami firmowymi i uprzedzeniem do nich. Instagramowi celebryci mogą Ci użyczyć (oczywiście nie za darmo) swojego autorytetu i wypromować Twoje usługi lub produkty w skuteczny sposób. Takie współprace to teraz właściwie obowiązkowy element strategii marketingowej.
Sprzedawaj
Promocja to jedno, ale Instagram pozwala także na bezpośrednią sprzedaż za pomocą Instagram Shopping. W ten sposób dostarczasz możliwość zakupu z platformy bez potrzeby dodatkowej rejestracji, przeglądania Twojego sklepu itp. To znaczne skrócenie ścieżki zakupowej, które zwiększa prawdopodobieństwo konwersji. Proste, skuteczne.
Instagram powinien być świadomie prowadzony jako narzędzie do pokazania Twojej firmy z bliska i nawiązywania relacji z klientami. To ogromny potencjał w zwiększaniu rozpoznawalności marki, ale i doraźnych przychodach. Daj mu szansę i przekonaj się, że to przy okazji także ciekawe doświadczenie!
Szukasz skutecznego rozwiązania dla Twojego biznesu? Skontaktuj się z KoboSystem!