Gmail to nie tylko świetny webmail, lecz także bardzo rozbudowane miejsce na którym warto umieścić swoje reklamy. Aby budżet przeznaczony na marketing był dobrze zaplanowany, a kampania zrealizowana w stu procentach według naszych oczekiwań warto poznać podstawy targetowania na Gmail. W tym przypadku trzeba poznać GSP, czyli Gmail Search Promotions.
Konfigurowanie reklamy na Gmail’u
Aby nasz reklama na Gmail się wyświetlała się, musimy skorzystać z Google Ads. W tym miejscu ustalamy wszystkie opcje związane z kampanią reklamową. Mowa między innymi o budżecie dziennym, jaki chcemy przeznaczać na reklamę, oraz o konfiguracji konwersji. To nic innego jak ustalenie, czy po kliknięciu w reklamę zainteresowany ma przejść na naszą stronę firmową, zainstalować aplikację czy wykonać połączenie telefoniczne do naszego przedsiębiorstwa. Kolejną i bardzo ważną kwestią jest targetowanie, a więc ustalenie grupy odbiorców, czyli naszych potencjalnych klientów.
Podobne zainteresowania
Jak sama nazwa mówi, ten typ targetowania pozwala na wyświetlanie reklam osobom, które według algorytmu Google mogą być potencjalnie zainteresowane naszymi usługami. Możemy wybierać więc za pomocą Gmail Search Promotions kogoś, kto lubi słuchać konkretny typ muzyki, poszukuje noclegu w danej lokalizacji, lub uprawia jakiś sport. Minusem tego typu targetowania jest jednak to, że odbiorców o podobnych zainteresowaniach może być bardzo dużo. Co ważne, każda osoba posiadająca konto Google może odwiedzając tę stronę sprawdzić, jak algorytm określa konkretne preferencje.
Słowa kluczowe
Tak jak w przypadku Google Ads, tak tutaj możemy pozyskiwać potencjalnych klientów za pomocą słów kluczowych. Warto jednak pamiętać o tym, by wybierać te, które rzeczywiście mogą zainteresować odbiorców reklamy.
Wydarzenia z życia
To bardzo ciekawy target jeśli chodzi o reklamy na Gmail. Oprogramowanie sprawdza, co wyszukuje użytkownik, a także sprawdza dany moment życia. Jeśli więc dana osoba w przyszłości będzie brać ślub, wybiera się na wakacje, lub niebawem obchodzić będzie urodziny będziemy mogli sugerować skorzystanie z naszej oferty. Oczywiście jest to działanie skierowane do konkretnego typu branży.
Dane demograficzne
Jeden z najważniejszych czynników podczas przygotowywania kampanii reklamowej. Wybierając grupę odbiorców powinniśmy wybrać takie informacje jak wiek, płeć (o ile jest to ważne) naszych potencjalnych kontrahentów. Jeśli nasze usługi są oferowane w konkretnym regionie powinniśmy również ustawić kampanię dla wybranej lokalizacji. Dlaczego to takie ważne? Chyba nie chcielibyśmy aby reklamy o nowej kolekcji damskich butów, idealnych na wesele pojawiały się mężczyznom, niezależnie od wieku. Dzięki dobrze wybranych ustawieniach danych demograficznych nie będziemy musieli obawiać się o to, że budżet przeznaczony na reklamę nie jest dobrze wykorzystywany.
Odbiorcy na rynku
To bardzo dobra opcja targetowania reklam na Gmail. Wybierając ją docieramy przede wszystkim do osób, które wyszukują to, co sprzedajemy bądź oferujemy. Istnieje więc największe prawdopodobieństwo, że trafimy na potencjalnych klientów, którzy być może skorzystają z naszej oferty. Jeśli więc zależy nam przede wszystkim na kontrahencie, który rzeczywiście może być zainteresowany zakupami w naszym przedsiębiorstwie.
Lista klientów
Kolejną opcją targetowania, którą oferuje Gmail Search Promotions jest kierowanie reklam, które trafiają na listę klientów. Jak to działa? Algorytm wyszukuje użytkowników, którzy poszukują danej usługi lub produktu i tworzy grupę, która cechuje się tymi samymi zainteresowaniami. Dzięki temu nie tylko możemy pozyskać nowych klientów, lecz także budujemy świadomość marki lub produktu, jaki oferujemy. Warto jednak pamiętać o szyfrowaniu takich danych, by uniknąć kłopotów w związku z dotarciem do nich przez osoby niepowołane.
Reklama na Gmail – warto w nią inwestować
Wiele osób widząc reklamę typu pop-up, bądź nawet banner graficzny bardzo szybko zapomina o niej i we własnym zakresie poszukuje konkretnej usługi bądź produktu. Oprócz wyszukiwarek dobrym miejscem pozyskania klientów okazuje się być webmail od Google. Reklama na Gmailu może być strzałem w dziesiątkę o ile dobrze wykonamy targetowanie i odpowiednio przygotujemy kampanię reklamową. Nie ma jednak uniwersalnej podpowiedzi jak to zrobić. Każda firma jest inna i oferuje inne usługi, skierowane często do konkretnego typu odbiorcy. Warto więc metodą prób i błędów testować różne możliwości, których reklama na Gmail oferuje wiele.
Jeżeli szukasz kompleksowej obsługi w zakresie reklamy internetowej – skontaktuj się z Nami. Pomożemy Ci wybrać odpowiednią strategię!