Wideo
Tu sprawa nie jest skomplikowana – to oczywiście krótkie filmy reklamowe umieszczane w serwisie YouTube i u partnerów Google. Są bardzo efektowne i mogą być bardzo skuteczne, ale potrzeba do tego profesjonalnie przygotowanego materiału. Pamiętaj, że reklama będzie wyświetlana na różnych urządzeniach i w różnych formatach, co dodatkowo komplikuje sprawę. Do wyboru masz kilka podtypów, wyświetlanych w różny sposób (na przykład bez możliwości pominięcia, albo krótkie bumpery). Najlepiej przygotować wiele z nich i testować ich skuteczność w akcji.
Promująca aplikację
Ta kampania działa inaczej niż większość pozostałych. Zamiast przygotowywania konkretnych banerów czy odsyłania do źródeł zewnętrznych, należy zapewnić Google zbiór zróżnicowanych materiałów (tekstów, tytułów, obrazów w różnych formatach etc.) Reklamy pokażą się w najróżniejszych kanałach i pomogą Ci promować aplikację. To nie tylko jej instalacja – można stworzyć kampanię mającą na celu rejestrację lub zwiększenie zaangażowania. Z oczywistych względów ten typ skierowany jest przede wszystkim do urządzeń mobilnych.
Inteligentna
Jak możecie się domyślać, w tym wypadku wyróżnikiem jest daleko idąca automatyzacja. Oczywiście należy dostarczyć Google wstępne materiały, ale możemy powierzyć uczącym się mechanizmom trzy pola. Po pierwsze dobieranie potencjalnych klientów i to zarówno przy remarketingu, jak i pozyskiwaniu nowych odbiorców poprzez wyświetlanie reklam dostosowanych do ich aktualnych zainteresowań i oglądanych treści. Druga sprawa to finanse. Optymalizowany jest sposób opłacania reklam tak, aby jak najlepiej wykorzystywać budżet. Dzięki temu odpadają dylematy typu: „kliknięcia czy wyświetlania?”. Należy jednak pamiętać, że ta opcja dostępna jest dopiero po okresie „uczenia się”, czyli analizy, który trwa dwa tygodnie. Ostatnia rzecz, która może być robiona za Ciebie to… same reklamy. Na podstawie materiałów testowane są różne warianty, a Google faworyzuje te najskuteczniejsze.
Kampanie w Google Ads – Lokalna
Google coraz bardziej stawia na wyszukiwanie powiązane z lokalizacją użytkownika. Lokalne kampanie pozwalają zawęzić geograficznie grupę docelową i są przewidziane dla stacjonarnych biznesów. Do korzystania z nich należy powiązać konto Google Ads ze zweryfikowanym profilem Google Moja Firma i korzystać z funkcji konwersji jako odwiedzin fizycznego sklepu po zobaczeniu reklamy. Bardzo polecamy tę opcję tak firmom mającym wiele punktów, jak i niewielkim przedsiębiorstwom z jedną siedzibą. Reklamy wyświetlane są także w mapach, co zdecydowanie poprawia skuteczność.
Nie ma czego się bać
Jak widać wybór jest duży, ale kampanie w Google Ads podzielone są jasno wedle funkcji i zastosowań, a ograniczenia w celach pozwalają uniknąć skrajnego niedopasowania. Jeśli nie możesz się zdecydować, który typ wybrać, radzimy… postawić na oba. Stwórz analogiczne kampanie i porównaj wyniki. Nadal masz wątpliwości? Zawsze możesz poradzić się specjalistów. 😉 Z chęcią odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy w przygotowaniu kampanii.