Wynik jakości to bardzo przydatne narzędzie diagnostyczne, które umożliwia sprawdzenie skuteczności słowa kluczowego, reklamy oraz strony docelowej w kampaniach Google Ads. Reklamy, które mają wyższy wynik jakości, zapewniają lepszą pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania. Liczymy go w skali od 1 do 10, gdzie „10” jest najwyższą oceną z możliwych. Jeżeli chcielibyśmy osiągnąć ten wynik, powinniśmy skupić się na następujących elementach:
Poprawa przewidywanego współczynnika klikalności (CTR)
CTR oznacza jak często klikana jest nasza reklama przez osoby, które ją widziały. Może również służyć do określania skuteczności słów kluczowych. Żeby poprawić CTR starajmy się:
– zawężać słowa kluczowe, aby jak najbardziej pasowały do zapytań użytkowników; używajmy dopasowania do ”wyrażenia” lub [ścisłego] a także wykluczających słów kluczowych
– testować różne stawki CPC – im wyższa stawka, tym wyższy CTR
– poprawiać na bieżąco elementy, które psują statystyki. Przede wszystkim wstrzymujmy słowa kluczowe, które mają niską skuteczność. Pamiętajmy również o optymalizacji treści reklamy. Modyfikujmy i szukajmy tej, która przyciągnie uwagę i spowoduje interakcję z potencjalnym klientem.
Trafność reklamy
Czyli sprawdzanie korelacji pomiędzy treścią wyświetlanych reklam, a wpisywanymi słowami kluczowymi. Pamiętaj, że poszczególne grupy reklam powinny reklamować jeden produkt bądź usługę. Żeby podnieść trafność reklam możesz:
– używać słów kluczowych w treści reklamy oraz w nagłówku
– stosować słowa kluczowe w wyświetlanym adresie url
– wybierać dopasowanie [ścisłe] bądź do ”wyrażenia”
– stosować rozszerzenia reklam
– używać kodu wstawienia słowa kluczowego w nagłówku {keyword:słowo kluczowe}
– kierować reklamy do docelowych miejsc, a nie do ogólnej strony. Jeżeli klient szuka damskich butów do biegania, nie możemy przekierować go to ogólnej strony na której znajdzie różne rodzaje butów.
Jakość strony docelowej
Odzwierciedlenie reklamy powinno mieć miejsce na naszej stronie docelowej. Słowa kluczowe, które zostały zastosowane w kampanii, powinny również być zamieszczone na naszej stronie internetowej. Warto zadbać o to, aby strona była użyteczna i zawierała to, czego szuka użytkownik. Pamiętajmy również o szybkości ładowania naszej strony – im szybciej tym lepiej. Dzięki temu zwiększamy szansę, że użytkownik nie opuści naszej strony, zanim ta skończy się ładować. Bardzo ważną cechą jest jej responsywność, czyli projekt strony, której układ automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia. Materiały, które odpowiednio skalują się do rozmiaru ekranu umożliwiają dokładniejsze i przyjemniejsze przeglądanie.
Każdy z powyższych elementów, mierzony jest w trzech kategoriach „poniżej średniej”, „przeciętnie” i „powyżej średniej”. Jeżeli wynik jest „poniżej średniej” oznacza, że treści zamieszczone w reklamie/stronie internetowej są zbyt ogólne i należy to jak najszybciej poprawić. W przypadku wyniku „przeciętnie” oznacza, że z danym elementem nie ma większych problemów, ale możemy postarać się o podniesienie jego pozycji. Stan „powyżej średniej” oznacza idealne dopasowaną część wyniku jakości.
Pamiętajmy, że Wynik Jakości jest bardzo przydatną mierzalną daną. Jednak celem kampanii Google Ads są konwersje, a nie sam wynik jakości. Czasami niski wyniki może również przynieść wartościowe leady.