Google Ads to jedna z najpopularniejszych form reklamy naszego biznesu. Nie powinno to nikogo dziwić. Odpowiednio skonstruowana kampania reklamowa zapewnia dobrą widoczność firmy w wyszukiwarce. Warto wiedzieć jak dobrać słowa kluczowe w Google Ads tak, aby rzeczywiście skuteczność reklamy była wysoka.
Większość osób szukając informacji na temat produktu lub usługi sprawdza Google. W końcu to najpopularniejsza wyszukiwarka. Oczywiście, możemy skorzystać z pozycjonowania, które dzięki dobrym działaniom skutecznie wywinduje naszą stronę na topowe pozycje. Ma to jednak pewien minus – SEO wymaga cierpliwości. Na wyniki trzeba czekać. Dlaczego warto skorzystać z Google Ads. Szczególnie wtedy, kiedy na przykład sprzedajemy produkt sezonowo. Szybko trafiamy na wysokie wyniki pierwszej strony w Google’u i cieszymy się efektem praktycznie “z dnia na dzień”. Aby wyniki były faktycznie dobre musimy pamiętać przede wszystkim o odpowiednim doborze słów kluczowych. W związku z tym przygotowaliśmy kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą na przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej za pomocą Google Ads.
Co dwie głowy to nie jedna
W skrócie – chodzi o burzę mózgów. Warto zebrać zespół, który odpowiada na przykład za dany projekt, czy po prostu – jest dobrze wdrożony w struktury firmy i doskonale wie, jakie słowa kluczowe będą generować największą liczbę odsłon. W tym przypadku bardzo dobrym rozwiązaniem będzie “zwerbowanie” do tego zadania kilku, a może nawet i kilkunastu osób. Dzięki temu w tak zwanej burzy mózgów powinniście wygenerować sporą liczbę słów kluczowych. Oczywiście, wtedy należy wybrać te, które faktycznie powinny być dla przedsiębiorstwa ważne. Raczej nie ma sensu pozycjonować witryny na ogromną liczbę słów kluczowych, aczkolwiek ta kwestia powinna zostać rozważona przez zespół odpowiedzialny za pozycjonowanie.
Frazy, które związane są z naszą firmą
Wybierając słowa kluczowe pamiętajmy, by jak najwięcej z nich kojarzyło się z naszym przedsiębiorstwem. To oczywiste, ale nie każdy wie, że oprócz np. pozycjonowania nazwy firmy powinniśmy skupić się na kategorii biznesowej czy głównych usługach/produktach, jakie oferujemy. Przykłady? Wiemy, że 4F to firma produkująca odzież. Dlatego oczywiście głównie pozycjonowana będzie fraza – nazwa przedsiębiorstwa. Ale przy okazji powinniśmy skupić się także na słowach takich jak “odzież”, “odzież sportowa”, “ubrania dla aktywnych” i tak dalej. Dotyczy to również firm oferujących jakieś usługi. Raczej nikt, kto szuka stolarza w Krakowie nie wpisze “Drew-krak” (nazwa zmyślona), a konkretnie będzie wpisywał “usługi stolarskie”, “stół do kuchni na zamówienie”. Dodajmy do tego to, że w Google Ads możemy “targetować” kampanię pod konkretne regiony i… powinniśmy uzyskać fajne wyniki, które pomogą w promocji naszego biznesu.
Podchwytliwe, ciekawe słowa kluczowe w Google Ads, które również mogą pomóc odnieść sukces
Czasami ludzie szukają specyficznych – konkretnych rzeczy w sieci. Przykładowo, ktoś chce kupić lampę do salonu. Dlatego też nie tylko wpisuje frazy “salon z oświetleniem wnętrz”, ale również np. “lampy do salonu wyprzedaż”, “oświetlenie wnętrza darmowa dostawa”, “oświetlenie raty zero procent”. Analizując to, jakie wybrać słowa kluczowe do promocji naszego biznesu warto brać takie frazy pod uwagę. Być może dzięki nim zyskamy nowych klientów.
Wyszukiwarka słów kluczowych
Przygotowując kampanię w Google Ads warto wykorzystać narzędzie, które oferuje nam platforma reklamowa. Mowa o planowaniu – propozycji słów kluczowych. Oprogramowanie pozwala nam na dokładną analizę konkurencji, wyświetla średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, a takżę stawkę za górę strony (zarówno mowa o górnym, jak i dolnym jej zakresie). Krótko mówiąc – wpisując pierwszą frazę, otrzymamy sugestię jakie jeszcze powinniśmy wykorzystać, aby skutecznie promować nasz biznes za pomocą Google Ads.
Pozostając przy temacie narzędzi, warto również wykorzystać Keyword Research. Pomoże on na przeanalizowanie wszystkich słów kluczowych i wybranie tych, które rzeczywiście będą ważne dla naszego przedsiębiorstwa. Możemy sprawdzić między innymi CTR, potencjalną ilość wyświetleń oraz liczbę wyszukiwań. Czym kierować się podczas doboru słów kluczowych w Google Ads, które znajdziemy w Keyword Research? Najlepiej, aby była to fraza o stosunkowo sporej liczbie wyszukiwań, ale przy okazji niskiej konkurencji. Dlaczego? Finalnie pozycjonowanie takiego słowa kluczowego powinno kosztować nas niewiele, a zyskać z kolei możemy bardzo dużo. Trudno pozyskać takie frazy, ale warto przeanalizować narzędzie Google’a, gdyż dzięki niemu możemy wiele zyskać.
Warto sprawdzić, jakie słowa kluczowe stosuje konkurencja
Ostatnią rzeczą, o której warto pamiętać podczas doboru fraz jest zapoznanie się z konkurencją. Nie jest to trudne, bowiem narzędzi pomagających nam w takiej analizie jest mnóstwo. Jednym z nich jest na przykład SpyFu, który pomaga w sprawdzeniu przeanalizowaniu słów kluczowych. Dowiemy się również ile konkurencyjne przedsiębiorstwo płaci za kliknięcie, jaką ma pozycję w wynikach wyszukiwania. Informacji na ten temat jest sporo i warto je znać.