KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Pinterest – jak działa i dlaczego warto go wykorzystać w biznesie?

pinterest

Pinterest – jak działa i dlaczego warto go wykorzystać w biznesie?

Podstawowa zasada reklamy w Internecie to: bądź tam, gdzie Twoi potencjalni klienci. To właśnie dlatego żywe i angażujące profile na mediach społecznościowych nie są tylko dodatkiem lub fanaberią, ale nierzadko stanowią podstawę marketingu marki. W porównaniu do Facebooka czy TikToka Pinterest może wydawać się propozycją niszową, ale zapewniamy, że nie należy go lekceważyć – to portal mający niemal pół miliarda użytkowników! W odróżnieniu od typowych social mediów nie jest nastawiony tak bardzo na dyskusję oraz absorbowanie wszystkich możliwych tematów. Może zresztą to właśnie powoduje, że nie jest aż tak widoczny.

Czym jest Pinterest?

To założony w 2010 roku portal, którego celem jest dzielenie się materiałami wizualnymi (w tym także filmami) i wzajemna inspiracja. Założeniem jest tworzenie tematycznych tablic, gromadzących pokrewne grafiki na wzór tradycyjnych tablic korkowych ze zdjęciami przypiętymi pinezkami. Stąd właśnie wszystkie umieszczone na Pintereście elementy nazywane są Pinami (po angielsku pinezkami). Unikalną cechą Pinteresta jest, że nie muszą to być rzeczy tworzone przez użytkowników. Widzisz coś ciekawego i ładnego? Podziel się tym z innymi!

Z biznesowego punktu widzenia ważne jest, że do Pinów można załączyć linki, tak więc osoba zainteresowana Twoimi pracami może trafić prosto do Ciebie. Wspaniałe, nieprawdaż? FB czy Instagram nie wypuszczają tak chętnie użytkowników ze swoich objęć.

Dla jakich branż nada się najlepiej?

Wszystko, co jest estetyczne, ciekawe i indywidualne znajdzie tu swoje miejsce. Nic więc dziwnego, że Pinterest zdominowany jest przez branżę wnętrzarską, kulinarną, i modową. Dużo jest też szeroko pojętego lifestyle’u i oczywiście sztuki. Tak więc, jeśli zajmujesz się na przykład ogrodami, nie wahaj się ani chwili. Wiele osób urządzając dom, szuka inspiracji i właśnie w ten sposób może trafić na Twoje usługi! Oczywiście dużo zależy od Twojej kreatywności – wiele pozornie przyziemnych rzeczy można pokazać ciekawie, ale raczej usługi księgowe czy szamba nie zdobędą tu wielkiej popularności. Warto też zauważyć, że przeważającą część użytkowników stanowią kobiety.

Inspirująca natura Pinteresta idealnie zgrywa się z zakupami

Utworzenie firmowego konta jest bardzo proste i pozwala na dostęp do funkcji reklamowych oraz podgląd statystyk związanych z użytkownikami. Tak jak w przypadku innych mediów społecznościowych możesz wykorzystać to zarówno do precyzyjnego targetowania reklam, jak i zwyczajnie poznawania potencjalnych klientów.

Najlepsze jednak jest to, że w związku z inspiracyjną naturą portalu, większość osób aktywnie go przeszukujących zakłada w najbliższej przyszłości zakup lub skorzystanie z usług. Wystarczy tylko wyjść im naprzeciw.

To świetny sposób na pokazanie jakości, estetyki oraz oryginalności

Nie myśl jednak, że wystarczy wrzucić cokolwiek. To bardzo żywy portal, na którym konkurujesz nie tylko z podobnymi firmami, ale także z całą masą niekomercyjnych materiałów. Dlatego zdjęcia muszą być wysokiej jakości, zarówno pod kątem technicznym, jak i artystycznym. Jednocześnie powinny się czymś wyróżniać.

Pamiętaj, że nie wszystkie Piny powinny być nastawione na bezpośrednią sprzedaż. Im częściej będą one zapisywane przez innych użytkowników, tym częściej Twoje treści będą się pokazywać. W cenie są na przykład materiały edukacyjne. To trochę tak, jak z blogiem. Dzielisz się swoją wiedzą, co przyciąga nowych użytkowników i zwraca uwagę na Twoje usługi, a jednocześnie pozwala budować wizerunek eksperta.

Podejdź do tematu na luzie

Pinterest jest mimo wszystko portalem rozrywkowym. Nie bój się tworzyć tablic z grafikami i filmami innych. Pokaż, co Cię inspiruje, co Ci się podoba. Sztywny i monotematyczny profil firmowy mało kogo bawi. To idealna okazja, aby osadzić swoją działalność w żywym kontekście i pokazać, że nie wzięła się znikąd. W taki sposób buduje się świadomość marki i stojących za nią ludzi. Jeśli na tej podstawie jeszcze umiejętnie ustawisz reklamy, sukces jest murowany – zyskasz zdecydowanych klientów.

Skuteczna reklama w Internecie? Zaufaj specjalistom z KoboSystem!

Related Posts