Pozycjonowanie stron internetowych to czynność, która pozwoli zyskać nowych klientów, budować wizerunek marki, co w efekcie przyniesie duże korzyści. Niestety, rezultaty nie przychodzą tak szybko jakby właściciele biznesów tego oczekiwali. Na efekty działań SEO trzeba czekać miesiącami. Osoby, które nie należą do cierpliwych rezygnują z pozycjonowania witryny w wyszukiwarce. W poniższym tekście postaramy się wyjaśnić dlaczego SEO potrzebuje czasu żeby zacząć działać,
Podstawowe pytanie – czym jest SEO?
SEO, z angielskiego Search Engine Optimization, oznaczają działania, które mają zapewnić Twojej witrynie internetowej lepszą pozycję w rankingu wyszukiwań. Im lepsza pozycja w wynikach, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient trafi na usługi oferowane przez firmę. Na pozycjonowanie strony internetowej największy wpływ mają słowa czy frazy kluczowe, które są odpowiednie dla branży, w której działa firma. Używanie wybranych pod pozycjonowanie słów z biegiem czasu sprawi, że strona internetowa firmy będzie pokazywała się wyżej w wyszukiwaniach Google. Frazy i słowa kluczowe nie są jednak jedynymi ważnymi elementami. W pozycjonowaniu ważne jest również to, aby na witrynie firmy znajdowały się oryginalne i ciekawe treści, które zachęcą użytkownika do pozostania na stronie, zapoznania się z oferowanymi usługami i w ostateczności skorzystania z nich. Kolejnym ważnym elementem jest także zdobywanie wartościowych linków do adresu WWW witryny.
W praktyce, celem działań SEO jest więc zwiększenie popularności witryny w sieci. Jak również ułatwienie szukania potencjalnym klientom oferowanych przez Twoją firmę usług oraz zbudowanie marki, która będzie znana w sieci.
Kogo zatrudnić do działań SEO i na co zwracać uwagę?
Na pozycjonowanie i na to w jakim czasie zobaczymy jego efekty ma wpływ kilka czynników. Oczywiście musimy wziąć pod uwagę specyfikę branży w jakiej obraca się nasza firma. Jeśli konkurencja na rynku jest duża, pozycjonowanie naszej witryny w wyszukiwarce Google może zająć znacznie więcej czasu. Mniejsza konkurencja pozwala zobaczyć efekty w szybszym tempie. Warto mieć jednak na uwadze to, że konkurencja prawdopodobnie również pracuje nad pozycjonowaniem witryny.
Jeśli szukamy kogoś, kto zajmie się pozycjonowaniem strony internetowej naszej firmy warto postawić na osobę lub agencję, która ma w tym zakresie doświadczenie i profesjonalnie podchodzi do swojej pracy. Im bardziej doświadczony zespół zajmie się pozycjonowaniem witryny, tym szybciej ujrzymy efekty. Jeśli działaniami SEO zajmie się niedoświadczona agencja, bądź osoba prywatna, my jako zleceniodawcy będziemy musieli liczyć się z tym, że działania te nie przyniosą pożądanego efektu, co w rezultacie może skończyć się mniejszą liczbą odwiedzin. Mniejszy ruch na stronie równa się mniejszej popularności witryny oraz gorszą sprzedażą oferowanych przez nas usług lub produktów.
Kolejnym ważnym aspektem jest określenie w jakim miejscu znajduje się obecnie strona WWW naszej firmy. Czy znajdują się na niej wartościowe treści bogate w kluczowe dla naszej branży słowa czy frazy. Jeśli nasza strona nie jest odpowiednio zaprojektowana potencjalny klient nie spędzi na niej dużo czasu. Szata graficzna witryny gra również dużą rolę w ostatecznym sukcesie. Dobrze jest upewnić się czy aby na naszą stronę nie zostały nałożone kary za sprzeczne z zasadami działania. Te elementy mają bardzo duży wpływ na czas z jakim dostrzeżemy pierwsze efekty pozycjonowania naszej witryny.
Google często wprowadza zmiany w swojej polityce, które mają mocny wpływ na sposób i metody pozycjonowania stron internetowych. Zmiany Google mogą powodować, że przynoszące dotąd rezultaty czynności, po ich wprowadzeniu mogą już tak dobrze nie funkcjonować, co przeniesie się na gorsze ich skutkowanie. Dobrze jest więc, aby zlecić pozycjonowanie naszej witryny osobie lub agencji, która na bieżąco monitoruje jakie zmiany wprowadza Google i dostosowuje strategie do działań Google.
Co pozytywnie wpływa pozycjonowanie strony?
Ważnym etapem SEO jest budowanie treści na naszej stronie. Nie mogą być to jednak byle jakie teksty, a oryginalne i atrakcyjne dla odwiedzających użytkowników treści. Dobrym i bardzo często stosowanym przez najpopularniejsze strony na rynku pomysłem jest prowadzenie bloga branżowego. Na takim blogu najlepiej aby pojawiały się poradniki czy treści związane z dziedziną, którą zajmuje się firma. Taki blog pomoże Ci zaciekawić użytkowników i potencjalnych klientów. Jeśli nie masz czasu na pisanie takich treści, copywriterzy czy agencje SEO na pewno zrobią to za Ciebie.
Skuteczne pozycjonowanie zależy również od zjawiska o nazwie link building. Link building jest to tworzenie połączeń między witrynami. Z reguły dzieje się to naturalnie (pozycjonowanie organiczne), przy pomocy internautów, którzy promują witrynę np. na forach internetowych wymieniają się linkami. Budowanie organicznej bazy danych nie należy do najszybszych. Jednak każda wzmianka o naszej witrynie i usługach buduje pozycję w wyszukiwaniach Google.
Działania SEO potrzebują czasu i każda osoba, która zajmuje się tym profesjonalnie jest tego świadoma. Jeśli trafimy do agencji lub osoby, która ma w tej dziedzinie doświadczenie i dobrze zaplanuje całą strategię działania Twoja strona z dnia na dzień będzie zyskiwać pozycję w wyszukiwaniach Google, aż w końcu znajdzie się na szczycie. Na przyspieszenie tego nie ma recepty, więc musisz uzbroić się w cierpliwość.