E-sklep prowadzony “z głową” może przynosić spore zyski właścicielowi. Niestety z racji dużej konkurencji nie zawsze jest tak kolorowo. Nasuwa się więc czasami pytanie, dlaczego mój e-sklep nie sprzedaje? Powodów może być wiele. Tak czy inaczej, warto poznać błędy właścicieli sklepów internetowych, które sprawiają, że zyski są niestety niewielkie. Dzięki unikaniu tych powodów będziemy mogli cieszyć się znacznym przyrostem obrotów.
Nie każdy sklep internetowy może pochwalić się wysokimi zarobkami. Czasami zdarza się, że nasz e-biznes praktycznie nie generuje zysków. Wtedy to właśnie powinna nam się zapalić lampka ostrzegawcza. Warto poznać główne powody, przez które e-sklep może nie sprzedawać. Uniknięcie tych błędów może sprawić, że nagle miejsce to znów stanie się odwiedzane przez wielu klientów, którzy zainteresują się oferowanymi przez nas produktami.
Nieatrakcyjna grafika e-sklepu
Pierwszym problemem, który może sprawić, że nasz e-sklep nie zarabia to przestarzały layout. Nie ma co ukrywać, ludzie lubią odwiedzać miejsca ładne. Dlatego też powinniśmy podążać za obecnie panującymi trendami. Dzięki temu, że nasz sklep internetowy będzie posiadał atrakcyjną oprawę wizualną klienci chętniej zostaną u nas dłużej i zapamiętają to miejsce, jako przyjazne. Oczywiście chodzi tu przede wszystkim o to, by layout był czytelny. Unikajmy krzykliwych kolorów, które mogą odciągać uwagę klienta od najważniejszej rzeczy, czyli od produktu.
Urządzenia mobilne i responsywność
Według wielu badań i raportów coraz więcej osób odwiedza strony i sklepy internetowe korzystając ze swoich urządzeń mobilnych. Smartfony różnią się wielkością ekranu, a przy okazji rozdzielczością, jaką dany wyświetlacz oferuje. Dlatego też warto zadbać o to, by nasz e-biznes posiadał odpowiednio przygotowany wygląd, który cechować się będzie nie tylko atrakcyjną grafiką, ale także responsywnością, czyli możliwością skalowania, a co za tym idzie dostosowaniem do różnych rozdzielczości. Krótko mówiąc, sklep musi wyglądać dobrze nie tylko na ekranie komputera, lecz także na tablecie i smartfonie.
Skomplikowana obsługa sklepu
Błędem, który początkowo może nie być widoczny dla właściciela sklepu jest skomplikowana nawigacja w sklepie internetowym. Jako administrator e-biznesu doskonale wiemy co i gdzie się znajduje, jednak dla osoby, która pierwszy raz odwiedza to miejsce obsługa może okazać się skomplikowana. Warto więc poprosić kogoś, kto nie zna naszego sklepu, by przetestował nawigowanie w poszczególnych działach. Jeśli pojawią się uwagi, powinniśmy szybko zareagować, by przygotować sklep przyjazny w obsłudze dla potencjalnych klientów.
Nieaktualne, bądź źle skonstruowane treści
Dużym problemem może okazać się również pomijanie kwestii treści, które znajdują się w naszym sklepie internetowym. To od nich przecież zależy w pewnym stopniu pozycja w wyszukiwarkach. Dzięki odpowiednio przygotowanych opisach produktów, a także za sprawą prowadzenia bloga firmowego możemy jeszcze bardziej zainteresować naszych klientów. Każdy przecież chciałby uzyskać jak najwięcej informacji na temat danego produktu. Ważne jest umieszczenie na przykład specyfikacji technicznej. Jeśli na łamach naszego bloga dawno nie pojawiały się treści powinniśmy to zmienić publikując na przykład aktualności bądź poradniki zakupowe.
Długi czas oczekiwania na przesyłkę i niewielki wybór opcji płatności
Każdy klient, który zakupi dany produkt chciałby go posiadać u siebie jak najszybciej. Krótki czas dostawy oraz różnorodność opcji może sprawić, że kontrahenci częściej i chętniej będą wracać do naszego e-sklepu. Warto więc pamiętać o tym, by zarówno koszt jak i czas dostawy był dla klientów atrakcyjny. Dotyczy to także sposobów płatności. Nie każdy chce płacić przy odbiorze, niektórzy wolą przedpłatę na konto lub szybkie płatności za pomocą karty. Warto więc w swoim e-biznesie wykorzystać kilka systemów płatności. Dzięki temu każdy klient wybierze metodę, która najbardziej mu odpowiada.
Problematyczny sposób składania zamówienia
Nawet jeśli nasz klient chce kupić produkt w naszym e-sklepie może finalnie nie dojść do zamówienia, poprzez jego problematyczny sposób. Warto zwrócić na to uwagę. Szczególnie ważne jest, by proces ten był jak najkrótszy i nieskomplikowany. Im mniej podstron, tym większe prawdopodobieństwo, że nasz kontrahent rzeczywiście przejdzie sprawnie przez cały proces. To również może sprawić, że klient wróci do nas ponownie, ponieważ zachęci go łatwość wykonywania zakupów w naszym e-sklepie.