Jeśli Twoja firma ma zostać zauważona w Sieci, musi się dogadywać z Google. Na tę chwilę Największa Wyszukiwarka nie ma skutecznego konkurenta, trzeba więc potulnie dostosowywać się do jej wymagań i korzystać z jej usług. Jedną z tych ostatnich jest wizytówka Google Moja Firma. To stosunkowo proste narzędzie, ale wiele firm je zaniedbuje. Tymczasem pozwala ono skutecznie dotrzeć do klientów, a dodatkowo uwiarygadnia Twoją firmę także w oczach przeglądarki, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. A przy tym nic nie kosztuje! Dowiedz się, jak używać wizytówki efektywnie!
Co to jest wizytówka Google Moja Firma?
To platforma, która daje większe możliwości, niż wskazywałaby jej nazwa. Umożliwia przedstawienie Twojej firmy przy pomocy podstawowych, zwięzłych informacji – roku założenia, polu działalności, krótkiego opisu, godzin pracy itp. Oprócz tego możliwe jest jednak jeszcze publikowanie aktualności o nowościach, produktach i promocjach oraz zdjęć, co informuje Google i klientów o tym, że żyjesz i masz się dobrze. Co ważne, zdjęcia mogą dodawać także klienci, podobnie jak opinie. A te ostatnie są niezwykle ważne w budowaniu wizerunku i wiarygodności firmy.
Wizytówka pokazuje się w wynikach wyszukiwania i jeśli zarówno ona, jak i Twoja strona są dobre, to klienci zobaczą nie tylko tekst, ale także informacje o Twojej firmie, opinie i zdjęcia. Przyznasz, że to atrakcyjna perspektywa.
Przedstaw się w przystępny sposób
Wizytówka Google Moja Firma to nic nowego – ma ją niemal każde przedsiębiorstwo. Dlatego musisz się odróżnić. Należy zawrzeć kluczowe, konkretne informacje, które wyróżniają Twoją działalność na tle innych i pozwalają Ci odnieść na zdobywanie zadowolonych klientów. Najlepiej opakować je w lekki, przystępny język. Unikaj pompatycznych stwierdzeń i banałów w stylu „cenimy jakość i niezawodność”. Nie musisz też wypełniać dostępnej przestrzeni w stu procentach – jeśli wydaje Ci się, że lepiej zapadną w pamięć cztery zdania, nie pisz więcej na siłę. Wrzuć też dobrej jakości zdjęcia Twojej siedziby i załogi.
Utwórz Business Site
To bardzo prosta mikrostrona internetowa Twojej firmy, którą wizytówka Google Moja Firma pozwala stworzyć w kilkanaście minut. Zawiera najważniejsze informacje i pozwala przedstawić firmę w nieco bardziej rozwinięty sposób niż wizytówka. Poza tym to idealne miejsce, aby umieścić link do właściwej strony internetowej – umożliwi to przepływ klientów, a także poprawi wiarygodność w oczach Google, co przełoży się na pozycje. Mała rzecz, a może zaważyć nad sukcesem w pozycjonowaniu.
Regularnie publikuj wpisy, zdjęcia i aktualności
Wizytówka Google Moja Firma jest dobrze oceniana, jeśli żyje, to znaczy jest regularnie aktualizowana. Przynajmniej raz w tygodniu staraj się wrzucić jakiś wpis i zdjęcia. Pokaż, jakie produkty do Ciebie docierają, jakie realizacje jesteś w stanie wykonać. To właśnie tu możesz przekonać potencjalnych klientów do swoich zalet i w zaprezentować to, co odróżnia Cię od konkurencji. Jeśli przekonasz klientów, aby zapozowali z kupionymi u Ciebie produktami, to wspaniale – doda to wiarygodności. Pomyśl również o tym, aby zachęcać tych, którzy odwiedzają Twój sklep do umieszczania fotek na wizytówce. Z czasem zauważysz, że zaczną to robić sami.
W przypadku aktualności często dobrze sprawdza się recykling treści i zdjęć z innych platform, choćby postów z Facebooka. Pamiętaj tylko, aby usunąć wszystkie odniesienia do FB, na przykład zachęty do komentowania.
Wizytówka Google Moja Firma to w dużej mierze oceny
Rzecz jest ogromnie ważna. Prawdziwy potencjał tej platformy to właśnie opinie użytkowników, które niezwykle mocno rzutują na to, jak postrzegają Cię inni. Nie tak łatwo zachęcić kogoś, aby poświęcił kilka minut na bezinteresowne napisanie komentarza, nie bój się więc prosić o to przy transakcji, a nawet na mediach społecznościowych. Pamiętaj, aby koniecznie odpowiadać na każdą opinię, najlepiej indywidualnie. Świadczy to o tym, że doceniasz wysiłek włożony w opinię.
Korzystaj ze statystyk
Było o nadawaniu sygnałów, ale ważne jest też ich odbieranie. Wizytówka Google Moja Firma zapewnia proste dane dotyczące odwiedzin profilu i strony. Wiele osób je pomija, a to błąd. Sprawdzaj je regularnie, aby dowiedzieć się, jakiego rodzaju wpisy i zdjęcia przyciągają najwięcej uwagi, a jakie sprawują się poniżej oczekiwań. Pozwoli to na modyfikowanie strategii, przyda się także na innych platformach. To także przydatne informacje przed dodaniem pierwszych reklam, do których łatwo możemy przejść z profilu Moja Firma. Połączenie go z Google Ads umożliwi umieszczenie skutecznych reklam na mapach i łatwe kontrolowanie kampanii.
Podsumowując – stosuj niebanalny język i publikuj ciekawe wpisy oraz atrakcyjne promocje. Do tego zabiegaj o opinie i zdjęcia od klientów oraz kontroluj statystki, a na koniec wykorzystaj potencjał zbudowany przy pomocy wizytówki Google Moja Firma do stworzenia skutecznych reklam.