Prowadzenie strony internetowej warto porównywać do tradycyjnego sklepu lub punktu usługowego. Witasz się, przedstawiasz, pokazujesz swój asortyment – wszędzie są analogie, bo i proces nie różni się wbrew pozorom tak bardzo. Tak więc wypadałoby i podziękować użytkownikowi po zakupie lub zrealizowaniu innego celu, prawda? Właśnie do tego służy thank you page. Warto zadbać o dobre wrażenie do końca interakcji z klientem, to także idealny moment, aby poprosić o opinię lub zapaść w pamięć małym upominkiem. Łatwo tu jednak przesadzić lub popełnić inny błąd. W tym poradniku dowiesz się, jak przygotować thank you page, który przełoży się na zadowolenie klientów, a co za tym idzie – opłaci się.
Co to jest thank you page?
To strona wyświetlająca się użytkownikowi po zrealizowaniu celu, jaki miały poprzednie strony. Najczęściej mówi się o thank you page w kontekście konwersji, ale może to być choćby zarejestrowanie się na stronie, dodanie opinii albo przesłanie formularza. Dobrze skonstruowany thank you page to nie tylko wyraz kultury z Twojej strony, ale też okazja do przedłużenia ścieżki zakupowej i kontaktu.
Określ cele
W marketingu nie ma rzeczy przypadkowych – wszystkie działania muszą być „po coś”. W tym wypadku musisz zastanowić się, jakie cele, poza oczywistym zrobieniem dobrego wrażenia, ma spełniać thank you page. Może to być budowanie lojalności klienta, zwiększanie świadomości marki lub przesunięcie po ścieżce zakupowej. Choć da się tu zmieścić wiele treści i elementów, to należy uważać, aby nie przedobrzyć i tym samym nie przytłoczyć użytkownika. Popularne jest też uzyskanie danych lub rekomendacja Twojej strony innym. Pamiętaj, że możesz stworzyć wiele wersji strony z podziękowaniami o różnych celach i dopasować je do akcji użytkownika i posiadanych o nim informacji. Grunt, żeby pokazywały się odpowiednio.
Twój thank you page powinien wzywać do działania
Skoro wiesz już, czego chcesz, to pora to jasno zakomunikować. Nie ma co liczyć na domyślność i delikatne sugestie – „call to action!”. Poproś kulturalnie o pozostawienie komentarza albo napisz po prostu: „zasubskrybuj nasz kanał na YouTube i polub profil na Facebooku!”. To jeden z najlepszych momentów, bo użytkownik w tej chwili jest prawdopodobnie w dobrym humorze i odnosi się pozytywnie do Twojej firmy. Wezwanie do działania musi być maksymalnie proste w wykonaniu. Jeśli chcesz zachęcać do polubienia, umieść przycisk. Jeśli zależy Ci na opinii, poniżej koniecznie musi być gotowy do wypełnienia formularz. Wszystko pod nosem. Tylko wtedy możesz liczyć na sukces – nikomu nie będzie się chciało szukać stron czy odkładać w czasie przysługi dla Ciebie.
Dawaj i bierz
Aby te wezwania do działania miały większą skuteczność, twój thank you page musi mieć jakąś dobrą kartę przetargową. Idealnym przykładem są choćby materiały do pobrania – poradniki, instrukcje czy literatura. Co jeszcze? Odwieczny i jakże prosty sposób, czyli zniżki i gratisy. Unikalny kod rabatowy znacznie zwiększa szanse na ponowne (lub pierwsze) zakupy. To także jedna z niewielu rzeczy, która ma szansę przekonać użytkownika do pozostawienia swoich danych lub zapisania się do newslettera. A są to rzeczy, o które warto zawalczyć.
Zachowaj umiar – thank you page musi być czytelny i prosty
Tak jak pisaliśmy wcześniej – wiemy, że kusi, aby na tej stronie umieścić absolutnie wszystko. Problem w tym, że wtedy nikt nie przeczyta tego, co tam napiszesz. Co gorsza, w tłoku schowają się ważne elementy i thank you page zupełnie nie zadziała tak, jak powinien. Skup się na nie więcej niż dwóch celach i ubierz je ładnie zarówno słownie, jak i graficznie.
Czego nie robić?
Nie bądź nudna/nudny! Podziękuj w sposób oryginalny, używając języka dopasowanego do Twojej grupy odbiorców. To nie rozdanie świadectw – mało który użytkownik Internetu ceni sztywne formułki, więc dobrze jest pozwolić sobie na nieco luzu. Nie bądź bezimienną korporacją, ale zespołem ludzi. Na thank you page świetnie sprawdzają się zdjęcia Ciebie, managera lub ekipy, bo budują zaufanie i są namiastką kontaktu międzyludzkiego. No i pod żadnym pozorem nie kopiuj podziękowań z innych stron! Unikaj też natarczywości. Można raz przypomnieć o czymś, ale nie więcej. Im większa natrętność, tym bardziej straszy ludzi.
No i na koniec – nie zmarnuj potencjału, podchodząc lekceważąco do thank you page. Warto śledzić statystyki z tej strony, bo mówią bardzo dużo o stosunku użytkowników do Twojej firmy. A jeśli coś idzie nie tak, to koniecznie szukaj błędu, naprawiaj i eksperymentuj!
Szukasz doświadczonych specjalistów, którzy zaprojektują i wdrożą Twój sklep e-commerce? Skontaktuj się z KoboSystem!