Jeśli zależy nam na odpowiednim przeprowadzeniu kampanii marketingowej oraz podążaniu za aktualnie panującymi trendami, powinniśmy skorzystać z bardzo pomocnego narzędzia. Mowa o Google Trends. Jak sprawdza się podczas codziennego działania związanego z promowaniem przedsiębiorstwa? Jak korzystać z tego narzędzia do wyszukiwania trenów w Internecie? O tym dowiesz się czytając ten artykuł.
Narzędzie Google Trends jest zazwyczaj wykorzystywane przez autorów portali internetowych oraz blogów. Mogą przeanalizować dzięki niemu jakie tematy w obecnym czasie interesują czytelników, co może przełożyć się na większą popularność witryny. Nasuwa się pytanie: czy osoba, która prowadzi biznes może w jakiś sposób skorzystać z prezentowanego narzędzia? Oczywiście. Możemy sprawdzić kiedy dane hasło cieszy się największym zainteresowaniem, co pozwoli nam na odpowiednie przygotowanie się do realizacji kampanii marketingowej. Za sprawą Google Trends wybierzemy najlepsze frazy kluczowe, gdyż możemy porównać podobne i wybrać te, które cieszą się największą popularnością. Możliwości jest bardzo dużo. Zacznijmy jednak od tego, czym jest to narzędzie i jak z niego korzystać.
Google Trends – jak zacząć korzystać?
Obsługa aplikacji jest bardzo prosta, gdyż firma przyzwyczaiła nas do intuicyjnego projektu praktycznie każdego narzędzia. Nie inaczej jest w przypadku Google Trends. Odwiedzamy witrynę trends.google.pl i już na wstępie, na niebieskim polu narzędzie sugeruje nam aby wpisać poszukiwane słowo lub temat. Możemy również sprawdzić kilka przykładów, które Google wygenerowało dla nas automatycznie. Przeglądając dalsze części Google Trends możemy zobaczyć frazy, które zyskują ostatnio popularność oraz podsumowanie poprzednich lat w wyszukiwarce. Wróćmy jednak do najważniejszego zagadnienia.
Wybieramy interesujący nas temat i wpisujemy go w głównym polu umieszczonym na niebieskim tle. Prosty przykład, sprawdzamy w jakim terminie – w skali roku – użytkownicy wyszukiwarki Google wyszukują najczęściej frazę “zestaw wędkarski”. Analizując wyniki możemy zauważyć, że największy “ruch” zaczyna się początkiem maja, a zainteresowanie frazą delikatnie zaczyna opadać pod koniec sierpnia.
Narzędzie Google Trends pozwala nam, co już wcześniej wspominaliśmy, porównywanie podobnych do siebie fraz i zainteresowanie nimi w ujęciu czasowym. Pozostając przy temacie wędkarstwa, możemy wybrać podobne hasła, na przykład: “wędka” oraz “zestaw do wędkowania”. Po chwili otrzymamy wykres, który możemy dostosować do własnych preferencji. Możemy przeanalizować ruch z dowolnego kraju, wybrać okres w którym miały pojawić się wyszukiwania, kategorię oraz miejsce, gdyż istnieje możliwość wybrania wyników z wyszukiwarki, zakupów Google lub YouTube. Możemy wybrać maksymalnie pięć interesujących nas haseł.
Oprócz ogólnego zainteresowania możemy sprawdzić jak wygląda porównanie według podregionów. Co ciekawe, Google podpowiada nam również podobne zapytania, które również mogą przydać się podczas realizacji kampanii reklamowej, którą planujemy przygotować.
Nie tylko dla twórców treści
Jak widać, Google Trends to świetne narzędzie, z którego mogą korzystać nie tylko autorzy blogów i portali, ale również przedsiębiorcy planujący kampanie marketingowe. Dzięki niemu wybierzemy najbardziej efektywne słowa kluczowe, które faktycznie zainteresują naszych potencjalnych klientów, będziemy mogli przygotować interesujące treści, które zyskują popularność – o ile prowadzimy bloga, a także będziemy mogli precyzyjnie zrealizować kampanię reklamową Google Ads, gdyż prezentowane narzędzie sugeruje nam w jakich regionach kraju dane hasło cieszy się największym zainteresowaniem. Za sprawą Google Trends możemy również “wrócić” do poprzednich lat aby sprawdzić jakie hasła były wyszukiwane w danych okresach roku. Wszystko po to, aby przygotować, a następnie zrealizować kampanię reklamową, która będzie cieszyła się bardzo dobrą optymalizacją. Powinno to przełożyć się na faktycznie wysoki efekt sprzedażowy przy stosunkowo niewielkim budżecie, który będziemy musieli wydać na wspomniany marketing.