Zastanawiasz się jak skontaktować się z FB? Specjaliści KoboSystem śpieszą z podpowiedzią jak to zrobić!
Kontakt z serwisem Marka Zuckerberga potrafi być naprawdę frustrujący. Zaświadczy o tym każdy, kto kiedykolwiek próbował załatwić jakąś sprawę związaną z błędem Facebooka lub dowiedzieć się czegoś, czego nie uwzględniono w najczęściej zadawanych pytaniach. Telefon? Zapomnij! Chat lub email? Prywatni użytkownicy nie mogą liczyć nawet na to. Można zgłosić problem i go opisać, a potem… cierpliwie czekać. Czasem kilka godzin, czasem dłużej. Nierzadko nasza prośba zostaje rozpatrzona negatywnie, a dopiero po odwołaniu (bez dodatkowych wyjaśnień) problem łaskawie jest brany pod lupę.
Reklamodawcy są na szczęście nieco uprzywilejowani. Facebook traktuje poważnie ludzi regularnie przelewających mu znaczne sumy, dlatego umożliwia kontakt przez chat, a zdarza mu się także napisać do klienta maila lub zadzwonić. W tym poradniku dowiesz się, jak skontaktować się z FB, jednak najpierw zaczniemy od szybszych metod, o których zwyczajnie musimy napisać, bo często są skuteczniejsze niż czekanie na głos giganta.
Przejrzyj gotowce
Może brzmi to na oczywistą oczywistość, ale to nadal podstawowa metoda radzenia sobie z problemami. Sekcja FAQ Facebooka w Centrum Pomocy dla Firm jest bardzo rozbudowana. Facebook jest tak ogromnym serwisem, że najprawdopodobniej Twój problem wystąpił już tysiące razy. W imię własnego spokoju FB umieści więc rozwiązanie takiej sytuacji na stronie. Polecamy korzystać z wyszukiwarki, bo rozmieszczenie tematów po kategoriach nie zawsze jest intuicyjne. Jednak, gdy tu nie znajdziemy odpowiedzi, czas przejść do bardziej aktywnych działań.
Formularz kontaktowy
Dotarcie do niego jest stosunkowo proste, choć wyraźnie widać, że nie umieszczono tej opcji na wierzchu, aby uniknąć bombardowania przez użytkowników pytaniami. Przy tej ilości zarejestrowanych osób w sumie to nie dziwi. Ale po kolei. W prawym górnym rogu interfejsu FB znajdziesz rozwijaną listę. Wejdź w zakładkę „pomoc i wsparcie”. W niej znajdziesz przycisk „zgłoś problem” – to on jest kluczem do wysłania wiadomości.
Po jego wybraniu pojawi się okno z dwiema opcjami powodu Twojego zgłoszenia, a zaraz za nim już upragniony formularz kontaktowy. Wybierz kategorię, opisz szczegółowo problem i koniecznie załącz zrzut ekranu. W ten sposób znacznie zwiększasz szanse powodzenia, bo obsługa raczej nie bawi się w dodatkowe pytania i ustalanie szczegółów. Pozostaje nadać wiadomość i cierpliwie czekać.
W tym miejscu następuje frustrujący moment, gdyż zazwyczaj nasz problem jest naglący, nasze plany się posypały i jesteśmy już po długotrwałym poszukiwaniu rozwiązania. A FB nie raczy nam nawet wysłać maila z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia. Czy można zrobić coś jeszcze? Tak, choć nie każdy może sobie na to pozwolić.
Jak skontaktować się z FB – jedyna sensowna opcja to kontakt z konsultantem
Jak wspominaliśmy, wyższy poziom kontaktu przysługuje tym, którzy posiadają aktywne konto reklamowe. Ten sposób to najpewniejsza, a przede wszystkim najszybsza droga do sukcesu. Co ważne, możesz liczyć na polskich konsultantów i szczegółowe odpowiedzi (aczkolwiek otoczone toną formułek i gotowych zwrotów grzecznościowych). Jeśli masz to szczęście i Twoje pieniądze zasilają konto FB, możesz zrobić, co następuje:
• Na stronie Facebook for Business kliknij zakładkę „pomoc”. Zostaniesz przekierowany do centrum pomocy, gdzie zobaczysz kilka dużych kafelków z kategoriami problemów.
• Poniżej znajduje się spory pasek z napisem „znajdź odpowiedzi lub skontaktuj się z działem pomocy”. Obok zaś znajduje się niebieski przycisk „rozpocznij”. Tego szukaliśmy!
• Kolejne kafelki do wyboru. Ale nie zniechęcaj się – to ostatnia prosta. Warto się zastanowić, pod którą kategorię podchodzi Twój problem, dzięki czemu masz większą szansę na odpowiednią pomoc.
• Znajdziesz się na bardzo rozbudowanej stronie z często występującymi zagadnieniami i szczegółowymi opisami. Warto je przejrzeć.
• Po prawej stronie znajduje się upragniony guzik z napisem „czat z przedstawicielem firmy”. Wiesz co robić.
• Zostaniesz poproszony lub poproszona o wypełnienie krótkiego formularza z danymi kontaktowymi oraz opisem problemu. Pozostaje tylko zatwierdzić i czekać na połączenie – zazwyczaj jest to kilkanaście minut.
Przygotuj się na to, że rozwiązanie niektórych problemów może potrwać. Konsultanci nie „siedzą” wewnątrz systemu FB – to pracownicy zewnętrznej firmy, dlatego oni również poruszają się wewnątrz systemu i ich możliwości rozwiązywania problemów są ograniczone, choć dużo większe ni w przypadku użytkowników. Z pewnością jednak możesz liczyć na wyjaśnienie sytuacji. Spodziewaj się również maila lub telefonu (często z zagranicznego numeru) z potwierdzeniem rozwiązania problemu.
Choć nadal trudno to nazwać bezpośrednim kontaktem, to postęp w ciągu ostatnich kilku lat jest znaczący. Kto wie, czy za jakiś czas nie doczekamy się telefonu. Tymczasem polecamy czat i aktywne działanie, bo czekanie na odpowiedź z formularza może nie tylko potrwać, ale i skutkować zawodem.
Szukasz Agencji, która zajmie się prowadzeniem Twojego konta reklamowego na FB – skontaktuj się z nami i zapytaj o bezpłatną wycenę!