Czasem poszukujemy czegoś konkretnego, a nie umiemy do końca tego nazwać. Doskonale wiemy, jak to coś wygląda, mamy to przed oczami albo w rolce aparatu czy też jesteśmy zainspirowani jakimś rysunkiem lub obrazem, ale nie potrafimy opisać go słowami. Naprzeciw właśnie takim problemom wychodzi wyszukiwanie obrazem w Google Grafika. Warto zapoznać się z tym, jak to internetowe narzędzie może nam pomóc na co dzień.
Czym jest i na czym polega wyszukiwanie z Google Grafika?
Wyszukiwanie obrazów dokonuje się nie poprzez wpisanie określonej frazy w okienko wyszukiwarki, a poprzez umieszczenie w miejscu wyszukiwania obrazu – zdjęcia, rysunku, generalnie – grafiki. Co możemy uzyskać w ramach wyników wyszukiwania z wykorzystaniem właśnie grafiki? Przede wszystkim… inne obrazy. Będą to podobne ilustracje. Wyszukiwarka Google Grafika może działać jednak także podobnie jak jej tradycyjna wersja. Czyli zapoda nam witryny internetowe – te, które zawierają grafikę, którą „wrzuciliśmy” do wyszukiwarki oraz te, na której figuruje ona na przykład w innych rozmiarach.
Jak wyszukiwać w Google Grafika?
Wyszukiwanie dobrze jest zacząć od znalezienia strony z tą wyszukiwarką, którą jest: https://images.google.com/. Następnie do dyspozycji mamy aż cztery sposoby na to, jak tę witrynę wykorzystać.
Pierwszy ze sposobów opiera się na znanej czynności „przeciągnij i upuść”. Kursorem myszy „bierzemy” grafikę, którą chcemy wykorzystać do wyszukiwania i przeciągamy ją w pole wyszukiwarki, która wygląda dokładnie tak samo jak znana wszystkim klasyczna wyszukiwarka Google.
Drugi sposób to wykorzystanie jednej z ikon, które odróżniają Google Grafika od tradycyjnego Google, która znajduje się po prawej stroni okienka wyszukiwania – to ikona aparatu. Klikając na nią uzyskujemy dwie opcje. Jedną z nich jest możliwość załączenia adresu URL grafiki znalezionej w sieci. Ten sposób wyszukiwania możemy zrealizować także nieco bardziej „na skróty”, kopiujemy link do okienka wyszukiwarki Google Grafika i wciskając enter.
Trzeci sposób wyszukiwania związany jest z drugą opcją, która kryje się pod ikonką aparatu. To opcja „Prześlij obraz”. Klikając w nią przechodzimy do przycisku „Przeglądaj” z możliwością wyboru obrazka lub zdjęcia, jakie posiadamy już na dysku komputera.
Czwarta z opcji to specjalna wtyczka do przeglądarki internetowej – oferują takie Chrome czy Firefox. Zainstalowanie tej opcji na swojej przeglądarce daje możliwość szybkiego wyszukiwania w Google Grafika, które otrzymujemy po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na danych obrazek lub fotografię.
Co możemy uzyskać, wyszukując w Google Grafika?
Jak wspomniano na początku, wyszukiwanie w Google Grafika da nam wyniki podobnych grafik. Co to znaczy? Jaki wyniki konkretnie otrzymamy? Na pewno w wynikach wyszukiwania znajdą się witryny, na których znaleźć można dany obrazek. Uzyskamy dzięki temu informację o udostępnieniach danej grafiki na innych stronach internetowych. Znaleźć możemy także obrazy w innych rozmiarach niż wyjściowy, w innej rozdzielczości, a nawet w innych kolorach. Wyszukać możemy także w taki sposób grafiki z tej samej serii. Zdjęcia tego samego przedmiotu zrobione z innych kątów albo fotografie z tej samej sesji zdjęciowej, utrzymanej w tym samym klimacie.
Co najciekawsze jednak – w wynikach wyszukiwania znajdą się grafiki podobne, a więc w tej samej tematyce. Najbardziej interesujące wyniki wyszukiwania można otrzymać wyszukując w oparciu o własnoręcznie zrobioną fotografię. Okaże się, że grafika, która nigdy nie znalazła się w internecie, może pomóc wskazać wiele podobnych obrazów, a Google rozpozna, co znajduje się na zdjęciu i podpowie także witryny kojarzące się z danym przedmiotem, osobą czy miejscem.
Korzyści z Google Grafika
Pozyskanie interesujących zdjęć, znalezienie lepszej wersji szukanej przez nas grafiki albo zainspirowanie się fotografiami w naszym ulubionym klimacie to nie jedynie korzyści, które może przynieść wyszukiwarka Google Grafika. Może ona także pomóc w pozycjonowaniu naszej witryny internetowej. Znalezienie się bowiem grafik z naszej strony może skutecznie przyciągnąć nowych użytkowników. Opisując zdjęcia na naszej witrynie warto podziałać na słowach kluczowych, a ponadto zadbać, by nasze zdjęcia były dobrej jakości oraz przyjazne na wyszukiwarki internetowej. Google Grafika może okazać się kolejnym sprzymierzeńcem w walce o uwagę użytkowników Internetu.
Jeżeli szukasz skutecznej reklamy w Google – skontaktuj się z Naszą agencją!