Rozwój technologii postępuje bardzo szybko, a co za tym idzie, podbój rynku staje się coraz trudniejszym zadaniem. Ciągła walka o klienta, o sprzedaż, o atrakcyjne ceny powoduje często pęd na oślep. I to właśnie w tym pędzie firmy skupiają się tylko na polepszeniu efektywności działań sprzedażowych, zamiast pomyśleć również o dobrym marketingu.
Błędne koło
Przedsiębiorstwa o dużej konkurencyjności cechują się utrudnionymi warunkami rozwoju biznesu. Inni mają równie dobrą ofertę, a rynek coraz bardziej się rozrasta i przybywa firm. Przy tak dużej konkurencji trzeba dołożyć wielu starań, aby zadbać o potencjalnego klienta. O jego zainteresowanie marką, a potem o jego lojalność. Dodatkowo dochodzi do tego inny ważny problem. Nowo powstałe firmy zaniżają cenę. To wszystko powoduje jednoczesny wzrost kosztów na poprawę jakości oraz na coraz to nowsze i wymyślniejsze sposoby dotarcia do potencjalnych klientów.
W taki oto sposób powstaje błędne koło: handlowcy zaczynają odczuwać coraz większe naciski na zwiększenia działań sprzedażowych, potem następuje obniżenie marży, a na końcu jak największe cięcie kosztów.
Dobry marketing
Coraz częściej słyszy się o marketingu przyszłości. Dlaczego? Ponieważ w dobie e-commerce jest on nieunikniony. Marketing jest to rodzaj handlu aktywnego. Czyli takiego, który ma wyjść naprzeciw potrzebom potencjalnego klienta. Ma je zrozumieć i je spełnić, bo przecież klient to najważniejsza podpora biznesu. Marketing to nie tylko efektywne kampanie reklamowe, ale również nieskazitelny wizerunek firmy.
Dobry marketingowiec potrafi rozwinąć markę produktu lub usługi oraz strategię działań posprzedażnych, które nie pozwolą klientowi odejść. Dzięki temu zwiększy się wartość sprzedaży.
Działania marketingowca
Marketingowiec na początku przeprowadzi analizę potrzeb klientów. Na tej podstawie opracuje ofertę, w której wyeksponuje korzyści, przedstawi konkurencyjność produktów lub usług i ich cen oraz dobierze odpowiedni język. Z takimi argumentami w ręku handlowiec od razu może iść na spotkanie z klientem.
PR-owiec bez problemu wymyśli nowe sposoby dotarcia do potencjalnych klientów i dostarczy odpowiednie leady sprzedażowe, na podstawie analizy lejka zakupowego. Aby tego dokonać, musi wykorzystać wiele narzędzi i nowoczesnych technologii: internet, automatykę marketingową, reklamę Ads, kampanie SEO oraz social media, jak również tradycyjne metody: mailingi, targi, konferencje lub inne spotkania biznesowe.
Współpraca B2B
Współpraca B2B to złożony proces, na który składa się wiele czynników. Najważniejsze z nich to: cena, badanie rynku, potrzeb i oczekiwań klienta, kanały dotarcia do niego, późniejsze utrzymywanie dobrych relacji.
Dobry marketing w większości decyduje o sukcesie naszego przedsiębiorstwa. Klient będzie lojalny marce, której ufa, która daje mu poczucie bezpieczeństwa, gdzie otrzyma fachową i natychmiastową pomoc.
Sukces rynkowy
Odpowiednio zarządzany marketing może przynieść same korzyści. Klient otrzyma wysokiej jakości produkt lub usługę, która jest dopasowana do jego potrzeb. Dzięki niezbędnym informacjom dostarczanym przez dobry marketing klient nie musi tracić czasu na chodzenie po sklepach i porównywanie produktów. Ma już stworzony gotowy jego obraz i może bez problemu dokonać zakupu.
Firmy, które odpowiednio wykorzystują narzędzia marketingowe, osiągną sprawnie funkcjonującą firmę, efektywną sieć dystrybucji, profesjonalną obsługę klienta, wysoką sprzedaż. Po prostu odniosą sukces rynkowy i co najważniejsze, zdobędą zadowolonego klienta.