Google Ads jest jednym z najczęściej używanych systemów reklamowych. Umożliwia pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie i osiąganie spektakularnych konwersji. Oczywiście, o ile konfiguracja kampanii jest przeprowadzona poprawnie. Jeszcze do niedawna mówiło się, że najbardziej skutecznymi kampaniami Google Ads są kampanie Performance Max (PMax). Rzeczywiście, są one wysoce efektywne, ale nie oznacza to, że – mimo dużej automatyzacji – “robią się same”. W dzisiejszym tekście zdradzimy Ci, jak mieć nad nimi kontrolę, by dawały satysfakcjonujące Cię wyniki!
Kampanie PMax, czyli co…?
Performance Max są relatywnie nowym typem kampanii w systemie reklamowym Google Ads. Wykorzystują AI od Google, by generować jak najlepsze wyniki. Umożliwiają uzyskanie dostępu do wszelkich zasobów reklamowych Google Ads. I to w jednej kampanii! Można zaryzykować stwierdzenie, że przy odpowiedniej konfiguracji uda im się “stworzyć” dla Ciebie reklamy na wszystkich etapach lejka sprzedażowego. Brzmi niemal nierealnie, prawda…? A jednak!
Oczywiście, nie oznacza to jednak, że za każdym razem osiągniesz równie spektakularne rezultaty. Warunkiem uzyskania świetnych efektów jest przygotowanie odpowiedniego “wsadu” do kampanii, poprawna jej konfiguracja i – choć częściowa – kontrola nad algorytmem Google. To właśnie ta ostatnia kwestia przysparza najwięcej trudności, więc to jej poświęcimy największą część tekstu.
Jak wygląda kontrola nad kampaniami PMax?
Co w takim razie kontrolować, by uzyskać satysfakcjonujące wyniki kampanii PMax? Czy nawet osoba początkująca jest w stanie to robić, choćby w ograniczonym zakresie?
Oczywiście, że tak! Sprawdź, na jakich poziomach.
Zadbaj o swoje konto!
Czytasz ten nagłówek i nie masz pojęcia, o co chodzi? Twoje konto reklamowe jest nie mniej istotne niż sama konfiguracja kampanii i również wpływa na skuteczność reklam. Zauważ, że to na koncie reklamowym znajdują się listy remarketingowe. Pamiętaj, by były one możliwie najwyższej jakości, czyli zawierały dużo danych użytkowników. Czy oznacza to, że nowe konta, które nie mają jeszcze “historii” albo jest ona dość uboga, nie powinny stawiać na kampanie PMax? Można oczywiście próbować, ale w poprzednim stwierdzeniu jest jednak sporo prawdy.
Co w takim razie zrobić, by listy remarketingowe tworzyły się możliwie szybko i obejmowały pełne dane? Zadbaj przede wszystkim o odpowiednią konfigurację tagu Google i dziel użytkowników strony na segmenty. To pozwoli Ci na realne dotarcie do tych najbardziej wartościowych!
Dostarcz wartościowe dane wejściowe
Czym są dane wejściowe w przypadku kampanii Perfomance Max? Pewnie nie zaskoczymy Cię, pisząc, że są to – oprócz danych użytkowników – także wszelkie teksty, filmy wideo, obrazy czy grafiki, które można wykorzystać w kreacjach reklamowych. Dobrym pomysłem jest również wskazanie najlepszego typu konwersji i wyznaczenie jej satysfakcjonującego poziomu. To wszystko z pewnością wpłynie na efekty kampanii PMax.
Twórz sygnał, który wskaże kampanii Twoją personę
Czy wiesz, czym jest sygnał w kampaniach Performance Max? Można go określić mianem kierunku zainteresowań czy też personą firmy. Mimo że brzmi to dość enigmatycznie, w rzeczywiście nie jest tak trudne do skonfigurowania. Ukierunkujesz kampanię PMax choćby wtedy, gdy sygnałem będzie lista Twoich najlepszych Klientów czy też adres konkretnej podstrony Twojej konkurencji. Dzięki temu, kampania Performance Max będzie mogła pokazywać reklamy do użytkowników, którzy z większym prawdopodobieństwem doprowadzą do zwiększenia konwersji.
Ważne jest również to, co pokazujemy!
Skoro przeszliśmy już przez ukierunkowanie kampanii na target grupy odbiorców, pora na komponenty! Pamiętaj, by nie poprzestawać na dodaniu jednego tekstu, nagłówka, CTA czy obrazka. Testuj różne rozwiązania, twórz wiele komunikatów i przekazów słownych oraz graficznych. Pamiętaj, że wszystko to jest po to, by AI, wykorzystywane w kampania PMax, pokazało Twoim potencjalnym Klientom treści i grafiki, które najbardziej do nich przemówią. To już natomiast bezpośrednio wpłynie na wyniki kampanii.
Pamiętaj także o wyodrębnieniu grup produktów, uwzględniając i te najlepiej się sprzedające, i nierotujące/słabo rotujące. To znacznie “ułatwi” pracę silnikowi kampanii PMax i zwiększy jej skuteczność.
Pisaliśmy już o obrazach, a co z wideo? Nawet jeśli nie dodasz żadnego pliku tego typu, Google stworzy dla Ciebie firm z dostarczonych grafik, co wcale nie musi być interesujące dla potencjalnych oglądających. Dlatego zdecydowanie warto zasilić silnik kampanii również o plik takiego typu, nawet jeśli miałbyś tworzyć go w kreatorze Google, znajdującym się na Twoim koncie reklamowym.
Kontrola kampanii PMax jest możliwa, ale tylko w ograniczonym zakresie
Nawet jeśli zastosujesz się do wszystkich naszych sugestii, niestety, nie uzyskasz pełnej kontroli kampanii PMax. Wciąż nie pozwala ona na zmianę stawek na urządzenia mobilne/stacjonarne, niuansowanie ruchu czy wykluczanie miejsc docelowych. Już wykonanie powyższych czynności pozwoli Ci natomiast na znaczne zwiększenie efektywności kampanii, więc zdecydowanie warto to zrobić!
Pamiętaj również o bieżącej analizie skuteczności kampanii. Masz do tego szereg narzędzi, w tym raporty, które możesz skonfigurować tak, by były dla Ciebie najbardziej wartościowe i dawały Ci najwięcej informacji.
Chcesz mieć pewność odpowiedniej konfiguracji kampanii PMax? Skontaktuj się z KoboSystem, a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę, w 100% dostosowaną do Twoich oczekiwań!