Wykorzystując sieć reklamową możemy dotrzeć ze swoją reklamą do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców. Nie tylko kierowanie kontekstowe, ale również inne formy określania grupy docelowej, pomogą Ci dotrzeć do właściwych odbiorców. Za pomocą targetowania określamy grupę docelową reklam. Kluczem do określenia grupy odbiorców, jest określenie wspólnych cech, które oni posiadają. Inaczej mówiąc, targetowanie reklam, to tworzenie treści reklamowych do precyzyjnie skierowanej grupy odbiorców, która jest zainteresowana naszym produktem.
Sprawdź jakie możliwości daje nam Google Ads:
Kierowanie kontekstowe
Polega na automatycznym dopasowaniu przez Google reklam w witrynach, aplikacjach czy w YouTube, które będą ściśle powiązane z naszymi słowami kluczowymi bądź z tematyką witryn.
Kierowanie kontekstowe na słowa kluczowe
Jest to bardziej szczegółowy rodzaj wyszukiwania niż kierowanie na tematy. Wybierając odpowiednie słowa kluczowe nasze reklamy mogą pojawić się w różnych witrynach, które zawierają wymienione przez nas frazy. W przypadku tego kierowania nie dodajemy typu dopasowania słów kluczowych, tak jak w sieci wyszukiwania, ponieważ działa ono bardziej ogólnie.
Kierowanie na tematy
Jest to podstawowe kierowanie reklam na podstawie tematyki serwisów. Na podstawie określonych przez nas danych, Google analizuje zawartość witryny pod względem treści, struktury linków czy języka i dopasowuje do nich nasze reklamy. Kategorie główne dzielą się na kategorie podrzędne, a te na kategorie niższego szczebla.
Kierowanie na język i lokalizację
Dotarcie do odbiorców mówiących różnym językiem może okazać się nie lada wyzwaniem. Kierowanie na język umożliwia wybór języka witryn w których chcemy żeby pojawiały się nasze reklamy. Podobnie jest w kierowaniu na lokalizację. Możemy np. wybrać państwo czy miasto w którym nasze reklamy mają się wyświetlać.
Kierowanie na miejsca docelowe
Od kierowania kontekstowego różni się tym, że sami możemy wybrać miejsca w których będziemy się reklamować. Do wyboru mamy strony internetowe, blogi czy aplikacje w których możemy prezentować reklamy tekstowe bądź graficzne.
Kierowanie na odbiorców
Możesz docierać do odbiorców dzięki informacjom kim są, jakie mają zainteresowania czego szukają w sieci. Docieraj do użytkowników kiedy przeglądają filmy na YouTube jak również treści w sieci reklamowej Google.
Kierowanie demograficzne
Kieruj swoje reklamy do grup demograficznych określonych według wieku, płci, statusu rodzicielskiego jak również dochodu gospodarstwa domowego. Dane te, Google definiuje na podstawie historii odwiedzanych witryn, jak również na podstawie danych podawanych przez użytkowników np podczas rejestracji na różnego rodzaju portalach.
Kierowanie na urządzenia
W kampaniach reklamowych w wideo możemy kierować reklamy na różne urządzenia. Możemy wybrać typ urządzania na którym chcemy żeby wyświetlały się nasze reklamy, jak również model czy też system operacyjny Android/IOS. Dla lepszej precyzji kierowanych reklam, można wybrać nawet konkretny model urządzanie.
Remarketing
Kieruj reklamy do odbiorców, którzy już wcześniej weszli w interakcję z twoją witryną. Na urządzeniach internautów zapisywany jest plik cookie naszej witryny i dzięki temu możemy przechowywać informacje o użytkownikach przez 540 dni. W tym czasie możemy aktywnie kierować nasze reklamy do użytkowników, którzy np. porzucili koszyk z zakupami wyświetlając mu produkty, którymi był zainteresowany. Jak również możemy informować klientów o aktualnych promocjach/nowościach w naszej firmie.
Łączenie metod kierowania
Jeśli chcemy zwiększyć skuteczność swoich reklam, wykorzystajmy możliwości jakie daje nam system Google Ads i łączmy różne modele kierowania. Kierowanie na tematy możemy połączyć z kierowaniem na miejsca docelowe bądź na słowa kluczowe. Dzięki łączeniu różnego rodzaju metod kierowania, pokazujesz się odpowiednim użytkownikom sieci we właściwym miejscu i czasie.