Facebook i powiązany z nim Instagram to bez wątpienia idealne miejsca na reklamę. Absolutnie największe serwisy społecznościowe, na których znajdziesz niezwykle zróżnicowanych potencjalnych klientów z niemal każdej grupy społecznej i wiekowej. Do tego to właśnie tam ludzie spędzają najwięcej czasu w sieci, szukając rozrywki i inspiracji. Serwisy są darmowe, a reklamy to ich integralna część, nic więc dziwnego, że proces tworzenia jest szybki i prosty. Jest jednak kilka punktów, które są szczególnie ważne, jeśli chcesz tworzyć skuteczne kampanie reklamowe i czerpać z nich zyski. Przyjrzyjmy im się bliżej.
Połącz swoją stronę z kontem reklamowym
Przede wszystkim musisz stworzyć konto Meta Bussines Suite – to ono jest centrum zarządzania profesjonalnymi stronami na FB (i Insta – na szczęście jest to połączone). Proces jest intuicyjny i prowadzi Cię krok po kroku. Przejdź do ustawień (po lewej u dołu), a w nich odnajdź zakładkę „strony”. Tu możesz stworzyć nową stronę lub jeśli już taką posiadasz, dodać ją do menadżera. To bardzo ważne, bo bez tej czynności nie będzie się dało zarządzać reklamami dla danego profilu. Pamiętaj też, że musisz mieć uprawnienia administratora, aby to zrobić.
Dodaj piksel Facebooka do strony
Te kilka linijek kodu, które znajdziesz w części poświęconej źródłom danych, pozwala na weryfikację skuteczności Twoich reklam i zbieranie danych. Jest więc kluczowe dla oceny działań, rozwoju i planowania strategii. Grzebanie w kodzie strony wydaje się wielu osobom przerażające, ale bez obaw – FB ma dokładną instrukcję, gdzie i jak wkleić piksel. Żeby było jeszcze łatwiej, dla większości popularnych platform jak Shopify czy WordPress przygotowano integracje niewymagające kodowania.
Ustaw odpowiednie zdarzenia
Aby piksel działał prawidłowo, musisz ustawić, jakiego rodzaju zdarzenia ma odnotowywać i przesyłać do centrum danych. Mogą to być zrealizowane zakupy, dodanie do koszyka czy na przykład zwyczajnie odwiedziny i oglądanie zawartości. Na stronę może być ustawionych tylko 8 rodzajów zdarzeń, należy więc wybrać mądrze. Na szczęście można to zmieniać, więc jeśli cele Twoich kampanii radykalnie się odmienią, nie zapomnij zaktualizować tego aspektu.
Dobierz budżet
Nie należy tego robić pochopnie – chyba nie chcesz stracić dużej ilości pieniążków na reklamę, która nie jest sprawdzona? Facebook pozwala na dobranie kilku modeli płatności (choćby od kliknięcia, wyświetlania albo pobrania aplikacji), możesz więc wybrać łatwo taki, który zwyczajnie najbardziej Ci się opłaca. Wymaga to oczywiście prób i błędów, na szczęście nie ma dolnej granicy budżetu (w przeciwieństwie na przykład do LinkedIna), warto więc dać szanse różnym wersjom. Pamiętaj też, że sposób naliczania płatności może być różny dla każdej z kampanii.
Konfiguracja FB Ads – cel kampanii jest bardzo ważny
Chcesz zdobyć nowych obserwujących, sprzedać dane produkty, a może budować świadomość marki? Każdy cel wymaga innych działań marketingowych i innego monitoringu. Dlatego zastanów się dobrze, zanim wybierzesz cel – wiele osób popełnia błąd, klikając cokolwiek. Tymczasem od tego zależą formaty i możliwości zapewniane przez FB. To przy okazji świetna okazja to przemyślenia swoich działań i zaplanowania zawartości Twoich reklam pod kątem osiągnięcia konkretnego celu.
Poświęć czas na dobranie grupy docelowej
Siła reklam w mediach społecznościowych polega na tym, że na podstawie danych, które ludzie dobrowolnie zostawiają, takich jak wiek, rodzina, zainteresowania czy wykształcenie możesz bardzo dokładnie wycelować w osoby potencjalnie zainteresowane Twoją działalnością. Facebook pozwala na wręcz przerażająco precyzyjne ustawienie profilu Twojego odbiorcy, a jednocześnie pokazuje wielkość tej grupy i możliwości kampanii z uwzględnieniem budżetu. Ręczymy, że inwestycja pracy w tym miejscu się zwróci.
Jak widać nie ma tu nic ukrytego ani tajemnego – wystarczy tylko zwracać uwagę na szczegóły i się nie spieszyć, a wtedy konfiguracja FB Ads na pewno się uda!