KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Wymiary grafik

wymiary grafik

Internet to przede wszystkim medium wizualne. W pierwszej kolejności czytamy i oglądamy, dopiero w drugiej słuchamy (reszta zmysłów jeszcze czeka na szersze uwzględnienie, choć pojawiają się już pierwsze próby przesłania zapachu czy dotyku). Nic więc dziwnego, że grafika ma w nim znaczenie pierwszorzędne. Publikując więc treści, niezależnie, czy to wpis blogowy, reklama, post na mediach społecznościowych czy wideo, prawie zawsze musimy uzupełnić go o odpowiedni obrazek. Właśnie, odpowiedni – co to znaczy? Ano dostosowany do platformy, na której publikujemy. Każdy serwis ma inne wymagania i pokazuje swoją zawartość w innym formacie. A to może utrudnić życie.

Przede wszystkim, czemu ma to znaczenie?

Każda grafika wymaga pracy, a Ty chyba nie chcesz, żeby została brutalnie przycięta. Nie wygląda to dobrze i dezorientuje odbiorców. Co gorsza, wiele serwisów kara za źle dobrany format i potrafi znacznie obniżyć zasięgi. Dlatego, nawet jeśli dysponujemy uniwersalną grafiką z dużymi marginesami do przycięcia, warto dostosować jest format i wagę od wymogów każdej z platform. Nie zajmuje to dużo czasu, a może sporo pomóc. Dlatego teraz omówimy, czego chcą od nas najpopularniejsze serwisy.

Facebook

Zaczniemy od chyba najbardziej skomplikowanej, a jednocześnie najczęściej poszukiwanej kwestii. Wymiary grafik na Facebooku lubią się co jakiś czas zmieniać, a do tego mnogość formatów treści, jakie się tam umieszcza, nie ułatwia zadania. Omówimy najważniejsze (stan na kwiecień 2021). Główną zasadą jest dodawanie zdjęć w wysokiej jakości – FB sam je skompresuje, więc nie warto ryzykować świecenia pikselami. Reszta to kwestia tego, aby nie przyciął ich inaczej, niż tego chcemy.

Zdjęcie profilowe

Do niedawna rekomendowano wymiar 320×320 pikseli, ale to dość mało, szczególnie na dużych ekranach. Rekomendujemy przynajmniej dwa razy większą rozdzielczość. Pamiętaj też, że zdjęcie profilowe jest przycinane do koła.

Zdjęcie w tle

Tu mamy 820×360 pikseli. Przy czym na urządzeniu mobilnym zostanie przycięte po 90 pikseli z każdego boku, a na komputerze po 24 z góry i od dołu. FB kompresuje je do 100kB, warto więc stawiać na wyraźne zdjęcia bez nadmiernej ilości detali.

W przypadku grup wymiary to 1640×856 px, a na telefonach ucinane jest po 96 od dołu i góry. Okładka wydarzenia pokazywać się będzie w rozdzielczości 1200×628 pikseli.

Wymiary grafik na FB

Grafiki w postach to najczęściej wrzucane pliki. Jak więc to wygląda? Dla zdjęć poziomych: 1200×900 px. Pionowe: 640×960 px. Ten drugi format najlepiej wygląda na telefonach. Różnice między urządzeniami sprawiają, że coraz więcej osób korzysta z uniwersalnego, kwadratowego formatu.

Stories

Najważniejsze w tej chwili medium. W końcu liczą się aktualności i chwile. Aktualne wymiary Stories na FB to 1600×900, różni się więc nieco od większości aparatów w telefonach.

Reklamy

Te również rządzą się swoimi prawami, Kampania zachęcająca do polubienia strony wyświetlana jest w rozdzielczości 444×1200 pikseli. Reklama karuzelowa pokazuje grafiki o wymiarach 600×600 (najlepiej podwoić tę rozdzielczość). Lead Ads to 1200×628 pikseli.

YouTube

Tu na szczęście sprawa jest dużo prostsza – tylko trzy wymiary. Najważniejszy to miniatura filmu, która będzie pokazywać zamiast losowo wybranej klatki. Jej wymiary to 1280×720 pikseli. Poza tym zdjęcie profilowe 800×800 (pamiętaj, że będzie się wyświetlać przycięte wzdłuż okręgu). Na koniec zdjęcie główne kanału – 2560×1440 px. Przy tym warto zaznaczyć, że będzie ono różnie przycinane w zależności od urządzenia, dlatego najważniejszą zawartość dobrze jest umieścić w prostokącie 1546×423 px pośrodku.

LinkedIn

Pamiętaj, że grafiki, które umieszczasz na LinkedInie, powinny mieć zdecydowanie bardziej profesjonalny wygląd i treść niż na FB. Wymiarów jest tu nieco a i sam serwis stawia na wyższą jakość, dlatego warto zadbać o wysoką rozdzielczość. Maksymalny rozmiar pliku to 8 MB. Zarówno grafiki reklamowe, jak i te dołączone do postów powinny być dostostosowane do formatu 1200 × 627 px.

Profil prywatny

Zdjęcie profilowe to 400×400 pikseli i ponownie wyświetlane jest najczęściej w formie koła. Zdjęcie w tle będzie się pokazywać przycięte do 1584×396 px.

Profil firmy

W tym przypadku zdjęcie profilowe jest nieco mniejsze, ma bowiem 300×300 px. Zdjęcie w tle to zaś 1536 x 768 px.

Twitter

Twitter to prosta sprawa. 400×400 px dla zdjęcia profilowego, 1500×500 px dla zdjęcia w tle. Grafika dodawana do postów nie może być cięższa niż 5 MB i musi mieścić się w kilku wymiarach do wybrania przy publikowaniu.

Instagram

Na Instagramie używa się trzech podstawowych wymiarów w przypadku postów: Podstawowy kwadrat 1080×108, panorama 1080×608 oraz pionowy 1080×1350. Zwróć uwagę na to, że ten ostatni jest tylko nieznacznie wyciągnięty w górę i większość pionowych zdjęć będzie wymagać przycięcia. Stories zamykają się w wymiarach 1080×1920 pikseli.

TikTok

Ten portal zdominowany jest przez filmy. Jedyna grafika, jaką tam spotkacie, to zdjęcie profilowe o wymiarach 200×200 pikseli.

Wymiary grafik – Google Ads

Na koniec największy gracz na rynku reklam. W przypadku reklam displayowych, Discovery lub aplikacji Google oferuje dziesiątki formatów (najpopularniejsze to choćby 728×90, 300×600, 120×600 czy 240×240). Najlepiej dostosować wymiary do wymaganych wymiarów na podstawie oficjalnego poradnika Google. Mniejszy wybór jest tylko w wypadku reklam lokalnych: 500×314 oraz 314×314.

Poszukujesz najlepszego rozwiązania marketingowego dla Twojej firmy? Sprawdź ofertę Agencji Interaktywnej KoboSystem!

Related Posts