Promocja w wyszukiwarce to jeden z elementów, które mocno wpływają na to, czy dany podmiot z obszaru e-commerce odnosi sukces. Ale jak to się w ogóle dzieje, że promocja w – najczęściej – Google ma takie znaczenie i w jaki sposób poprawia sprzedaż w sklepach internetowych?
Daj się zobaczyć
Pojawienie się na jednych z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania w Google – czy to przy wykorzystaniu Google Ads czy pozycjonowania strony internetowej – sprawia, że w ogóle dany podmiot z obszaru e-commerce jest widoczny dla klientów. Chowając się daleko na kolejnych podstronach wyników wyszukiwania w ogóle nie dajemy sobie okazji, by klient choćby omiótł wzrokiem naszą działalność w sieci. Pierwszą korzyścią, która wpływa na sprzedaż w e-commerce, a wynika z promocji w wyszukiwarkach jest zatem stworzenie w ogóle okazji do dostrzeżenia przez potencjalnego klienta. Jeśli Cię nie zobaczą bowiem – na pewno u Ciebie nie kupią.
Gdy Cię zobaczą – zapewne Cię odwiedzą
Ktoś, kto wpisuje określoną frazę w wyszukiwarkę internetową, w dużej części przypadków nie szuka konkretnego podmiotu, który może zaspokoić jego potrzebę zakupową. Jeśli zatem poszukujący użytkownik internetu zobaczy link do naszego sklepu i uzna, że istnieje prawdopodobieństwo, że właśnie tam, znajdzie to, czego poszukuje – najpewniej zawita na naszą stronę internetową. Od pojawienia się na stronie sklepu internetowego do kliknięcia w „zapłać” w koszyku zakupowym droga może być już dość krótka. Na pewno ważne jest, żeby odwiedzający już tę drogę w ogóle rozpoczął. Zwiększenie liczby odwiedzających, które nierozerwalnie wiąże się z promocją witryny w wyszukiwarce, sprawia, że zyskujemy coraz więcej potencjalnych klientów, którzy – jeśli nasza oferta okaże się atrakcyjna – mogą szybko stać się rzeczywistymi klientami. A to bezpośrednio przekłada się na przychody ze sprzedaży. To najważniejszy ze sposobów wpływania promocji w wyszukiwarce na przychody z e-commerce.
Gdy Cię zobaczą – łatwiej Cię rozpoznają
Pojawianie się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania wpływa nie tylko na liczbę odwiedzin na stronie internetowej sklepu, ale także na poziom rozpoznawalności danej witryny. Lepsza rozpoznawalność i korzystniejszy wizerunek marki to kolejny element, wpływający na przychody z działalności e-commerce. Użytkownicy internetu chętniej bowiem zaufają znanemu w branży graczowi na rynku niż temu, którego w ogóle nie kojarzą.
Promocja w wyszukiwarce – lepiej niech widzą Ciebie, niż konkurencję
Są branże, w których promocja w wyszukiwarce nie jest jeszcze zbyt zażarta, są i takie, gdzie bez promocji w sieci ciężko się w ogóle przebić wobec agresywnych działań rywali w tym zakresie. Jeśli zatem nie będziemy się zajmować promocją w Google, nie będziemy budować przewagi nad naszymi konkurentami na rynku. Jeśli inne sklepy internetowe lepiej sobie radzą z promowaniem się w sieci, mniej odwiedzających, czyli potencjalnych klientów trafi do nas. Tym samym przychody z zakupów danego rodzaju asortymentu trafią do kieszeni rywali rynkowych zamiast do naszej.
Klienci ufają temu, kogo widzą
Zaufanie klientów to cenny skarb, zwłaszcza w prowadzeniu działalności w internecie, gdzie jeszcze wiele osób ma obawy co do rzetelności sklepów internetowych i bezpieczeństwa zakupów online. W budowaniu zaufania klientów bardzo mocno wspomagają działania promocyjne w wyszukiwarkach. Klienci nie zaufają temu, którego nie znajdą wysoko w wynikach wyszukiwania, gdyż najczęściej na tych dalszych pozycjach w wynikach znajdują słabsze, mniej profesjonalne sklepy internetowe, u których często boją się kupować. A jeśli nie kupują – to nie ma przychodów z działalności. Jeśli nie chcesz być w grupie podmiotów e-commerce ocenianych jako niedostatecznie nieprofesjonalne by im ufać – koniecznie musisz prowadzić promocję w wyszukiwarkach.
Gdy Cię zobaczą – mogą pytać
Wiele osób wykorzystuje wyszukiwarkę internetową by prowadzić research przed podjęciem decyzji o zakupie. Często dotyczyć to będzie drogich czy profesjonalnych produktów jak meble, specjalistyczne urządzenia itp. Przed zakupem klient często przeczesuje strony internetowe i kieruje zapytania do sklepów, w których produkt go interesuje. Jeśli nie będziemy promować się w wyszukiwarce, klient nawet nie zwróci się do nas z pytaniem o nasz produkt. Tym samym nie zyskamy nawet szansy, by zachęcić go do wydania pieniędzy właśnie u nas. Tym samym stracimy kolejną możliwość na zwiększenie przychodów swojej działalności e-commerce.