Jak prezentować produkty w sklepie tradycyjnym wiadomo od dawna. Sporo poradników powstało na ten temat i każdy wie, że produkty na wysokości wzroku sprzedają się najlepiej, a na pobudzenie sprzedaży dobrze działa energiczna muzyka. Takie elementy wspierania wzrostu sprzedaży niestety nie sprawdzą się w przypadku sklepu internetowego. Jak zatem prezentować produkty w sklepie online, by zwiększać wyniki sprzedaży? Oto kilka wskazówek.
Zastanów się, komu chcesz sprzedać, czyli dostosowanie opisów produktów do klientów
Tworząc swój sklep internetowy i wstawiając do niego kolejne produkty, warto zastanowić się, kto będzie te produkty oglądał i czytał ich opisy. Inaczej są skonstruowane opisy dla sklepu odzieżowego z ubraniami młodzieżowymi, a inaczej dla kobiet w wieku dojrzałym. Szczególnie należy zwrócić uwagę na tworzenie opisów produktów dla specjalistów z danej dziedziny. Na wiarygodność naszego sklepu internetowego na pewno nie będą wpływały dobrze pomyłki czy niewłaściwe pojęcia. Dostosujmy nasz sklep internetowy do jego klientów i starajmy się mówić do nich ich językiem.
Bądź przyjazny dla użytkownika, czyli czytelnie skonstruowane treści
Czytając długi, ciągły tekst szybko się nużymy i męczymy – a to nie tego życzysz potencjalnym klientom swojego sklepu internetowego. Zadbaj o to, by zapoznając się z opisami produktów użytkownicy Twojej witryny nie czuli się, jakby czytali wstęp do „Nad Niemnem”. Tekst podzielony na sekcje (na przykład „parametry techniczne”, „sposób użytkowania”, „zastosowania”, „elementy składowe”), z pogrubieniami najważniejszych informacji i z wypunktowaniami jest dużo bardziej przyjazny dla użytkownika. Takimi zabiegami pomóż potencjalnemu klientowi przyzwyczaić się do tego, że produkt, o którym czyta, jest mu potrzebny i warto go kupić.
Podkręć atmosferę, czyli tworzenie ciekawych opisów produktów w swoim sklepie online
W tradycyjnym sklepie użytkownicy chętniej przystają przy produktach o intrygującej nazwie i zaczytują się w ciekawie skonstruowaną etykietę. Podobnie może to zadziałać w przypadku sklepu internetowego. Na korzyść sklepu online bowiem zawsze działa to, że jego opisy produktów są ciekawe. Użytkownicy chętniej zatrzymają się dłużej na interesującym opisie produktu. Wiemy przecież, że im dłużej obcujemy z jakimś produktem, który dodatkowo zachęca nas ciekawym opisem, tym większe prawdopodobieństwo, że dodamy go do koszyka – czy to fizycznie, czy to wirtualnie.
Wyjdź naprzeciw specjalistom, czyli informacje techniczne
W sklepach internetowych dla specjalistów z danej dziedziny – na przykład budowlańców, mechaników, informatyków, fotografów – bardzo istotne znaczenie będą miały parametry techniczne produktów. Jeśli oceniasz, że w przypadku Twoich klientów właśnie ten element będzie szczególnie istotny – odpowiednio wyeksponuj opisy techniczne. Zrób to tak, aby wyspecjalizowani użytkownicy Twojego sklepu internetowego nie musieli ich poszukiwać. Pewne grupy klientów oczekują bowiem konkretów – jeśli będą musieli długo szukać informacji technicznych, na pewno się szybko zniechęcą. Zadbaj także, by parametry techniczne były podane poprawnie, z zastosowaniem zrozumiałych i powszechnie stosowanych przez specjalistów w danej dziedzinie jednostek. Tu zdecydowanie warto zadbać o profesjonalizm, jednoznaczność i jasność opisu.
Daj głos swoim klientom, czyli sekcja opinii i komentarzy
Oceny i komentarze pełnią bardzo ważną rolę w podejmowaniu decyzji przez potencjalnych klientów w sklepie online. Umożliwiając użytkownikom zapoznanie się z oceną produktów dodawaną przez tych, którzy już mieli okazję zapoznać się z nimi w domu, budujemy większe zaufanie do naszego sklepu internetowego. Tym samym zmniejszamy niepewność klientów co do potencjalnego wyniku ich zakupów online. Warto stworzyć zatem w swoim sklepie internetowym możliwość udzielenia opinii klientów o produktach.
Pomóż opisem swojemu SEO, czyli unikalne opisy produktów w sklepie online
Opisy produktów nie tylko powinny wyczerpywać informacje o nim. Warto zadbać także o to, by wspomagały one pozycjonowanie Twojego sklepu online – to realnie będzie wpływało na wyniki sprzedaży. Nie decyduj się na powielanie opisów pochodzących od producenta albo działanie na zasadzie kopiuj-wklej dla różnych produktów w swoim sklepie. Duplikowanie się treści to coś, co roboty wyszukiwarki internetowej zdecydowanie ocenią negatywnie. Warto zadbać, by opisy produktów były jak najbardziej unikalne, a co za tym idzie – przyjazne dla algorytmów wyszukiwarek internetowych.