KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak zwiększyć liczbę opinii użytkowników – cz. 2

opinii

Jak zwiększyć liczbę opinii użytkowników – cz. 2

Marketing szeptany jest jedną z najlepszych form promocji naszej firmy. Dlatego też warto dbać o opinie na temat naszej działalności i oferowanych usług. To głównie za sprawą rekomendacji, a więc poleceń i “dobrego słowa” klienci wybierają tą, a nie inną firmę. Co zrobić, by liczba opinii (oczywiście tych pozytywnych) o naszym biznesie była duża? Oprócz, co oczywiste oferowania bardzo wysokiej jakości usług warto użyć kilku sztuczek, które zachęcą naszych kontrahentów do pozostawienia opinii.

To, że opinie są bardzo ważne jest rzeczą oczywistą. Nie ma co na ten temat dyskutować i rozwodzić się, ponieważ opinie nie tylko budują nasz wizerunek, ale dzięki nim wiemy co powinniśmy dopracować, by oferowane usługi lub produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem. Niektórzy klienci pisząc komentarz przekazują innym osobom tak naprawdę ciekawy i przede wszystkim rzetelny opis. To może z kolei może być ważną kartą przetargową w przypadku, gdy jakaś osoba będzie chciała skorzystać z naszych usług, jednak będzie przy okazji zastanawiać się, czy nie wybrać jednak konkurencji.

Warto także wiedzieć, że takie unikatowe teksty mają oczywiście bardzo dobry wpływ na pozycjonowanie. Inną kwestią jest to, że wielu przedsiębiorców nie wie jak zwiększyć liczbę opinii użytkowników. Niewiele osób prowadzących biznes zdaje sobie sprawę, że CTA (call to action, czyli wezwanie do akcji) typu “dodaj opinię o produkcie bądź usłudze” nie zachęci nikogo do napisania nawet kilku zdań. Musimy więc wymyślić coś innego, co zachęci klientów do dodania komentarza.

Opinie użytkowników – na co zwracać uwagę

Pierwszą rzeczą w przypadku opinii użytkowników na którą warto zwracać uwagę jest ich jakość. Warto tak ustawić oprogramowanie, aby minimalna ilość słów była większa niż dwa czy trzy. Dzięki temu unikniemy na przykład takich komentarzy jak “dobry produkt” czy “wszystko w porządku”. Kolejną rzeczą są oczywiście treści typu spam, które od razu powinny lądować do kosza. Należy również zablokować możliwość pozostawiania linków, bo te mogą niekorzystnie wpływać na działania SEO. Oczywiście moderując komentarze nie możemy kasować opinii negatywnych. Jeśli są w nich wulgaryzmy – owszem, natomiast konstruktywna krytyka nie powinna być pomijana i ignorowana. Ba, powinniśmy na nią odpisywać aby utrzymywać kontakt z klientem.

Jak zwiększyć liczbę opinii użytkowników?

Należy zastanowić się co zrobić, aby użytkownicy chętnie zostawiali opinie o naszych produktach. Pierwsza rzecz, którą powinniśmy wziąć pod uwagę to modyfikacje systemu opinii. Przykładowo jeśli sprzedajemy produkty dla graczy, zamiast klasycznych “gwiazdek” możemy użyć gamepadów. To fajny dodatek, który być może zachęci do dodawania opinii. Ludzie bardzo lubią rywalizację. Nasi klienci, (o ile korzystać będą często często z naszych usług) mogą na przykład dodając kolejne opinie zdobywać punkty. Dzięki temu dany użytkownik otrzyma nową rangę. Ta z kolei może oznaczać na przykład stały rabat dla takiego stałego klienta.

Kolejną rzeczą, którą lubi wiele osób jest oczywiście kupon rabatowy. Taka nagroda za pozostawienie opinii jest bardzo miłym prezentem i oczywiście motywacją do pozostawienia kilku zdań na temat naszego produktu lub usługi. Możemy również zorganizować cykliczny konkurs, który pośród autorów opinii w danym miesiącu pozwoli na wylosowanie zwycięzcy. Może to być kod rabatowy, a może jakaś wartościowa nagroda. Należy jednak pamiętać o poprawności przeprowadzenia takiego konkursu zgodnie z regulaminem gier losowych. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest na przykład wybranie najbardziej aktywnego użytkownika. To chyba bardziej sprawiedliwe rozwiązanie.

Bardzo fajnie wypada także tak zwane Q&A, które powoduje, że integrujemy się z naszymi klientami i w pewnym stopniu rozmawiamy z nimi. Użytkownik może nam zadać pytanie o danym produkcie. Odpowiadając tworzymy tak naprawdę rozszerzony opis, który uwzględnia rzeczy pominięte.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Aby uzyskać dużą liczbę opinii użytkowników musimy pamiętać o łatwej możliwości logowania. Dlatego też powinniśmy zintegrować je na przykład z kontem z mediów społecznościowych. Kolejną rzeczą jest integracja z wyszukiwarką Google, gdzie także przecież pojawiają się opinie o naszej usłudze bądź produkcie. Dane komentarze możemy wykorzystać do przygotowywania rankingów na bloga. W taki sposób pokażemy produkty, które najbardziej interesują naszych czytelników.

Jak widać, sposobów na zwiększenie liczby opinii użytkowników jest wiele. Warto je stosować, aby uzyskać jak najwięcej komentarzy. To może przełożyć się na znacznie większy ruch.

Kompleksowe rozwiązania dla firm – sprawdź ofertę agencji KoboSystem.

Related Posts