Jest coś niemal ironicznego w fakcie, że wyszukiwarka ułatwiająca dotarcie do informacji z całej planety w ostatnim czasie skupia się właśnie na wynikach dopasowanych do miejsca, w którym żyje użytkownik. Jeśli jednak się głębiej zastanowić, nic w tym dziwnego – gdy szukasz fryzjera, to fakt, że salon w Bangkoku ma świetną ofertę, raczej Cię nie urządza. Chyba że właśnie tam mieszkasz, wtedy dla odmiany chcesz porównać opcje w okolicy. Dotyczy to nie tylko usług stacjonarnych (choć dziś o nich najbardziej), ale choćby także przepisów prawa, dostępności produktów czy kwestii klimatu, które zwyczajnie są związane z miejscem na świecie. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie lokalne stało się tematem priorytetowym dla wielu biznesów, a wizytówka Google jest nie tylko ciekawostką, ale pełnoprawnym narzędziem wpływającym na wyniki strony, a co za tym idzie i napływ klientów.
Czym jest tytułowa wizytówka?
Jeśli jeszcze nie wiesz, to szybko nadrabiaj zaległości. Wizytówka Google Moja Firma to niewielki, ale czytelny i jasny zbiór informacji o firmie uzupełniany przez przedsiębiorcę i co ważne, weryfikowany przez Google. Pokazuje się na mapach oraz w wynikach wyszukiwania. Umieszczone są tam także zdjęcia, wpisy, aktualności oraz (co dla wielu jest najważniejsze) oceny.
Bardzo duży wpływ na pozycjonowanie lokalne
Kluczowe jest tu powiązanie z mapami. Google przypisuje Twoją firmę do danego rejonu i pokazuje ją w wynikach grupie z nią związanej. Ale to nie tylko kwestia bezpośrednich wyświetleń samej wizytówki. Regularne publikowanie wpisów oraz oceny użytkowników są dla Google potwierdzeniem aktywności i wiarygodności, a to przekłada się na autorytet strony. W ten sposób pozycjonowanie lokalne w Google Moja Firma podbija także pozycję Twojej witryny.
Przede wszystkim cierpliwie wypełnij wszystkie dane
Brzmi trywialnie, ale wiele osób naprawdę o tym zapomina. Albo się leni. Pozycjonowanie lokalne jest tu typowym działaniem SEO – wymaga solidności i świadomości celu działania na każdym kroku. Postaraj się w miarę możliwości zapełnić pola treścią. Ograniczenia liczby znaków i tak są dość rygorystyczne oraz wplatać naturalnie słowa kluczowe. Zarówno te związane z Twoimi usługami/produktami, jak i frazami lokalnymi. Co robisz i gdzie robisz? Zwróć też uwagę na uzupełnienie pól związanych z zasięgiem działania, dojazdem, godzinami otwarcia itp. To wszystko ma wpływ na szansę ukazania się wizytówki klientowi.
Pozycjonowanie lokalne to także linkowanie zewnętrzne
Tak jak linki z zaufanych źródeł prowadzące do Twojej strony zwiększają jej autorytet, tak linki z dobrych portali prowadzące do wizytówki dają jej kopa w górę. Problem polega na tym, że specjalizujących się w tym serwisów typu „znajdź firmę”, które za damo umieszczą Ci link, jest milion, a w związku z hurtowością działań, Google ich nie poważa. Pozycjonowanie lokalne to przede wszystkim jakość. Dlatego zadbaj o to, aby hiperłącza do wizytówki znalazły się na portalach, które same mają wysokie pozycje i rzetelnie weryfikują firmy. Tu sprawdzają się także artykuły sponsorowane oraz media społecznościowe. No i nigdy nie kupuj dziesiątków linków za grosze! Takie oferty działają odwrotnie, niż powinny.
Regularne publikacje znacząco wpływają na wyniki
Google Moja Firma jest idealnym miejscem na recykling materiałów. Zdjęcia, wpisy, teksty czy aktualności z innych kanałów można wrzucić tu powtórnie ze zwróceniem uwagi na frazy lokalne. Na szczęście przychodzi to zazwyczaj zupełnie naturalnie, w końcu piszesz o swojej codzienności, prawda? Grunt, aby robić to regularnie. Raz-dwa razy w tygodniu to absolutnie wystarczająco, aby zauważyć wyraźny wpływ na pozycjonowanie lokalne. Oczywiście trzeba na to nieco poczekać, zazwyczaj około 2-3 miesięcy.
Pozycjonowanie lokalne w wizytówce Google Moja Firma jest bardzo proste i bezpośrednie. To obowiązkowy element SEO, który działa dwupoziomowo, a jego wyniki kumulują się w czasie. Nie możesz na tym stracić!