Większość osób kojarzy pozycjonowanie z dostosowaniem swojej strony do aktualnych wymogów i algorytmów wyszukiwarki. Teksty pisane pod SEO, optymalizacja kodu i obrazów, regularne publikacje, a wreszcie ciągłe analizy i nieustanne doskonalenie witryny. To bez wątpienia kluczowe działania, nie wystarczą jednak, aby wynieść Twoją stronę na szczyt list wyników wyszukiwania. Tak się bowiem składa, że wpływają na nie tylko elementy strony (zwane on site), ale także mniejszych i większych wydarzeń i miejsc poza nią. Google chce wiedzieć nie tylko co Ty mówisz, ale także jak mówią o Tobie inni, aby zdecydować czy warto pokazać Cię wyżej niż konkurencja tak, by użytkownik był zadowolony. To właśnie elementy off site. Dziś omówimy najważniejsze z nich i podpowiemy, na co zwracać uwagę przy ich wdrażaniu.
Przede wszystkim linki prowadzące do Twojej strony
Linkbuilding to niemal osobna specjalizacja w marketingu internetowym. W dużym skrócie wygląda to tak: Google buduje zaufanie do Twojej strony na podstawie linków, które prowadzą do niej z innych witryn. Wie jednak, że łatwo można takowe kupić, nie mogą to być więc pierwsze lepsze strony o podejrzanej treści oferujące dziesiątki łączy za grosze. Takie praktyki działają odwrotnie – autorytet Twojej strony spadnie przez powiązanie ze śmietnikami. Dobre linki to takie, które znajdują się w odpowiednim kontekście (związanym z tym, co robisz) na wysoko umieszczonych, zaufanych stronach. A już idealnie, aby były one zaliczane do Twojej branży. Jeśli dodamy do tego fakt, że zbyt duża ilość umieszczony hiperłączy wpływa ujemnie na stronę, okazuje się, że zdobycie wartościowego linkowania nie jest takie proste. Każdy, kto chce na nich zarobić, nie może przesadzić z ilością, co wpływa na cenę.
Oczywiście idealną sytuacją jest, gdy działania off site, jak właśnie linkowanie dzieją się naturalnie. Ktoś pisze bloga, testuje Twoje produkty i umieszcza do nich link – cudnie! Niestety rzadko jest tak idealnie, stąd warto posiłkować się artykułami sponsorowanymi, czyli zwyczajnie zapłacić za umieszczenie łącza do Twojego serwisu na wysokiej jakości stronie. Warto też posiadać niższej jakości od głównej strony witryny zapleczowe typu blogowego. Regularne linkowanie tam do Twojego centrum w połączeniu z racjonalnym zakupem linków przełoży się na stworzenie sieci, po której użytkownicy mogą dotrzeć do Ciebie i która zbuduje autorytet u wyszukiwarki.
Media społecznościowe to też elementy off site
Nie przekładają się tak na pozycjonowanie, ale to właśnie tam odbywa się największa aktywność w Sieci. Prowadząc aktywne i ciekawe profile, zwiększasz ruch na swojej stronie, podobnie jak przy użyciu reklam na platformach społecznościowych. To jednak nie lada wyzwanie, nie jest też łatwo zdobyć zaufanie. Dlatego częstą praktyką jest współpraca z Twórcami o ugruntowanej pozycji – wszelkiego rodzaju celebrytami i influencerami. Jeśli dobrze zgrasz się z ich grupą docelową, efekty mogą być spektakularne. Przygotuj się jednak na spore koszty – elementy off site to niekoniecznie groszowe sprawy.
Wizytówka Google i inne platformy związane z Wyszukiwarką
Dla odmiany coś prostego i… darmowego! Wizytówka Google Moja Firma naprawdę mocno wpływa na wyniki wyszukiwania, a ludzie często szukają firm w Mapach. Regularne publikowanie wpisów i aktualizowanie danych są absolutną koniecznością, jeśli nie chcesz zmarnować potencjału swojej firmy w Internecie. To elementy off site, od których warto zacząć i które wpływają pozytywnie na wyniki dla każdej wielkości marki. A skoro przy tym jesteśmy.
Budowanie brandu
To bardzo rozmyte elementy off site. Im bardziej hasła związane stricte z Twoją marką są rozpoznawalne i pojawiają się na innych stronach oraz w wyszukiwaniach, tym bardziej Google Ci ufa. Znani mają łatwiej i są bardziej cenieni. Tu właśnie pomagają wszelkie fora internetowe, komentarze i wzmianki.
Podsumowując – dbaj, aby było o Tobie głośno poza Twoją siedzibą! Byle w porządnych miejscach! O Twoją widoczność w Internecie zadba KoboSystem!