Szansa na to, że jeszcze nie słyszałeś o Tiktoku, jest nieduża. Za to całkiem możliwe, że ta aplikacja wydaje Ci się obca, tajemnicza, a może niszowa. Nic bardziej mylnego! Po prostu nie jesteś częścią grupy docelowej aplikacji. Niemal połowa jej użytkowników to ludzie między 16, a 24 rokiem życia, a twórcy od początku skupili się na nastolatkach. I zrobili to skutecznie – aplikacja może pochwalić się dwoma miliardami (!) pobrań i imponującą liczbą ośmiuset milionów aktywnych użytkowników. Tym samym pod względem popularności deklasuje choćby LinkedIna, Pinteresta czy Twittera. Co więcej, w ostatnim czasie rośnie też liczba starszych użytkowników. Jeśli chcesz się reklamować w sieci, to najwyższy czas zainteresować się tematem.
Co to jest TikTok?
To aplikacja społecznościowa, skupiona na 60-sekundowych filmikach. Z początku chodziło głównie o taniec, z czasem popularność zyskały też filmy lip-sync, krótkie skecze i wszelkie rodzaje aktywności typowe dla mediów społecznościowych. Łączy je rozrywka, beztroska i dobra zabawa. Popularne są wszelkiego rodzaju wyzwania, na przykład interpretacje konkretnego utworu lub tańca, albo zrobienie żartu bliskiej osobie. Faktem jest, że TikTok ma ogromną moc oddziaływania na młodą publiczność, dlatego niemal wszystkie wielkie marki są tam obecne, podobnie jak celebryci chcący dotrzeć do nastolatków. A platforma wita ich z otwartymi ramionami, oferując rozbudowane narzędzie do płatnych reklam.
Masz do wyboru wiele form
Powiedzmy sobie szczerze – już samo stworzenie treści, która przyciągnie uwagę młodych ludzi w ich błyskawicznie zmieniającym się świecie, nie jest łatwe. Do tego reklamy na TikToku są wszechobecne, zarówno między postami użytkowników, jak i w nich samych. Dlatego TikTok ads pozwala na umieszczenie różnego typu reklam w różnych miejscach. To przede wszystkim:
• TopView – podstawowy rodzaj, odtwarzający typową zawartość TikToka – film trwający minutę. Pojawia się 5 sekund po otwarciu aplikacji.
• In-Feed Ads pojawia się podczas przeglądania nowych postów w sekcji „Dla Ciebie”. Trwa 9 do 15 sekund i co ważne, może zawierać link do Twojej strony lub sklepu.
• Branded Effects – wejdź do świata odbiorców. To dodatki, takie jak grafiki, efekty czy filtry wideo, które mogą on umieszczać w swoich nagraniach.
• Branded Hashtag Challenge – stworzenie konkursu angażującego użytkowników. Kliknięcie sponsorowanegu hashtagu przenosi ich na landing page z informacjami o konkursie, popularnymi nagraniami i linkiem do Twojej strony.
• Brand Takover – bardzo zbliżony do TopView. Pojawia się jednak tuż po otwarciu aplikacji, ale uwaga – tego typu reklama jest pokazywana użytkownikom tylko raz dziennie, ma więc dużą moc!
Wyznacz sobie cel
Podobnie jak Facebook, TikTok zapewnia bardzo ścisłe dopasowanie reklam do preferencji i zainteresowań użytkownika. Pozwala też na analizę ich zachowań i automatyczną optymalizację kampanii. Pomaga w tym wybranie jednego z czterech celów naszych działań marketingowych.
Ruch
Przekierowuje użytkowników na Twoją stronę lub zachęca do korzystania z aplikacji. Co ważne, może być także kierowany do osób, które już z nich korzystają. W tym wypadku będzie to swego rodzaju „przypominacz”.
Zasięg
Dotrzyj do nowych klientów. To podstawa w budowaniu świadomości marki i zachęcenia potencjalnych klientów do zainteresowania się Twoją działalnością. Na Tiktoku ludzie często szukają czegoś nowego, dlatego to świetne miejsce do umieszczenia takich reklam.
Konwersje
Bardzo skuteczna metoda. Reklamy będą wyświetlane osobom, które statystycznie wykazują największą chęć kupienia Twojego produktu. To pokazuje potęgę algorytmów (nie tylko TikToka). Możesz zachęcać bezpośrednio do zakupu bądź choćby do zapisania się na newsletter lub rejestracji w sklepie kusząc promocjami.
Instalacja aplikacji
Tutaj najważniejsza jest prosta ścieżka. Użytkownik zostaje przekierowany bezpośrednio do Twojej aplikacji w sklepie. Warto więc kreatywnie zachęcić go do tego ruchu i spełnić obietnice złożone w reklamie. Jeśli aplikacja rozczaruje odbiorcę, wątpliwe, by zainstalował ją drugi raz.
Bądź autentyczny
Choć aby reklamować się na TikToku, nie potrzebujesz konta na tej platformie, to tylko dobrze ją poznając lub zdając się na agencję, możesz liczyć na sukces. Język i styl muszą być dopasowane do oczekiwań, a straty wizerunkowe po faux-pas mogą być nie do odrobienia. Warto też podjąć współpracę z influencerami. Oni już zdobyli zaufanie młodzieży (sami nią często będąc) i mogą wprowadzić Cię do tego świata w naturalny sposób. Przygotuj się jednak na to, że potrafią się cenić, tak samo z resztą, jak sam TikTok. Zapewniamy jednak, że efekty dobrze przygotowanej kampanii przekroczą Twoje najśmielsze oczekiwania!
Sprawdź co może dla Ciebie zrobić Agencja Interaktywna KoboSystem!