Jeśli to czytasz, to zapewne ruch na Twojej stronie internetowej przekłada się na dochód w pośredni lub bezpośredni sposób. Niełatwo przebić się przez zdeterminowaną konkurencję, która nie szczędzi środków w walce o pozycje na listach wyszukiwania. Jeszcze trudniej utrzymać uwagę odbiorców przy pomocy ciekawej, wartościowej strony. Nawet drobne zaniedbanie może skutkować błyskawicznym opuszczeniem serwisu i utraceniem potencjalnego nabywcy Twoich usług lub produktów.
W tym artykule dowiesz się, jak przyciągnąć klientów przy pomocy nowoczesnego pozycjonowania oraz stworzenia przyjaznego środowiska strony. Oba zagadnienia wpływają również na UX (User eXperience), czyli to, jak użytkownicy odbierają Twoją stronę i czy spełnia ona ich oczekiwania. Zapraszamy do lektury, dyskusji i zadawania pytań.
Jak przyciągnąć klientów?
Większość stron internetowych czerpie użytkowników głównie za pośrednictwem wyszukiwarki Google. SEO (Search Engine Optimization) to zespół działań mających na celu dostosowanie strony do algorytmu Google w taki sposób, aby pojawiała się możliwie blisko szczytu listy wyszukiwania na dane zapytanie. Wpływa na to wiele elementów budowy strony (również UX, ale o tym za chwilę), my jednak zaczniemy od treści.
Optymalizacja pod konkretne frazy
Musisz najpierw odkryć, po jakich zapytaniach ludzie mają szansę znaleźć na Twojej stronie to, czego szukają (ergo będą zainteresowani Twoją działalnością i warto o nich zawalczyć). Do tego celu zazwyczaj potrzebny jest audyt SEO przeprowadzany przez zewnętrzną firmę, na sam początek wystarczy jednak intuicja, doświadczenie i pomoc darmowych narzędzi, jak Google Keyword Planner. Podpatrzenie konkurencji to również niegłupi pomysł. W ten sposób stworzysz listę fraz kluczowych, które należy umieścić w treściach.
Oczywiście nieprzypadkowo. Powinny być naturalnie wkomponowane w tekst i pojawiać się regularnie, ale w rozsądnej ilości. Każda strona produktowa musi być zoptymalizowana pod najważniejszą frazę i zawierać także te powiązane. Wyszukiwarka indeksuje ich ilość, ale także budowę tekstu (nagłówki!), jej czytelność, alternatywne opisy obrazów oraz opisy meta. Bierze też pod uwagę zachowania użytkowników, minęły więc czasy zawalenia strony słowami kluczowymi w SEO-bełkocie. Jak przyciągnąć użytkowników? Jakością.
Blog
Dzielenie się wiedzą to sprawdzony sposób na poprawienie autorytetu strony, budowanie marki, ale również mnóstwo miejsca na SEO. Bez problemu umieścisz tu frazy kluczowe interesujące Twoich klientów i zachęcisz ich do zakupów. Ważne jest porządne podejście do tematu. Artykuły muszą odpowiadać na tytułowe pytania i zagadnienia. Ile razy zdarzyło Ci się trafić na wpis, który zupełnie nic nie wyjaśniał? Coś takiego irytuje i przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Szanuj użytkowników, pisząc oryginalnie. Nie bój się kontrowersyjnych opinii, zachęcaj do dyskusji. Nie zadowolisz każdego, ale większość osób doceni szczerość wyróżniającą się na tle nijakich, nudnych publikacji widocznych na większości firmowych stron.
User Expererience wpływa zarówno na pozycje, jak i czas odwiedzin
Jeśli zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów i utrzymać ich uwagę, UX powinien być jednym z Twoich priorytetów. To nie tylko realne zadowolenie z użytkowania strony, ale również spory wpływ na pozycjonowanie. Google od jakiegoś czasu bierze pod uwagę zachowania odbiorców oraz czynniki wpływające na nie. Dobrze więc zadbać o wszystkie szczegóły.
Jak przyciągnąć klientów przez UX? Szybkość strony to podstawa
Nikt nie lubi czekać kilkunastu sekund, aż witryna łaskawie się załaduje. Większość użytkowników cofa się do przeglądarki już po kilku sekundach, jeśli nic się nie pojawi. Dlatego absolutnym priorytetem jest optymalizacja kodu, lekkie obrazki i minimum zewnętrznych elementów. No i dobry serwer. Dzięki temu poszczególne zakładki będą otwierać się płynnie, umożliwiając skakanie po stronie bez przeszkód i poznawanie Twojej oferty.
Przejrzystość i intuicyjne poruszanie się
Strona powinna być możliwie prosta, aby nie dezorientować użytkownika. Musi on mieć zawsze możliwość powrotu poziom wyżej lub do strony głównej, a zawartość zakładek musi odpowiadać etykietom. Także, a nawet przede wszystkim na urządzeniach mobilnych, wciąż zaniedbywanych przez wielu przedsiębiorców. Tymczasem to na nich najczęściej przeglądana będzie strona, a Google bardzo zwraca uwagę na jakość działania wersji mobilnej.
To idzie w parze
Dzisiejsze SEO oraz UX przenikają się i działają pozytywnie zarówno na rankingi wyszukiwania, jak i czas, jaki klienci spędzą na Twojej stronie (czyli szansę skorzystania z Twoich usług). Google dobrze wie, że powinno wyświetlać strony zadowalające użytkowników. Dla przedsiębiorcy to lepiej, bo nie musi realizować sprzecznych celów.
Traktuj klientów poważnie i staraj się osiągnąć wartościowy ruch, celując w osoby rokujące na sfinalizowanie transakcji. Powyższe działania są czasochłonne i nie przyniosą efektów od razu, ale w perspektywie kilku miesięcy zapewnią stały dopływ nowych odbiorców i powroty starych.
Potrzebujesz kompleksowej obsługi swojego przedsiębiorstwa – skontaktuj się z KoboSystem!