KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Słowa kluczowe – podstawa tworzenia treści na stronę internetową

słowa kluczowe

Słowa kluczowe – podstawa tworzenia treści na stronę internetową

Słowa kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę w optymalizacji stron internetowych. Powinny być zawarte nie tylko w tekście, ale również w adresie URL, tytule, nagłówkach i linkach. Jednak ich dobór musi być przemyślany.

Obecność słów kluczowych w tekście ma bardzo duże znaczenie, ale ich przesycenie nie jest dobrze widziane. Zawartość fraz kluczowych pomaga robotom wyszukiwarki sprawdzić, czego dotyczy dana strona, natomiast ich nadmiar odbierają, jako spam.

Rodzaje słów kluczowych

  • Wyróżniamy 4 rodzaje słów kluczowych: brandowe, ogólne, long tail oraz branżowe.
  • Brandowe dotyczą nazwy firmy.
  • Ogólne dotyczą konkretnych usług lub produktów.
  • Long tail są złożone z większej ilość wyrazów, czyli tzw. długie frazy.
  • Branżowe dotyczą opisu danej branży lub poruszanego tematu.

Synonimy

Obserwując zagraniczne rynki, musimy pamiętać o tym, że to, co działa u innych, niekoniecznie musi być dobre dla nas. Wydawać by się mogło to dziwne, ponieważ wyszukiwarka jest ta sama, ale jednak Google nie potrafi odczytywać językowych zawiłości. W związku z tym tworząc podstrony, trzeba znaleźć synonimy głównego słowa kluczowego oraz użyć jego odmian gramatycznych.

Struktura strony i kanibalizacja

Struktura strony ma duży wpływ na zapytania użytkowników sieci i na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Dlatego bardzo ważne jest, aby dla każdego tematu przygotować osobną podstronę zawierającą w nagłówkach odpowiednie słowa kluczowe. Należy pamiętać jednak o tym, aby unikać kanibalizacji, czyli posiadania podobnych treści do innych stron internetowych. W takim przypadku trzeba dokładnie dobierać słowa kluczowe dla poszczególnych podstron, wykorzystywać linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz czuwać nad unikalnością tekstów, tytułów, nagłówków, śródtytułów i tagów.

Nagłówki, tytuły, śródtytuły

Nie można przesadzać z tworzeniem tytułów, nagłówków, śródtytułów i artykułów tylko pod wyszukiwarkę, ponieważ Google może odebrać to, jako przeoptymalizowanie strony i obciąży nas karą.
Należy zadbać oto, żeby każda podstrona miała jedyny w swoim rodzaju tytuł, najlepiej dostosowany do potrzeb i zapytań internautów. Dlatego też należy dokonać analizy słów kluczowych pod względem ich konkurencyjności i popularności.

Linki

Linki wewnętrzne i zewnętrzne również odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu strony. Dlatego umieszczając w tekście linki wewnętrzne, należy użyć adekwatnych słów kluczowych będących tekstem zakotwiczenia/anchor texty (nie powinno się używać sformułowań typu: wejdź tutaj, czytaj więcej, …). Linki zewnętrzne natomiast odsyłają do innych witryn i jednocześnie mają wpływ na moc naszej strony i również przynoszą korzyści związane ze słonawi kluczowymi.
Dlaczego warto używać słów kluczowych w linkach? Ponieważ wpływamy nimi na pozycjonowanie strony docelowej na konkretnie użyte frazy.

Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych

Jeżeli nie mamy pomysłu na słowa kluczowe, możemy użyć do tego pomocnych programów: Semstorm, Planer Google Ads, Google Trends, Keyword Tool oraz sama wyszukiwarka.

Wtyczka Yoast

WordPress używany przez większość właścicieli stron internetowych nie ma możliwości, aby dokonać sprawnej optymalizacji strony pod SEO. Jednak dostępnych jest parę tematycznych wtyczek, z czego najpopularniejszą jest właśnie wtyczka Yoast. Używając jej, należy jednak pamiętać o tym, że nie daje ona robotom Google sprecyzowanych informacji oraz nie oddziałuje sama z siebie na pozycjonowanie witryny. Pełni raczej funkcję bardziej kontrolną – można użyć danego słowa kluczowego i zorientować się, czy treść jest dobrze zoptymalizowana. Wtedy, właśnie na tej podstawie można, podjąć odpowiednie kroki, które pomogą podnieść widoczność strony w wyszukiwarce.

Jak we wszystkim, także i podczas używania słów kluczowych, potrzebny jest umiar i równowaga. Strona internetowa, która nie zawiera przemyślanych opisów ze słowami kluczowymi, niestety nie ma zbyt wielkich możliwość pod kątem SEO. Nie tylko treści, ale i grafika powinna posiadać wypełniony parametr „alt”. Dlatego warto pamiętać, aby nie przeoptymalizować strony oraz szukać optymalnych rozwiązań i tym samym uniknąć wysokich kar od Google.

Jeżeli potrzebujesz pozycjonowania twojej strony internetowej lub sklepu internetowegoskontaktuj się z nami. Wybierzemy optymalne rozwiązanie dostosowane do twoich potrzeb.

Related Posts