Nie zawsze wszystko, co jest drogie, oznacza, że jest dobre, ale w przypadku pozycjonowania stron internetowych sprawa wygląda nieco inaczej. Pozycjonowanie stron internetowych z pozoru wydaje się prostą sprawą, ale w gruncie rzeczy jest inaczej. To praca na cały etat, która wymaga bardzo dobrej wiedzy specjalistycznej, odpowiednich narzędzi i szybkości reakcji.
Pracownicy ds. SEO nieustannie zdobywają i pogłębiają wiedzę na temat najnowszych metod pozycjonowania, ponieważ w tej dziedzinie wszystko szybko się zmienia i ciągle trzeba opracowywać nowe strategie. Algorytmy Google ulegają ciągłym modyfikacjom i konieczne jest, aby być z nimi na bieżąco.
Ukryte Koszty
Panuje błędne przekonanie, że agencje SEO chcą naciągnąć swoich klientów na większe koszty, wykorzystując ich brak wiedzy. Nic bardziej mylnego. Dostając ofertę cenową od agencji, należy wziąć pod uwagę zawarte w niej również ukryte koszty. Czyli np. koszty za serwery, dostęp do płatnych usług oraz za specjalistyczne programy, bez których nie da się przeprowadzić odpowiedniej analizy witryny. Trzeba zapamiętać jedną podstawową rzecz, że w tym przypadku koszt oznacza wydatek adekwatny do zamierzenia, a zamierzeniem jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google.
Działania pozycjonera
Celem pozycjonowania jest wyniesienie strony internetowej na sam szczyt. Jednak aby do tego doszło, najpierw trzeba wykonać szereg różnych działań zarówno na stronie, jak i poza nią. Każda witryna jest inna i potrzebuje innych technik, dlatego pozycjoner dobiera ofertę indywidualnie do potrzeb klienta. Najpierw pracownik ds. SEO przeprowadza audyt witryny i linków. Takie działania pozwalają na wykrycie problemów strony i dopiero na tej podstawie tworzy plan wdrażania odpowiednich strategii. Dokonuje optymalizacji kodu (tutaj potrzebny jest programista), aby strona sprawnie działała na wszystkich sprzętach. Przygotowuje odpowiednią nazwę domeny, nagłówki i meta tagi, które zainteresują również roboty Google. Dobierze odpowiednie słowa kluczowe, przeprowadzi optymalizację grafiki, stworzy odpowiedni link building. Podejmie współpracę z SEO Copywriterem, aby ten przygotował odpowiednie treści zwiększające konkurencyjność. Jeżeli zajdzie taka potrzeba specjalista SEO może również zaproponować dodanie podstron kategorii, prowadzenie serwisu tematycznego lub bloga firmowego, który jest również bardzo potrzebny do zdobycia potencjalnych klientów. Jak widać, pozycjoner porusza wiele zagadnień i angażuje również innych specjalistów.
Po zakończeniu audytu, klient dostaje do wyboru różne pakiety z usługami dostosowanymi do potrzeb. Więc tak naprawdę to on decyduje o końcowej cenie usługi. Pozycjoner przez cały czas trwania umowy monitoruje stronę i analizuje podjęte strategie, optymalizuje zawartość witryny tak, aby uzyskać, jak najlepsze wyniki. A to wszystko można prześledzić w comiesięcznym raporcie pozycji znajdującym się w panelu klienta. Dlatego teraz warto zastanowić się nad określeniem słowa tanio.
Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest ryzykowne
Tanio w przypadku pozycjonowania oznacza mniej w stosunku do innych ofert za ten sam zakres usług. Marketingowcy jednak wolą określenie w niższej lub w atrakcyjnej cenie. Dlaczego?Odpowiedź jest prosta, ponieważ tanio może kojarzyć się z czymś gorszym.
Oczywiście nie wszystko złoto, co się świeci, ale w przypadku ofert pozycjonowania słowo „tanio” może oznaczać niestety gorszą jakość usługi i brak spodziewanych efektów. Dlaczego? Ponieważ brak odpowiedniej i specjalistycznej wiedzy na wysokim poziomie może doprowadzić do nieodpowiednich działań. Takich jak np.: dobór złych słów kluczowych, zła konstrukcja strony, nieodpowiednia strategia dla robotów Google. A także co gorsze, stosowanie technik spamerskich, co może grozić nałożeniem filtra lub kary przez Google. W tym przypadku tanio zamienia się w bardzo drogo, jeżeli spotka Cię grzywna.
Pamiętać należy, że profesjonalne usługi, takie jak pozycjonowanie, dają pożądane i widoczne rezultaty. I to właśnie otrzymujemy od dobrego pozycjonera, czyli w tym przypadku wysoka cena równa się wysoka jakość.
Jeśli potrzebujesz wsparcia, sprawdź naszą ofertę pozycjonowania stron.