KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Schema.org – czy znaczniki mikrodanych mają wpływ na pozycjonowanie

schema

Schema.org – czy znaczniki mikrodanych mają wpływ na pozycjonowanie

Każdy właściciel strony www chce, aby właśnie jego witryna wyświetlała się jak najwyżej po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce Google. Algorytm tej wyszukiwarki nieustannie poddawany jest modyfikacjom, co pozwala na uzyskanie trafniejszych odpowiedzi na pytania użytkowników. Jeśli śledzimy zmiany i dostosowujemy do nich swoją witrynę z czasem nasza strona zostanie uznana za tą oferującą najlepsze odpowiedzi. W celu lepszego zbadania i przeanalizowania danych naszej witryny przez roboty Google, warto ułatwić im tę czynność i udostępnić mikrodane. W tym przypadku bardzo pomocna jest Schema.org.

Czym jest Schema.org?

Schema.org to specjalny kod słownika, który zawiera znaczenia wpływające na wyniki wyszukiwania witryny. Dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania zyskają wszyscy, począwszy od właścicieli witryn, webmasterów, użytkowników, na robotach Google kończąc. Projekt ten powstał przy współpracy największych wyszukiwarek internetowych i od kilku lat jest bardzo ważnym czynnikiem w wynikach wyszukiwania. Pozwala np. na rozszerzenie wyników o dodatkowe informacje bądź grafikę. Zjawisko to zwane jest jaki “rich snippets”.

Na co mojej stronie Schema.org?

Osoby, które na co dzień zajmują się optymalizacją stron www lub ich tworzeniem powinny korzystać z usług słownika Schema.org. Jedno zwykłe słowo posiada wiele pojęć, dlatego też zaimplementowanie słownika Schema.org sprawia, że nasza strona jest bardziej przejrzysta nie tylko dla użytkowników, ale także dla robotów Google. Dobrze użyty kod i starannie dobrane słowa kluczowe mogą w przyszłości skutkować lepszą pozycją naszej strony w wyszukiwarce Google.

Schema.org a SEO

Wykorzystanie słownika Schema.org może przynieść wiele korzyści względem ruchu na naszej stronie. Dlaczego więc powinniśmy korzystać z tego rozwiązania? Powodów jest kilka:

– Schema.org zajmuje więcej miejsca w SERP (Search Engine Results Page), co zwiększa atrakcyjność witryn znalezionych przy pomocy wyszukiwarki. Wzrasta także CTR (Click Through Rate) witryn korzystających z Schema.org. Różnica między witrynami korzystającymi z Schema.org, a tymi bez jest znacząca;
– wyświetla znacznie więcej danych SERP, co bardziej przykuwa wzrok i zwiększa atrakcyjność danego wyniku;
– wykorzystanie Schema.org pozwala na umieszczenie większej ilości informacji, których nie jesteśmy w stanie pokazać w meta title i meta description, np.: ocena, cena czy liczba opinii.

Schema.org, a roboty Google

Jeśli tworzymy naszą stronę internetową, niezależnie od tego co będzie się na niej znajdować musi ona być przejrzysta i posiadać z góry narzuconą hierarchię. Znaczenie ma tutaj nie tylko kształt czy szablon witryny, ale przede wszystkim ważny jest również dobór rozszerzonych znaczników, które największe znaczenie będą miały dla robotów Google. Jeśli więc chcemy, aby algorytmy wyszukiwarki przeanalizowały i zrozumiały treść zamieszczoną na naszej stronie musimy skierować ich uwagę na konkretne elementy. Muszą one być wyróżnione znacznikami, ale także stanowić tło dla konkretnych pojęć.

W jaki sposób więc wytłumaczyć robotom Google co znajduje się na naszej stronie i o czym jest? Najprostszym sposobem jest umieszczenie w naszej witrynie znaczników Schema.org w kodowaniach typu JSON-LD, RDFa i Microdata. Dzięki takiemu zabiegowi roboty w łatwy sposób mogą wyróżnić takie elementy jak indywidualny adres, recenzja czy cena. Prawidłowo rozpoznają się w charakterze informacji zamieszczonych w znacznikach przez co szybko dowiedzą się co indeksować i podać dalej.

Co więc poszczególne grupy zyskują na tym, że nasza strona korzysta z kodowania Schema.org?
– użytkownicy zyskują jaśniejsze i bardziej sprecyzowane wyniki,
– właściciele witryn zyskują bardziej przejrzyste strony i osiągają lepsze wyniki wyszukiwania,
– roboty Google uczą się i w łatwiejszy sposób są w stanie zidentyfikować konkretne grupy danych,
– webmasterzy, gdyż ich praca i działania przynoszą dodatkowe korzyści dla naszej witryny.

Formaty znaczników Schema.org

Znaczniki Schema.org obsługiwane są w trzech formatach:

– JSON-LD, czyli kod JavaScript, który osadzony jest w tag <script> znajdującym się w nagłówku lub w treści strony. Właśnie takich format jest rekomendowany przez Google;
– RDFa, czyli rozszerzenie HTML5, które jest w stanie obsługiwać połączenie danych za pomocą atrybutów tagu HTML;
– Mikrodane, w których to informacje wykorzystują atrybuty tagu HTML do wskazywania właściwości.

Najlepszymi znacznikami danych są jednak te, które umożliwiają umieszczenie danych firmy. Jak również te, które bezpośrednio dotyczą strony www, ocen produktów, usług, czy informacji o artykułach. Schema.org pozwala na nadanie znacznie szerszego kontekstu dla ścisłej grupy danych przy pomocy prawidłowych narzędzi.

Jak więc widać używanie Schema.org bardzo pozytywnie wpływa na ilość odwiedzin na naszej stronie, a jest to główny czynnik, dla którego tworzymy swoją witrynę. Schema.org w znaczącym stopniu przekłada się na popularność strony WWW i jej wyświetlanie w wyszukiwarce Google. Roboty Google analizują dane i skanują stronę od podstaw, dlatego też lepiej ułatwić im dostęp do danych naszej witryny dzięki umieszczeniu mikrodanych.

Szukasz kompleksowej obsługi w zakresie reklamy swojej firmy? Skontaktuj się z Naszą agencją i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić!

Related Posts